دوربین مداربسته حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین‌های حرارتی که به منبع نور نیاز ندارند، برای ارائه پوشش بهتر در محیط‌های مختلف، مانند محیط‌هایی که شرایط سخت یا تاریکی شدید دارند، عالی هستند. علاوه بر این، دوربین مداربسته حرارتی دارای قابلیت تشخیص برد طولانی و اندازه گیری دما است که به آنها اجازه می‌دهد تا همراه با دوربین‌های نور مرئی برای دستیابی به نظارت در همه حال و هوا و نظارت جامع استفاده شوند.

دوربین مداربسته حرارتی چیست؟

دوربین‌های تصویربرداری حرارتی (همچنین به عنوان TIC شناخته می‌شوند) نوعی دوربین حرارتی است که در نظارت تصویری و اطفاء حریق استفاده می‌ شود. این دوربین ها با استفاده از اشعه مادون قرمز تصاویری را تشکیل می دهند و برخلاف دوربین های نوری سنتی که با استفاده از نور مرئی تصاویر را ثبت می کنند، دوربین های حرارتی می توانند به اپراتور این امکان را بدهند که مناطق گرما را از طریق دود، تاریکی یا موانع قابل نفوذ گرما را ببیند.

 انواع دوربین مداربسته حرارتی

دوربین‌های حرارتی در پهپاد‌ها

 این دسته از دوربین ها قابل هستند تا در تیم های نجات و پهبادهای پلیس استفاده شوند و خطر یا وجود افراد زنده در یک منطقه را تشخیص دهند..

دوربین های حرارتی آتش یاب

 برای اینکه بتوانید در محیط‌های طبیعی حریق را پیدا کنید، نیازمند یک دوربین آتش یاب هستید؛ به طور مثال برای پیدا کردن افراد زنده در دود و غبار مشکل است و به کمک این وسیله می‌توانید افراد را تشخیص دهید.

دوربین حرارتی حیات وحش

با کمک این دوربین می‌توانید در زیستگاه‌های طبیعی به محض حرکت کردن حیوانات از آن‌ها عکس یا فیلم برداری کنید. همچنین می‌توانید با کمک این وسیله از شکار غیر قانونی جلوگیری کنید.

دوربین حرارتی شناورها و زیردریایی ها

 تمامی کشتی‌های مسافرتی باری نظامی باید مجهز به این دوربین حرارتی باشند تا در صورت موانع زیستی مثل نهنگ، کوسه، مرجان‌ها و … بتوانند به سرعت تشخیص دهند.

دوربین های حرارتی امنیتی

در مناطقی که نور کم دارد و دید ضعیف می‌باشد، دزدان به راحتی جولان می‌دهند. جهت جلوگیری از این کار، می‌توانید از دوربین‌های حرارتی امنیتی استفاده کنید.

دوربین حرارتی موبایل

 امروزه روی گوشی‌های موبایل دوربین‌های حرارتی قرار گرفته است که می‌توانید به کمک آن تمام موارد بالا را در آن به کار ببرید.

خرید دوربین مداربسته

 خرید دوربین مداربسته حرارتی

اگر به دنبال بهترین دوربین مداربسته حرارتی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سایت ما مراجعه و با مشاهده بهترین برند و نازل‌ترین قیمت‌ها خرید خود را انجام دهید. دقت کنید که هنگام خرید اینترنتی محصولات دیجیتال مانند دوربین‌های مداربسته یا حرارتی، حتماً از یک سایت معتبر که سالیان سال توانسته اعتماد مردم را جلب کند استفاده نمایید. جهت مشاهده محصولات ما (دوربین‌های حرارتی) کلیک کنید.

تفاوت دوربین‌های حرارتی با Heat Map در چیست؟

بخش‌هایی از طیف الکترومغناطیسی وجود دارد که چشم انسان نمی‌تواند آن‌ها را ببیند. دوربین حرارتی شامل اشعه مادون قرمز حرارتی و تابش با طول موج بلند می‌باشد. همه چیز تابش گرمایی ساطع می‌کنند؛ حتی انسان. اشیایی مانند اجاق گاز، هنگامی که داغ می‌شود، تابش در طیف مرئی ساطع می‌کند. انسان به اندازه وسایلی مثل اجاق گاز داغ نیست اما تشعشعات را در قسمت مادون طیف قرمز منتشر می‌کند.

