لوله گالوانیزه گرم چیست؟

لوله گالوانیزه، لوله فولاد کربنی است که یک لایه محافظ روی آن را پوشانده شده است. لایه محافظ قبل از اینکه فولاد کربنی زیر آن زنگ بزند، از فولاد حفاظت می‌کند. لوله فولادی گالوانیزه شامل دو نوع لوله فولادی گالوانیزه گرم و لوله فولادی گالوانیزه سرد می‌باشد. لایه گالوانیزه عملکرد ضد خوردگی لوله فولادی را تقویت می‌نماید. لوله گالوانیزه گرم به لوله‌های گالوانیزه فولادی یا لوله گالونیزه آهنی می گویند که عملیات آبکاری آن‌ها در دمای ۴۲۰ درجه سانتیگراد انجام شده و به وسیله فلز، لایه روی آن پوشش داده می‌شود. عناصر روی یا قلع، با مولکول‌های آهن که لوله فولادی از آن ساخته شده است، واکنش شیمیایی داده و اتصال مقاومی بین این عناصر و فلز لوله ایجاد می‌شود و موجب می‌گردد تا لوله‌های گالوانیزه گرم، مقاومت بیشتری نسبت به لوله‌های گالوانیزه سرد داشته باشند.

ویژگی های لوله گالوانیزه گرم

لوله‌ها گالوانیزه در بازار معمولاً به طول 3 متر در دسترس می‌باشند. پس از تولید، ابتدا و انتهای آن‌ها رزوه شده است و استاندارد دنده‌های این لوله طبق استاندارد NPT است و به وسیله دنده‌های پیچی که در ابتدا و انتهای لوله‌ها می‌باشد، به هم متصل می‌گردند و سپس آب بندی می‌شوند.

تذکر: به هیچ وجه برای اتصال لوله‌های گالوانیزه گرم، جوشکاری نباید انجام بگیرد؛ انجام جوشکاری بر روی این لوله‌ها باعث از بین رفتن روکش فلز روی این لوله‌ها شده و دود سفید رنگی تولید می‌شود. این دود سفید موجب آلودگی محیط اطراف، مسمومیت و آسیب به دستگاه تنفسی انسان می‌شود.

قیمت لوله برق گالوانیزه گرم

  • میزان عمق نفوذ فلز روی در لوله‌های فولادی که از طریق فرآیند گالوانیزاسیون و آبکاری گرم، ایجاد می‌گردد، از حدود ۳۵ میکرون تا ۶۵ میکرون متفاوت است. این در حالیست که لوله‌های گالوانیزه سرد یا براق مبلی، عمق فلز روی آبکاری شدشان نهایتاً ۱۵ میکرون، خواهد رسید.
  • با توجه به شرایطی که لوله گالوانیزه در آن استفاده و به کار گرفته می‌شود، می‌توان گفت که عمر مفید این لوله‌ها اغلب بین ۲۵ تا ۳۰ سال می‌باشد. دمای ۴۲۰ درجه سانتیگراد و ادغام شدن مولکول‌های قلع و فولاد باعث افزایش طول عمر لوله گالوانیزه آبکاری گرم می‌شود.
  • لوله‌های گالوانیزه گرم، کیفیت بسیار بالا و مقامت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی دارند. عمل گالوانیزه کردن انواع لوله‌های فولادی، باعث افزایش مقاومت لوله‌های گالوانیزه شده و از آن جایی که این لوله‌ها در محیط بیرونی که دمای نسبتاً گرم و فضای مرطوبی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند، باعث می‌شود تا آن زنگ نزند.
  • در واقع، روش گالونیزاسیون گرم که برای لوله فولادی به کار گرفته می‌شود، عناصر فلز زینک روی را با فولادی که لوله از آن ساخته می‌شود، ادغام کرده و به لوله گالوانیزه‌ی ضد زنگ و ضد خوردگی تبدیل می‌کند.
    از طرفی فرآیند گالوانیزه گرمِ لوله فولادی، جلوی خوردگی و زنگار لوله‌ها را گرفته و در اثر ضربه خوردن لوله، مقاومت خود را از دست نمی‌دهد و روکش روی آن از بین نمی‌رود.
  • طول عمر لوله گالوانیزه که به روش آبکاری گرم گالوانیزه شده است، تقریباً بین ۱۵ تا ۲۰ سال می‌باشد. از طرفی همین تفاوت بین عملیات گالوانیزه گرم و سرد باعث شده تا لوله گالوانیزه گرم قیمت بیشتری نسبت به لوله گالوانیزه سرد داشته باشد؛ اما این موضوع باعث نشده تا از لوله گالوانیزه گرم برای کارهای مهم استفاده نشود.

