دوربین مداربسته تا چه مسافتی را نشان می‌دهد؟

همان‌طور که می‌دانیم، دوربین مداربسته به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین لوازم امنیتی در اغلب ساختمان‌ها و محیط‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. این دوربین‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا با ضبط تصاویر در زمان‌های مختلف، شما عوامل تهدیدکننده و مخل امنیت را شناسایی کرده و سپس اقدامات مربوط به برقراری سطح ایمنی بیشتر را انجام دهید. یکی از نکاتی که در زمان استفاده از دوربین مداربسته باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید، مسافت پوشش داده شده توسط دوربین مداربسته است. از این رو شما باید قبل از تهیه دوربین و مورداستفاده قرار دادن آن، درباره این موضوع اطلاعات کافی به دست آورید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مسافت پوششی دوربین مداربسته و عوامل مؤثر در این زمینه، بپردازیم.

میدان دید دوربین مداربسته چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف ساده برای میدان دید دوربین مداربسته ارائه دهیم، باید بگوییم منظور این است که دوربین می‌تواند تا چند متر دورتر را به صورت واضح نمایش دهد. این پارامتر معمولا با FOV نیز شناخته می‌شوند. بدیهی است که اغلب کاربران دوربین‌های مداربسته تمایل دارند تا با استفاده از آن بتوانند به فاصله‌های دور نیز دسترسی داشته باشند، بدون اینکه کیفیت تصاویر افت پیدا کند. قبل از آشنایی با مسافت پوشش داده شده توسط دوربین مداربسته، لازم است تا این تعریف ساده درباره میدان دید را در نظر داشته باشید.

عوامل مؤثر بر برد یا خط دید دوربین مداربسته

به صورت کلی برد دوربین مداربسته به عوامل مختلفی وابسته است. چون اگر بخواهیم بدانیم مسافت پوشش داده شده توسط دوربین مداربسته در چه حدی است، باید با ین موارد آشنا شده و اطلاعات خود را درباره آن‌ها تا حد زیادی گسترش دهید. برخی از مهم‌ترین عوامل موثر در این زمینه را در این بخش موردبررسی قرار می‌دهیم.

میدان دید دوربین مداربسته

میدان دید دوربین مداربسته

یکی از اصلی‌ترین معیارها در تعیین برد دوربین مداربسته را می‌توانیم میدان دید بدانیم. با تعریف میدان دید در بخش قبلی آشنا شدیم و باید بدانیم که هراندازه میدان دید دوربین مداربسته گسترده‌تر باشد، فاصله بیشتری را نیز می‌تواند پوشش دهد و به طبع، جزئیات آن نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین از طرف مقابل با باریک‌تر شدن میدان دید، شما صحنه کمتری را در پیش رو خواهید داشت، اما وضوح تصویر افزایش پیدا می‌کند.
دوربین‌ها از نظر میدان دید دو دسته ثابت و قابل تنظیم قرار می‌گیرند که شما می‌توانید بسته به نیاز و کاربرد خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. شما با خرید یک لنز وریفوکال، می‌توانید با پیچ تنظیم دوربین، میدان دید را به راحتی کنترل و تنظیم کنید تا تصاویر بهتری توسط دوربین ضبط شوند.

رزولوشن

عامل مؤثر و مهم دیگری که در این زمینه باید در نظر داشته باشید، رزولوشن است. بدیهی است که هراندازه رزولوشن تصاویر بیشتر باشد، شما می‌توانید با کیفیت بالاتری به شناسایی اشیاء و افراد مختلف بپردازید. در سال‌های قبل دوربین‌های مداربسته با رزولوشن و کیفیت بالا، قیمت بسیار بالایی داشتند و خرید آن‌ها برای بسیاری از کاربران امکان‌پذیر نبود، اما امروزه به دلیل گسترش عرضه دوربین‌های مداربسته در کیفیت تصویر بالا، این قیمت تا حد زیادی کاهش پیداکرده است. درصورتی‌که دوربین شما دارای رزولوشن بالاتری باشد، حتی در شب نیز می‌تواند تصاویر باکیفیت و مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. در این حالت می‌توانید سوژه‌های با فاصله زیاد را نیز به خوبی تفکیک کنید.

قیمت دوربین مداربسته

فاصله کانونی یا ابعاد لنز

دیگر فاکتوری که برای مشخص کردن فاصله پوشش داده شده توسط دوربین مداربسته باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، فاصله کانونی است. می‌دانیم که فاصله کانونی در واقع فاصله بین مرکز یک لنز و یا آینه خمیده تا تمرکز آن است. در واقع باید بگوییم برای مشخص کردن مسافت پوشش داده شده توسط دوربین مداربسته، فاصله کانونی یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر داشته باشید. این عامل با میدان دید در دوربین مداربسته رابطه معکوس دارند. هراندازه فاصله کانونی دوربین مورداستفاده بیشتر باشد، میدان دید آن کمتر خواهد بود، حالت معکوس این رابطه نیز برقرار است.
فاصله کانونی دوربین‌ها در دو نوع ثابت و متغیر طراحی و تولید می‌شود. در نوع ثابت شما به هیچ‌عنوان نمی‌توانید میدان دید این فاصله را تغییر دهید و همواره مقدار ثابتی خواهد بود. در دوربین مداربسته با فاصله کانونی متغیر معمولا از لنزهای مخصوصی مانند وریفوکال استفاده می‌شود که دارای پیچ تنظیم برای کنترل فاصله کانونی هستند.