مپ هیت ها اطلاعات مفید در مورد نحوه عملکرد کاربران را در اختیار شما قرار می‌دهد. با به کار گیری نقشه‌های حرارتی فارغ از حیطه فعالیتتان، می‌توانید نقاط ضعف و قوت کارهای انجام شده را در افراد و کاربران مراجعه کننده و تیم‌ها مشخص نمایید و در خصوص تغییر و بهبود آن تصمیم بگیرید. لازم به ذکر است که (Heat Map) تنها مختص به دوربین‌های تحت شبکه (IP) می‌باشد. اما طراحی دوربین حرارتی شبیه دوربین معمولی است. برای جمع آوری و تمرکز انرژی و همچنین یک آشکارساز به لنزهایی نیاز دارد. طول موج مادون قرمز از طریق لنزهای معمولی دوربین منتقل نمی‌شود. عدسی‌ها باید از مواد خاصی مانند عنصر شیمیایی ژرمانیوم ساخته شوند. آشکارسازهای تخصصی مانند میکروبولومترها یا آشکارسازهای خنک شده نیز مورد نیاز هستند. یک دوربین حرارتی، تصویری به نام نقشه حرارتی را نمایش می‌دهد. در نقشه‌های حرارتی، دمای سردتر به رنگ بنفش و آبی و دمای گرم‌تر به رنگ نارنجی و زرد به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که تشعشعات ساطع شده از داخل کیسه پلاستیکی سیاه عبور می‌کند، اما از طریق عینک این کار غیرممکن می‌باشد.

قیمت دوربین مداربسته حرارتی

قیمت دوربین مداربسته حرارتی

پیش از اینکه بخواهیم به قیمت این دوربین بپردازیم، ابتدا با مزیت‌های این محصول آشنا شوید. دوربین‌های مداربسته حرارتی در تمامی شرایط، حتی در تاریکی مطلق که هیچ نوری وجود ندارد، می‌تواند تمامی افرادی که به منطقه شما هجوم آورند را نشان دهد. همچنین می‌توانید افرادی که در مناطق غیر قابل دید با چشم مسلح هستند را زنده یابی کنید. دوربین‌های مداربسته حرارتی بسته به ویژگی‌هایی که دارد، دارای قیمت‌های مختلفی می‌باشد. برای اطلاع از قیمت این دست از محصولات، می‌توانید با از طریق شماره تماس‌های مجموعه با مشاورین ما در خصوص مدل‌های متفاوت دوربین‌های حرارتی اطلاعات کسب کنید.


بیشتر بخوانید: قیمت دوربین مدار بسته


کاربرد دوربین مداربسته حرارتی

دوربین‌های مداربسته حرارتی در بسیاری از بخش‌های صنعت، از تاسیسات، پالایشگاه‌ها، پست‌ها، مزارع خورشیدی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن‌ها، تأسیسات تولیدی و حتی مراکز داده استفاده می‌شوند تا نه تنها دفاع امنیتی فیزیکی را بالا می‌برد، بلکه برای ارائه پیش‌بینی کننده تعمیر و نگهداری و تحلیل‌های حیاتی تجاری که در کارایی عملیاتی آنها نقش دارند. اینها شامل توانایی نظارت بر سیستم‌های HVAC، تجهیزات، خطوط برق و ماشین آلات و غیره می‌باشد. دوربین‌های حرارتی هم دوربین‌های حرارتی و هم دوربین‌های بصری را پوشش می‌دهند تا خواسته‌های مختلف کاربران را برآورده کنند. دوربین‌های حرارتی به طور گسترده در کاربردهایی مانند حفاظت محیطی، حفاظت از اجزای کلیدی (تاسیسات الکتریکی، پمپ بنزین و غیره) و تشخیص گرمای بیش از حد در زیرساخت‌های حیاتی، پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌ها و سایر سناریوها استفاده می‌شوند. برخی از دیگر کاربردهای این محصول:

  • دوربین ترموگرافی برای کنترل ساختمان‌ها

1-یافتن سوراخ و حفره در دیوار ساختمان

2-پیداکردن لوله بخاری داخل دیوارها

3-پیداکردن نشتی‌های داخل دیوار و زیر زمین

4-کنترل خسارات حرارتی در ساختمان‌ها

  • دوربین حرارتی (دوربین ترموگرافی) کارخانجات

1-کنترل گرفتگی هر یک از لوله‌های هیدرولیک و پنیوماتیک و بخار

2-کنترل ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها

3-چک کردن حرارت و دمای ماشین آلات مختلف، یاتاقان‌ها، کوپلینگ ها (اکثر مشکلات با افزایش حرارت و دما ایجاد می‌شوند)

4-چک کردن ماشین‌های فرز و CNC

5-وضعیت شیرها، عایق، تله‌های بخار، یافتن خوردگی و ساییدگی لوله‌ها

  • گرمانگار اینفرارد (دوربین حرارتی) در صنعت ماشین سازی(خودرو)

1-بررسی بازدهی تایر

2-کنترل دما و حرارت قطعات داخلی ماشین

3-چک کردن سالم بودن سیستم خنک کاری آبی

4-کنترل شرایط سالم بودن رادیاتور  وکندانسور هوا

  • دوربین حرارتی (دوربین ترموگرافی) در فرودگاه ها

1- بررسی محوطه فرودگاه به وسیله دوربین‌های دید در شب (از طریق اشعه مادون قرمز)

2-نگهداری و دید بانی در فضاهای عمومی و سالن‌های انتظار

3-کنترل درجه حرارت بدن اشخاص در فرودگاه پیشگیری از ورود اشخاص مبتلا به آنفولانزا (به علت داشتن تب)

4-کنترل تایر و بدنه هواپیما پیش از پرواز

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.