سیستم اعلام سرقت چیست؟ نکات خرید {بهترین} سیستم اعلام سرقت

یک سیستم اعلام سرقت مجموعه‌ای از ابزارهای امنیتی متصل به اینترنت است که معمولاً شامل ترکیبی از هاب، آژیر، آشکارسازهای حرکتی و حسگرهای تماسی است که تشخیص می‌دهد چه زمانی یک مزاحم قصد دارد وارد ملک شما بشود. برخی از سیستم‌های اعلام سرقت با سایر ابزارهای هوشمند مانند دوربین‌های امنیتی بی سیم، قفل‌های هوشمند و دستگاه‌های کنترل صدا همگام می‌شوند.

سایت سپنتا محصولاتی را برای امنیت شما ارائه می‌دهد که می‌توانید به صورت آنلاین آن را سفارش دهید. تمام سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند توسط یک “هاب” متصل به اینترنت مرکزی هدایت می‌شوند که به صورت بی سیم به یک برنامه و سایر اجزای سیستم متصل می‌شود و با آن ارتباط برقرار می‌نماید. با استفاده از اپلیکیشن موجود در گوشی هوشمند یا تبلت خود، می‌توانید با دریافت هشدار هنگام به صدا درآمدن آلارم، خانه خود را زیر نظر بگیرید و سپس اقداماتی ماننده تماس با پلیس را انجام بدهید. برخی از سیستم‌های هشدار هوشمند ظاهراً فقط دوربین‌های بی سیم با عملکرد اضافی هستند. این ابزارها می‌توانند برای تحت نظر گرفتن خانه مفید باشند، اما نمی‌توانند با یک سیستم هشدار اختصاصی و تخصصی رقابت کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا در رابطه دزدگیر اماکن اصفهان و سیستم اعلام سرقت بیشتر صحبت کنیم.

دزدگیر اماکن اصفهان

چرا به سیستم اعلام سرقت نیاز داریم؟

در این روزها که تعداد دزدان به دلایل شرایط اقتصادی بد جامعه زیاد شده‌اند، ما نیاز داریم تا از اموال و دارایی‌هایمان نهایت مراقبت را به عمل بیاوریم. پس به همین دلیل استفاده از سیستم‌های اعلام سرقت در این روزها افزایش یافته است. شما می‌توانید از این ابزار در محیط یک ویلا، کارخانه، زمین، خانه، آپارتمان و هرجایی که احتمال دزدی و خرابکاری وجود دارد، استفاده نمایید. پس می‌توان گفت این قضیه برای مالکان و صاحبان ملک از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است شما سال‌ها وقت و هزینه‌تان را صرف راه اندازی یک شغل و یا کسب و کار کرده باشید. پس این قضیه برایتان مهم است که یک فردی بدون زحمت از راه نرسد و تمام زحماتتان را یک شبه بر باد بدهد.

این دسته از عزیزان باید حتماً با هزینه‌ای معقول، دارایی‌شان را به سیستم اعلام سرقت مجهز کنند. خیلی از افراد هم از اینکه بخواهند بیرون بروند و ملکشان را ترک کنند، نگران هستند. این ترس و نگرانی طبیعی است و دغدغه برای همه افراد وجود دارد. اما چگونه زمانی که شما در محل حاضر نیستید، سیستم اعلام سرقت می‌تواند کمکتان کند؟ در جواب به این سؤال باید گفت که در حین خرابکاری و یا به صدا درآمدن آژیر خطر، یک پیامک (sms) و یا تماس برای شما ارسال می‌شود که از آن طریق می‌توانید نسبت به خرابکاری اطلاع پیدا کنید. شرکت نظارت تصویری در این شرایط موظف است که شما را نسبت به هرگونه اتفاق با خبر کند. پس بدون نگرانی و استرس می‌توانید از منزل خارج شوید.

