تفاوت کابل و پچ کورد شبکه چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

پچ کورد و کابل با هم تفاوت زیادی ندارند که ما آن را یک تجهیزات جدا معرفی کنیم و همچنین آن قدر هم به هم شبیه نیستند که ما آن‌ها را یکی بدانیم. تفاوت‌های جزئی این دو کابل باهم دارند که در ادامه می‌خواهیم به آن به صورت مفصل بپردازیم. اگر به دنبال خرید کابل شبکه هستید، می‌توانید از سایت سپنتا که یکی از مطمئن‌ترین سایت‌های فروش تجهیزات شبکه است، خریدتان را انجام دهید. تمامی محصولاتی که در فروشگاه سپنتا قرار گرفته است، دارای استاندارد به روز دنیاست و می‌توانید با خیالی آسوده خریدتان را انجام دهید. در این مقاله در مورد تفاوت کابل و پچ کورد شبکه صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

خرید کابل شبکه

پچ کورد چیست؟

کابل پچ که گاهی به آن پچ کورد نیز می‌گویند، نوعی از کابل می‌باشد که در دو سر آن رابط‌هایی تعبیه شده تا برای اتصال دستگاه انتهایی به وسیله دیگر، به عنوان منبع تغذیه عمل قرار بگیرد. کابل‌های پچ اغلب برای مسافت‌های کوتاه در ادارات و بخش‌های کوچکی که نیاز به کابل کشی شبکه دارند، استفاده می‌شود. کابل پچ کورد می‌تواند کامپیوتر را به شبکه، روتر یا سوئیچ شبکه متصل نماید و برای افرادی که شبکه‌های کامپیوتری خانگی را می‌سازند، مفید است. بنابراین، به زبان ساده، کابل پچ کورد دارای کانکتورهایی در دو سر انتهایی هستند و متعلق به بخشی از کابل شبکه می‌باشند.

انواع پچ کورد و کاربرد آن

انواع پچ کوردها شامل کابل میکروفون، کابل کانکتور XLR، کابل کانکتور کوچک تلفن (TT)، کابل الحاقی هدفون (به منظور افزایش طول)، کابل کانکتور RCA، کابل کانکتور صوتی 4/1 اینچی TRS و همین طور کابل‌های شبکه و کابل‌های ضخیم‌تر «snake cable»، برای انتقال سیگنال‌های ویدئویی یا تقویت گشته مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، عنوان پچ کورد اغلب تنها برای اشاره به کابل‌های رابط کوتاه در «پچ پنل‌ها یا تابلوهای اتصال موقت» به کار گرفته می‌شود. پچ کورد ها به لحاظ جنس به دو دسته مسی و فیبر نوری تقسیم می‌شوند. بنابراین می‌توانیم این کابل‌ها را در دو دسته مسی و فیبر نوری قرار دارد. پچ کوردهایی که با کابل‌های فیبر نوری تهیه می‌شوند، قدرت انتقال سرعت بالاتری دارند. این نوع کابل‌ها برای شبکه اینترنت پرسرعت است و درحال حاضر اگر دقت کرده باشید، شبکه‌های خصوصی فروش اینترنت، شما را ملزم به داشتن شبکه فیبر نوری می‌کنند. کابل‌های انتقال مسی که برای اینترنت استفاده می‌شد، تقریباً این روزها منسوخ شده و اگر بخواهید که یک شبکه پر سرعت اینترنتی داشته باشید، حتماً باید از پچ کوردهای فیبر نوری استفاده بنمایید. این نوع کابل دارای انواع مختلفی است که می‌تواند به LC- SC- FC-ST- DIN- MTRJ- W2000- MU اشاره کرد. خرید پچ کورد فیبر نوری از سایت سپنتا امکان پذیر می‌باشد.