کاربردهای لوله گالوانیزه گرم

لوله‌های گالوانیزه به دلیل مقاومت بالایش در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و اسیدها یکی از پرکاربردترین لوله‌های مورد استفاده در صنعت می‌باشند. دو سر ابتدایی و انتهایی لوله گالوانیزه بعد از فرآیند آبکاری رزوه می‌شوند. به دلیل داشتن طول عمر بالای این دست از لوله‌ها، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. لوله گالوانیزه گرم برای انتقال دادن گاز، زغال سنگ موجود در معادن و همچنین انتقال بخار شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای پوشش دهی قطعاتی که در فضاهای باز هستند، مناسب است؛ مانند:

  • گارد ریل جاده‌ها
  • دکل‌های مخابراتی
  • دکل‌های فشار قوی برق
  • لوله‌های آب با ضخامت بالا

تیرهای برق نیز با این روش در برابر مواد خورنده و پوسیدگی، محافظت می‌شوند. معمولا لوله های گالوانیزه از داخل دچار زنگ زدگی می‌گردند که مشکلات زیادی ازجمله پوسته پوسته شدن لوله‌ها، شکست لوله و تغییر مزه آب را در پی دارند. لازم به ذکر است که امروزه لوله های گالوانیزه جای خود را به لوله های پلاستیکی، برای انتقال آب داده اند.


بیشتر بخوانید: لوله گالوانیزه چیست؟


قیمت لوله گالوانیزه گرم

قیمت لوله‌های گالوانیزه به فاکتورهای زیادی وابسته می‌باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان قیمت لوله خام، قیمت فلز روی و هزینه‌های کارگاهی اشاره کرد. قیمت لوله خام نیز به دو صورت شاخه‌ای و وزنی اعلام می‌شود. به دلیل بالا پایین شدن ارز در این روزها، قیمت‌ها همچنان در حال تغییر است؛ اما به شما اطمینان می‌دهیم که می‌توانید از طریق سایت ما، خریدی با قیمتی استثنایی داشته باشید. همین حالا با کارشناسان لوله گالوانیزه در اصفهان تماس بگیرید تا از آخرین قیمت‌ها باخبر شوید. کارشناسان ما می‌توانند شما را در جهت یک خرید عالی همراهی کنند.

لوله برق گالوانیزه گرم

یکی از پرمصرف و مقرون به صرفه ترین لوله ها برای استفاده در محیط‌های بیرونی لوله گالوانیزه گرم است. این محصول به دلیل مقاومت بالایی که دارد، در صنایع بیشتر استفاده می شود. به طور کلی لوله‌های فلزی گالوانیزه، ابزاری می باشد که به عنوان یک محافظ عمل کرده و می تواند هادی‌ها یا سیم‌هایی که از درونش می گذرد را در برابر آسیب یا تماس مسقیم افراد با آن ها محافظت کند.

موارد استفاده لوله برق گالوانیزه گرم عبور کابل‌های برق و شبکه و سیستم‌های امنیتی و نصب در محیط‌های بیرونی است. در جهت جلوگیرى از خوردگى لوله‌هاى برق، از ورق گالوانیزه گرم استفاده می‌گردد. لوله‌های برق گالوانیزه گرم به روش متداول، طبق استانداردهای تولید لوله انجام می‌شود و انتهاى لوله‌هاى گالوانیزه دنده شده و با درپوش پلاستیکى آبی رنگ که به منظور حفاظت از سطوح دنده ها و شناسایى آن نصب می‌گردد، پوشش داده می ‌شوند. جهت اطلاع از قیمت لوله برق گالوانیزه با ما تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.