سیستم اعلام سرقت

در طراحی سیستم اعلام سرقت از دو سنسور PIR استفاده شده است. با این‌ها(دو سنسور)، حرکاتی که در اطراف اتفاق می افتد توسط دستگاه حس می‌شود. استفاده از PIR در یک توالی زمان بندی شده و افزودن سیم تریپ لیزری با استفاده از دیودهای لیزری (LDR) به ما کمک می‌کند تا خانه خود را ایمن سازی کنیم. در اطراف پنجره‌ها که سارقان تمایل زیادی به فضولی کردن دارند، ما دو سنسور PIR را به نمای پنجره اضافه کردیم. این سیستم برای ورود به “حالت مسلح” تنظیم می‌شود. این کار با PIR و نزدیک شدن افراد غریبه به پنجره یا درب، بسیار کاربرد دارد. زیرا در این حالت، فرد غریبه تقریباً در کنار پنجره است و هنگامی که PIR این حرکت غیرقانونی را تشخیص می‌دهد، صدای آژیر متفاوتی را توسط یک زنگ آژیر الکترونیکی 12 ولتی بسیار بلند پخش می‌کند و به طور خودکار یک هشدار پیامکی برای کاربر ارسال کرده که به او می‌گوید حرکت عجیبی در درب یا پنجره او ممکن رخ داده باشد، در حالی که او آگاه نبوده یا خوابیده است. شاید بیرون رفته آژیر پس از مدتی خاموش می‌شود که دیگر حرکت را در محدوده دید خود احساس نمی‌کند.

پکیج اقتصادی سیستم اعلام سرقت

طرز کار سیستم اعلام سرقت هوشمند

سیستم‌های اعلام سرقت به اندازه کافی هوشمند هستند که بداند چه زمانی باید اعلان‌های صوتی را به صدا در بیاورند و تمام شرایط لازم را دارند تا در صورت دیدن یک خرابکار و یا اتفاق ناخوشایند شما را خبر کنند. این اعلان‌ها برای اینکه شما را متوجه کنند، به گوشی هوشمند وابسته هستند. این اعلان‌ها می‌تواند شامل پیام‌های صوتی از پیش ضبط شده، اعلان‌های صوتی تولید شده به صورت پویا با استفاده از متن به گفتار، زنگ‌های هشدار و سایر نویزها باشد. زمانی که سیستم هوشمند شما یک فرد خارجی را مشاهده می‌کند و یا او را در حال انجام کار مشکوک می‌بیند، می‌تواند با سرعت بالایی به شما هشدار دهد. برخی از این سیستم‌ها به نحوی تعبیه شده‌اند که می‌تواند حواس خرابکار را پرت کرده تا صاحب خانه یا پلیس مستقیماً به آن قسمت ورود کنند.

نکات مهم خرید سیستم اعلام سرقت

نکات مهم خرید سیستم اعلام سرقت

اگر به دنبال خرید سیستم‌های اعلام سرقت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً از یک برند کاملاً مطمئن، شناخته شده و دارای استاندارد خریدتان را انجام دهید. علت تاکید ما بر این موضوع آن است که تجهیزاتی از جمله دوربین‌های مداربسته و یا سیستم‌های اعلام سرقت و دزدگیر، نیاز به یک پشتیبان قوی و حرفه‌ای دارد تا بتواند در زمان بروز مشکل، آن را به سادگی رفع کند. حالا زمانی را تصور کنید که این سیستم پشتیبانی برای شما وجود نداشته باشد. مسلماً سیستم اعلام سرقت وسیله‌ای نیست که آن را جدا کنید و برای تعمیر و یا عیب یابی به مرکزی ببرید. پس نیازمندید تا فردی یا مجموعه‌ای در سریع‌ترین زمان مشکل شما را رفع کند.

محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته سپنتا به فروش می‌رسد، دارای گارانتی معتبر و پشتیبانی تخصصی می‌باشد. این پشتیبانی توسط کارشناسان ماهر در مرکز عیب یابی انجام می‌گیرد که شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز با ما تماس گرفته تا مشکلتان را برطرف نماییم. لازم به ذکر است که تمامی محصولات با آخرین تکنولوژی روز دنیا تحت نظر استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده است. اگر شما هم نیاز به خرید یک سیستم اعلام سرقت دارید، همین حالا به فروشگاه اینترنتی سپنتا مراجعه کنید.