خرید پچ کورد فیبر نوری

تفاوت اساسی در کابل و پچ کورد

شاید سؤال کنید که آیا کابل پچ کورد با کابل شبکه یکی است؟ در جواب باید گفت که این دو کابل درست است که باهم خیلی تشابه دارند، اما یکی نیستند. کابل‌های شبکه انواع مختلفی دارند که هر کدام ساختار متفاوتی را دارد. پچ کورد نیز دارای انواع مختلفی است که باز هم ساختار آن با کابل شبکه متفاوت می‌باشد. با یک مثال ساده‌تر متوجه شوید. کابل شبکه دارای نوع فیبر نوری است. همچنین پچ کورد نیز دارای نوع فیبر نوری می‌باشد. اما مدل فیبر نوری پچ کورد با کابل شبکه تفاوت‌هایی دارد. اما این کابل‌ها را می‌توان به جای یکدیگر استفاده کرد و کارایی چندان متفاوتی ندارند و تقریباً عملکردشان یکسان است. هر دوی این کابل‌ها دارای دو سر اصلی هستند که می‌توانید یک سر را به دستگاه مدنظر و سر دیگر را به چیزی که می‌خواهید (شبکه اینترنت) متصل کنید. تفاوت کابل و پچ کورد شبکه که می‌توان در این دو مدل اشاره کرد این است که از پچ فیبر نوری تنها در شبکه‌هایی به کار گرفته می‌شود که بر اساس تکنولوژی فیبر نوری باشند. اما کابل‌های شبکه از جنس فیبر نوری برای غیر این تکنولوژی هم جوابگو است.


بیشتر بخوانید: انواع کابل شبکه و کاربردهای آن ها


انواع کابل شبکه

 در ادامه تفاوت کابل و پچ کورد شبکه باید بگوییم کابل‌های شبکه انواع زیادی دارند که بر اساس دسته بندی‌های متفاوت تقسیم می‌شوند. اگر به دنبال خرید کابل‌های شبکه هستید و نمی‌دانید که کدام مدل برای شما کاربردی‌تر است، باید ابتدا توجه بفرمایید که توقع شما از این محصول چیست؟ پس از بررسی این موضوع می‌توانید با کارشناسان آنلاین ما تماس گرفته و آن‌ها به شما خرید بهترین نوع کابل را پیشنهاد می‌کنند. دلیل تاکید ما برای این است که شما باید در رابطه با چگونگی ارتباط کابل با دستگاهتان اطلاع داشته باشید تا بتوانید یک شبکه موفق را راه اندازی کنید. کابل‌ها از لحاظ جنس به دسته‌های شبکه مسی، فیبر نوری و زوج به هم تابیده تقسیم می‌شود. اگر به دنبال خرید بهترین کابل هستید، می‌توانید به سایت سپنتا مراجعه نمایید.

جهت خرید انواع پچ کورد شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

بهترین کابل شبکه ایرانی

تجهیزاتی از جمله کابل و سیم، یکی از وسایل کاربردی است که افراد هنگام خرید باید به آن توجه زیادی کنند. خوشبختانه این روزها برندهای معتبری به وجود آمده‌اند که می‌توانید با خیال راحت بهترین کابل شبکه را از آن‌ها خرید کنید. برند رامون یکی از برترین برندها در زمینه تولید کابل و سیم است. رامون توانسته است با دسترسی به آخرین تکنولوژی روز دنیا برترین محصولات را طراحی و تولید کند که با برندهای مشابه خارجی سرسخت در رقابت است. اگر می‌خواهید که از یک برند عالی با کیفیت فوق العاده خرید کنید، حتماً به سایت سپنتا مراجعه کنید. تمامی محصولاتی که در این سایت وجود دارد دارای استاندارد جهانی و گارانتی 50 ماهه می‌باشند. در صورتی که شما از محصول راضی نبودید و یا مشکلی در آن وجود داشت، سپنتا این امکان را برایتان فراهم کرده که وجهتان را بدون تغییر دریافت کنید. لازم به ذکر است که قیمت تمامی محصولات مناسب و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی این روزهای خانوار می‌باشد و می‌توانید با خیالی آسوده محصولتان را سفارش دهید. در صورت نیاز به مشاوره و اطلاع از قیمت کابل شبکه، با کارشناسان آنلاین سپنتا تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.