دلایل ضبط نکردن دوربین مداربسته به همراه [راه حل]

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای کاربران دوربین مداربسته اتفاق بیفتد، سفید شدن تصاویر و یا سیاه شدن و عدم ضبط دوربین می‌باشد. دوربین مداربسته با توجه به تنظیماتی که شما بر روی آن قرار داده‌اید و یا پیش فرض خود دستگاه، تصاویر را به صورت 24 ساعته ذخیره می‌کند. گاهی اوقات هم به درخواست کاربران تصاویر در برخی زمان‌های مدنظرشان ضبط می‌گردد. به هرحال در مواقعی ممکن است که با عدم ضبط دوربین مداربسته مواجه بشویم در هر صورت بعضی اوقات صاحبان دوربین مداربسته امکان دارد که تصاویر را نداشته باشند. به نحوی که مصرف کننده و حتی تکنسین‌ها را در زمینه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته، دچار چالش می‌نماید. اگر به دنبال خرید آنلاین دوربین مداربسته هستید، برند اکسوم با ضمانت 50 ماهه می‌تواند بهترین راه گشا در هنگام خرابی و یا مشکل می‌باشد؛ زیرا این برند دارنده گواهی نامه استاندارد دوربین‌های مداربسته می‌باشد.

دوربین‌های مداربسته به عنوان یک ابزار حافظتی و نظارتی، باید به صورت 24 ساعته فعال باشد و تصاویر را ضبط و ذخیره سازی کند. اما اگر این اتفاق نیفتند چه می‌شود کرد؟ همان طور که می دانید ذخیره سازی تصاویر در هارد دستگاه صورت می‌گیرد که ممکن است گاهی اوقات، ضبط دستگاه شما از کار بیفتد و هارد شما نیز دچار مشکل شود. در این صورت شما به هیچ منبع ذخیره‌ای برای دسترسی به اطلاعاتتان را ندارید. پس بهترین گزینه این است که هنگام خرید دوربین مداربسته در اصفهان، حتماً از گارانتی و خدمات پس از فروش آن، اطمینان حاصل کنید تا در این مواقع به کمک شما بیایند.

خرید دوربین مداربسته در اصفهان

قطع شدن تصویر دوربین مداربسته

ممکن است که برخی از دوربین‌ها و یا همه در این حالت از کار افتاده باشند؛ پیرو این مباحث احتمال دارد که تصویری را به DVR ارسال نکند تا بتواند تصویرها را ضبط کند. در این حالت است که شما می‌خواهید به صورت آنلاین تصاویر را مشاهده کنید، ولی به علتی که توضیح داده شد، نمی‌توانید. برای حل این مشکل باید از قطع نشدگی سیم‌ها و یا عدم خرابی در تغذیه دوربین اطمینان حاصل کنید. اگر این موارد صحیح و سالم بودند و فقط یک کانال دوربین قطع بود، مشکل از دوربین و یا ورودی دی وی آر است.

تنظیم در حالت زمانبندی یا موشن دوربین مداربسته

همان طور که گفته شد برخی از مشتریان می‌خواهند در یک روزهای خاص و یک زمان خاص دوربین کار کند. برخی تنظیمات را به نحوی می‌گذارند که تنها حرکت سریع انجام شود که در این صورت ممکن است دوربین از کار بیفتد. برای غیر فعال کردن آن باید به قسمت تنظیمات اتوماتیک رفت و آن را ریست کرد.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دوربین مدار بسته برای آپارتمان


DVR را مجددا راه اندازی کنید  Restart

خراب شدن DVR یکی از مواردی است که احتمال دارد اتفاق بیوفتاد. اگر این قسمت از کار بیفتد، دستگاه شما به طور کلی روشن نخواهد شد. اما اگر تمامی موارد را چک کردید می‌توانید آن را یک بار دیگر ریستارت کنید یا به یک مرکز معتبر جهت تعمیر بفرستید. در صورتی که شما دوربین مداربسته را از یک شرکت معتبر خریداری کرده باشید، می‌توانید از خدمات پس از فروش آن در این زمینه بهره ببرید. برند اکسوم دارنده گواهی استاندارد دوربین‌های مداربسته می‌باشد.

