لوله گالوانیزه چیست؟

لوله‌های فولادی گالوانیزه، لوله‌های فولادی جوش داده شده با لایه‌های گالوانیزه گرم یا الکتروگالوانیزه روی سطح هستند. گالوانیزه می‌تواند مقاومت در برابر خوردگی لوله فولادی را افزایش داده و عمر مفید آن را زیاد کند. تولید کنندگان، لوله‌های گرد گالوانیزه و لوله‌های مربع گالوانیزه با مشخصات مختلف تولید و از سفارشی سازی اندازه‌ها و استانداردهای مختلف پشتیبانی می‌کنند، مانند: لوله گالوانیزه 2 اینچ، لوله گالوانیزه 1 اینچ، لوله گالوانیزه 3 اینچ، 4 اینچ لوله گالوانیزه، لوله گالوانیزه 50 میلی متری و غیره. جهت خرید آنلاین لوله گالوانیزه، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی سپنتا اقدام کنید.

لوله‌های گالوانیزه از پرکاربردترین لوله‌ها هستند که با توجه به دسته‌بندی‌ها و ویژگی‌های این لوله، می‌توان از آن در انتقال گاز، آب یا ساخت تصفیه‌خانه‌ها، سیستم‌های تهویه و پروزه های نظارت تصویری استفاده نمود. همان‌طور که می‌دانید، قیمت لوله گالوانیز، نوسان‌های زیادی دارد. عمر طولانی که این لوله‌ها دارند باعث می‌شود تا شما در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. این لوله‌ها به دلیل ضد زنگ بودن عمر طولانی‌تری نسبت به لوله‌های فلزی نیز دارند. در ادامه به برخی از مزیت‌های لوله گالوانیزه اشاره می‌کنیم:

  • هزینه تعمیر و نگهداری کم: استفاده از لوله گالوانیزه به علت هزینه‌های نگهداری کم در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌گردد.
  • مقاوم در برابر آسیب: پوشش گالوانیزه دارای ساختار متالورژیکی منحصر به فردی است که مقاومت فوق العاده ای در برابر آسیب‌های مکانیکی در حمل و نقل، نصب و سرویس دارد.
  • طول عمر طولانی و استفاده در محیط‌های مربوط: پوشش‌های گالوانیزه در سازه‌های معمولی در بیشتر محیط‌های ساحلی که رطوبت بسیار زیاد است، بهترین گزینه می‌باشد.

خرید لوله گالوانیزه

 قیمت لوله گالوانیزه

همان طور که در جریان هستید برای محصولاتی که خرید آنها مشکل می‌باشد، نرخ‌هایی نجومی و خارج از عرف تعیین می‌گردد، در مقابل اگر منابعی بیابیم که دست اول باشند و از اعتبار زیادی برخوردار باشند می‌توانیم با خیالی راحت و آسوده از آن‌ها خرید خود را انجام دهیم؛ قیمت لوله نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد، با این کار نه تنها در هزینه‌ها صرفه جویی کرده‌ایم بلکه از کیفیت بار خود نیز مطمئن خواهیم بود.

همان طور که گفته شد بیش از نیمی از مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز فلزی هستند و از آنجا که فلزات در برابر رطوبت و آب دچار زنگ زدگی می‌شوند و به نوعی آسیب پذیراند می‌باید با ایجاد فرآیندهایی در برابر این مشکل بزرگ مقاوم بشوند؛ گالوانیزاسیون درواقع فرایندی است که می‌تواند مشکل خوردگی و آسیب‌پذیری این محصولات را به‌طورکلی حل کند.
برای لوله‌های گالوانیزه نیز به همین شکل می‌باشد که با ایجاد روکش‌هایی از جنس گالوانیزه بر روی لوله فولادی، محصول نهایی از مقاومت خیلی بالایی در برابر رطوبت و آب بهره مند می‌شود.