بیشتر بخوانید: لنز وریفوکال دوربین مداربسته چیست؟


محل نصب

بدون شک محل نصب نیز می‌تواند بر روی مسافت پوشش داده شده توسط دوربین مداربسته، تأثیر بسیار زیادی بگذارد و از این رو به هیچ‌عنوان نباید نادیده گرفته شود. از این رو توصیه می‌کنیم که دوربین مداربسته را در بهترین محل ممکن نصب کنید تا بتواند فضای خوب و مناسبی را پوشش دهد. ارتفاع نصب دوربین نیز در این زمینه مؤثر بوده و باید به آن توجه زیادی داشته باشید.
قبل از اینکه دوربین جدیدی به سیستم دوربین مداربسته اضافه کنید، لازم است که فاصله پوشش داده شده توسط دوربین‌های قبلی را موردبررسی قرار داده و سپس یک دوربین با مشخصات مناسب تهیه کنید. در زمان نصب نیز باید دوربین‌ها در محل‌هایی نصب شوند که بهترین و بیشترین کارایی را برای شما داشته باشند و بتوانند مسافت قابل قبولی را پوشش دهند.

قابلیت دید در شب

به صورت کلی نیمی از ساعاتی که دوربین مداربسته مشغول کار است، شب بوده و محیط در تاریکی فرو می‌رود. از این رو در سال‌های اخیر از تکنولوژی مادون‌قرمز برای دید در شب استفاده می‌شود. در این ساعات تاریکی، نور محیط کم شده و تابش نور از سطح اجسام تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا کیفیت تصویربرداری دوربین نیز تا حدی کمتر شود. از این رو می‌توانید از مادون‌قرمز استفاده کنید تا این مشکل دید در تاریکی تا حدی قابل قبولی کمتر شود.


بیشتر بخوانید: انواع دوربین مداربسته


کیفیت دوربین

بدیهی است که اگر می‌خواهید مسافت پوشش داده شده توسط دوربین مداربسته را ارتقا دهید، باید به دنبال خرید یک دوربین مداربسته باکیفیت باشید. امروزه تنوع در زمینه این دوربین‌های امنیتی بسیار گسترش پیداکرده است تا خریداران بتوانند با هزینه و بودجه‌های مختلف، اقدام به خرید این سیستم‌ها بکنند. توصیه می‌کنیم که برای بهبود مسافت پوشش داده شده توسط دوربین مداربسته و ارتقای سایر فاکتورهای مؤثر در زمینه تصویربرداری، به سراغ محصولات برندهای معتبر و باکیفیت بروید. این موضوع باعث می‌شود تا شما در هزینه‌های آتی مربوط به تعمیرات و خرابی دستگاه تا حد زیادی صرفه‌جویی کرده و دستگاه بادوام‌تری را برای خود انتخاب کنید.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

اهمیت فاصله پوشش داده شده توط دوربین مداربسته

میدانیم که خطرات احتمالی در هرلحظه و هر مکانی وجود دارند در واقع باید بگوییم که هیچ الزامی وجود ندارد که این اتفاق‌ها و خطرات در فاصله‌ای نزدیک به دوربین رخ دهند تا تصویربرداری از آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر باشد. از این رو شما باید بدانید که دوربین مداربسته‌ای که مورداستفاده قرار می‌دهید تا چه اندازه می‌تواند اشیاء و یا افراد را در فاصله‌های دورتر شناسایی کرده و جزئیات آن‌ها را مشخص کند.
بر اساس فاکتورها و معیارهای معرفی شده در بخش‌های قبلی، شما می‌توانید توانایی دوربین مداربسته خود در این زمینه را مشخص کنید. با توجه به توضیحات ارائه شده در این بخش، توصیه می‌کنیم به سراغ دوربین‌هایی بروید که توانایی پوشش مسافت بیشتری را داشته باشند. در این حالت سطح امنیتی برقرارشده در محیط نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

دوربین مداربسته نقش به سزا و بسیار مهمی در برقراری امنیت در محیط‌های مختلف دارد و همین موضوع باعث شده تا امروزه استفاده از این سیستم تا حد زیادی ارتقا پیدا کند. تنوع در بین دوربین‌های مداربسته بسیار گسترش پیداکرده و به همین خاطر انتخاب محصول مناسب و کاربردی از بین آن‌ها، سخت شده است. یکی از ویژگی‌هایی که در انتخاب دوربین باید در نظر داشته باشید، مسافت پوشش داده شده توسط دوربین است. به منظور ارتقای سطح امنیت در محیط، ویژگی‌های دوربین مداربسته را به نحوی انتخاب کنید که بتواند مسافت بیشتری را پوشش دهد. در بخش‌های قبلی به بررسی کامل عوامل مؤثر در این زمینه پرداختیم تا شما بتوانید انتخاب مناسبی در این زمینه داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.