خرید از برند اکسوم

تکمیل ظرفیت هارد دستگاه DVR یا NVR

اگر حافظه دستگاه شما پر شده باشد، متاسفانه هیچ تصویری قابل ضبط نیست چون هارد شما ظرفیت پذیرش داده‌های جدید را ندارد. در این شرایط در صورتی که به داده‌های گذشته دسترسی دارید، آن‌ها را در یک فلش ریخته و نگه دارید و هارد را به کلی فرمت نمایید. این نکته را توجه داشته باشید در صورتی که فضای هارد دستگاه پر شود ممکن است دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته نسبت به حذف فیلم‌های گذشته جهت ذخیره سازی فیلم‌های جدید اقدام کند. از همین رو می‌توانید به وب سایت محاسبه گر ظرفیت هارد دوربین مداربسته مراجعه کنید و با استفاده از آن فضای مورد نیاز جهت ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته خود اقدام کنید.

اختلال در کابل مخصوص انتقال تصویر دوربین مداربسته

اگر کابل مخصوص تصاویر دچار ایراد شده باشد، مطمئناً تصاویر را ضبط نخواهد کرد و دوربین مداربسته شما دچار خرابی می‌گردد. در صورتی که کابل انتقال تصاویر توسط عوامل طبیعی و یا انسانی قطع بشود، شما باید به سرعت آن را تعویض کنید؛ زیرا دوربین‌ از کار افتاده و به طور کلی هیچ تصویری ضبط نمی‌شود که این قضیه احتمال وجود یک خرابکار را افزایش می‌دهد. اغلب دزدها برای ورود به مکانی، کابل‌ها مخصوص دوربین مداربسته را قطع می‌کنند و بعد وارد می‌شوند.

قطعی فیش‌ها یا آداپتور دوربین مداربسته

اگر آداپتور دستگاه شما دچار مشکل شده باشد، اتصال برق به دوربین مداربسته نیز قطع می‌شود و به طور کلی هیچ عکس و فیلمی در پی آن نیز ضبط نمی‌شود. پس اگر فیش‌های پشت دستگاه تان را به صورت کامل بررسی نمایید، متوجه این می‌شوید که آیا قطع شدگی وجود دارد یا خیر.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

کافی نبودن منبع تغذیه 

از هر 10 تا مشکل خرابی دوربین مداربسته 8 تای آن مربوط به منبع تغذیه دوربین است که از کیفیت پایین این قطعه و یا نوشان شدید برق اتفاق می افتد. مشکل منبع تغذیه به شکلی است که دستگاه شما روشن می‌شود اما ضبط انجام نشده و یا بعد از مدتی ذخیره سازی، تصاویر روی هارد خود به خود از کار می افتد. برای حل این مشکل می‌توانید از آداپتور سوئیچینگ 3 تا 5 آمپر با جنسی عالی که به صورت مجزا تنها برای DVR است، استفاده شود.

ضبط نکردن تصاویر از اتفاقاتی است که معمولاً برای برخی از افراد اتفاق می افتد. در این مواقع سعی کنید که به سخت افزار دستگاه آسیبی وارد نکنید و اگر از روی ظاهر متوجه عیب و ایراد نشدید، حتماً از یک متخصص کمک بگیرید. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که بتوانید یک برند باکیفیت همراه با خدمات پشتیبانی را انتخاب نمایید تا در این شرایط نگران خرابی دستگاه و هزینه‌های زیاد نباشید. پیشنهاد ما این است که از ابتدا برای خرید دوربین مداربسته به یک برند باکیفیت اعتماد کنید تا این دسته از مشکلات برای شما اتفاق نیفتد. برند اکسوم با 50 ماه گارانتی پس از فروش به شما اطمینان می‌دهد که محصولات با کیفیتی را خدمت مشتریان ارائه می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.