 لوله گالوانیزه برق

هدایت و عبور سیم‌های برق از بخش‌های مختلف ساختمان‌ها نیاز به در نظر گرفتن موارد ایمنی داشته و تا حد امکان باید شرایطی را فراهم کرد که از آسیب وارد شدن به بدنه آن‌ها و قطع شدن اتصالات جلوگیری گردد. از جمله راه‌کاری بسیار عالی در این زمینه می‌توان به استفاده از لوله فولادی برق اشاره نمود که سیم برق در آن‌ها قرار گرفته و در مسیر موردنظر هدایت می‌شوند. این لوله‌ها اغلب از فلزات تولید می‌شوند تا در برابر نم و رطوبت و همچنین ضربه و فشار و نوسانات دمایی مقاومت ایده آلی داشته و از کابل‌های برق در شرایط مختلف از جمله آتش‌سوزی محافظت کنند.

فرق لوله گالوانیزه سرد و گرم

اولین تفاوت این 2 محصول در میزان طول عمر آن‌ها است به طوریکه لوله گالوانیزه گرم نسبت به لوله سرد عمر بیشتری دارد. بیشترین طول عمر لوله‌های سرد 8 سال بوده در حالی که لوله‌های گالوانیزه گرم حدود 30-25 سال عمر مفید دارند. دلیل طول عمر بیشتر لوله گرم آبکاری در دمای 460 درجه سانتی گراد این محصول است؛ همچنین به دلیل پیوند ملکول‌های آهن با قلع، لوله گالوانیزه گرم نسبت به نمونه سرد مقاومت بالاتری دارند. تفاوت دیگر میزان براقی سطح این 2 لوله می باشد به طوری که لوله‌های گرم به دلیل دمای بالای کار براق تر از لوله سرد می‌باشند. در لوله های گالوانیزه سرد میزان براقی سطح بستگی به نوع ورق دارد.

لوله های گالوانیزه که به روش گالوانیزاسیون گرم تولید شده اند معمولا به صورت دو سر رزوه دنده تولید می شوند اما لوله های سرد بدون رزوه بوده و می‌توان آن ها را رزوه دار کرد.


بیشتر بخوانید: دوربین بولت چیست و چه مزایایی دارد؟


فرق لوله گالوانیزه و فولادی

پوشش‌های گالوانیزه دارای عمر طولانی و مقاومت در برابر خوردگی، همچنان در معرض تراشه، ترک خوردن و آسیب‌های مشابه هستند. به عنوان مثال، استفاده از آن بر روی ستون‌هایی که برای محافظت از ویترین فروشگاه‌های خرده‌فروشی در برابر آسیب خودرو طراحی شده‌اند، می‌تواند جهت مقاومت در برابر خراش‌ها، خراش‌ها و تراشه‌های فراوان باشد. فلز در معرض در واکنش به عناصر دیگر زنگ می زند و خوردگی را در بقیه قسمت‌های لوله یا فولاد پخش می‌کند. این امر هرگونه محافظت در برابر زنگ زدگی پوشش را از بین می‌برد. با پوشش گالوانیزه روی فولاد و فلز تمامی این مشکلات خاتمه پیدا می‌کند. پوشش گالوانیزه برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی طراحی شده است. همچنین برای جلوگیری از تجمع مواد معدنی دیگر مانند کلسیم بر روی لوله‌ها ساخته شده است. بسته به کیفیت پوشش و کاربرد می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.

روش اتصال لوله های گالوانیزه

برای اتصال آهن گالوانیزه به لوله‌های فولادی گالوانیزه به نوار PTFE و 2 آچار لوله کشی نیاز دارید. در ابتدا با آزاد کردن پوشش‌های رشته‌ای لوله و پوشش دادن موضع با نوار PTFE فرآیند را شروع کنید. برای اطمینان از اتصال محکم محل جریان آب، اطمینان حاصل نمایید که کامپوزیت لوله یا نوار با سطح ترکیب شده است.

شما همچنین می‌توانید بعضی از از لوله‌ها را که به دنده‌های داخلی اتصالات صنعتی متصل می‌شوند، استفاده نمایید. بعد، اتصالات را روی لوله قرار بدهید و با دست آن را سفت کنید. یک آچار لوله را روی لوله قرار داده و چند سانت از اتصالات را قرار دهید و آچار را بچرخانید. سپس به وسیله آچار، لوله دوم را روی اتصال گذاشته و آن را بر روی اتصالات محکم نمایید؛ در حالی که یک آچار را در جای خود نگه داشته‌اید، از آچار دیگر استفاده کرده تا اتصالات را به لوله متصل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.