قیمت سیستم اعلام سرقت

در رابطه با قیمت سیستم‌های اعلام سرقت باید به این نکته اشاره کنیم که این محصول در مدل‌های متفاوتی عرضه می‌شود که هر کدام قیمت مختص خودش را دارد. اما در این زمینه شما هرگز نباید به قیمت محصول توجه کنید. در درجه اول این کار برای حفظ امنیت و اموال شماست، در نتیجه صرف هزینه جهت تهیه یک سیستم اعلام سرقت حرفه‌ای و به دور از خطا و طبق استاندارد روز دنیا ضرری نکرده‌اید. در درجه بعدی باید به کیفیت این محصول فکر کنید و اینکه چقدر می‌توان به برند خریداری شده اطمینان کرد. تمامی محصولاتی که در سایت سپنتا قرار داده شده است، با بهترین قیمت می‌باشد.

سنسور یا آشکارساز: حسگرهایی وجود دارد که حرکت یا تغییرات محیط را می‌تواند تشخیص دهند و از آن‌ها می‌توان به صورت دایره‌ای استفاده نمود. یعنی اگر حرکتی را تشخیص دهد، این کار باعث باز و بسته شدن قفل درها می‌شود. توجه کنید که به منظور افزایش امنیت در محل، اصولاً قفل‌ها باز است و در صورت نیاز از آن استفاده می‌کنند.

آژیر یا آلارم: در تمامی سیستم‌های اعلام سرقت از آژیر و آلارم استفاده می‌شود تا افراد را از وجود یک خرابکار آگاه کند. در واقع این آلارم ها به آگاه کردن مالک و اطرافیان کمک زیادی می‌کند. آژیرها را می‌توان به دو دسته تقسیم کنیم که برای فضاهای داخلی و خارجی کاربرد دارد.

دستگاه تماس گیرنده: دستگاه تماس گیر (چه با مالک و چه با پلیس) در سیستم‌های اعلام سرقت جای می‌گیرد. زمانی که آلارم به صدا درمی آید، دستگاه تماس گیر یک پیام صوتی و یا غیره را به شماره از پیش تعیین شده ارسال می‌کند و یا تماس می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: ۷ راهکار [ارزان و موثر] جهت افزایش امنیت منزل


اجزای سیستم اعلام سرقت

دستگاه مرکزی

عنوان مغز سیستم ما پنل کنترل مرکزی را می‌شناسیم که یک ریز پردازنده می‌باشد و از یک محفظه فلزی یا پلاستیکی قفل شده برخوردار است. یک برد کامپیوتری در آن تعبیه گشته و همچنین از پشتیبان باتری برخوردار می‌باشد. پنل مرکزی اصولاً نزدیک ورودی نصب می‌گردد تا هنگام ورود همه اتفاقات را ثبت کند.

آژیر دزدگیر

مسلم است که سیستم اعلام سرقت برای دادن هشدار، نیاز به یک آژیر دارد تا بتواند به مالک اطلاع دهد. از طریق آلارم صوتی (مثل زنگ و یا صدای از پیش تعیین شده) می‌توان سریعاً خطر را اعلام کرد.

سنسور یا چشمی

حسگرهایی در سیستم اعلام سرقت وجود دارد که با کوچک‌ترین حرکت فعال می‌شود و نسبت به حرکات محیط واکنش نشان می‌دهد. تحریک مدار درون این حسگرها سبب باز و بسته شدن یک کنتاکت می‌شود. امروزه برای اینکه بتوان حساسیت و عملکرد سیستم اعلام سرقت را افزایش داد، از کنتاکت بسته استفاده می‌کنند.

مگنت دزدگیر

ساختمان مگنت دزدگیر به یک آهن ربای قطب منفی و مثبت شبیه می‌باشد. روش کار این نوع مگنت‌ها بسیار جالب است. در ابتدا باید دو قطب مخالف همدیگر را پیدا و جذب کنند و روبه روی هم قرار بگیرند. بعد از آن دو قطب از هم فاصله گرفته و سیستم اعلام سرقت فعال می‌شود. از این مگنت‌ها بیشتر برای درب و پنجره استفاده می‌شود که در صورت فاصله گرفتن مگنت‌ها از هم، آلارم به صدا در می‌آید.

باتری دزدگیر اماکن

باتری‌ها اصولاً در داخل سیستم اعلام سرقت جای گذاری می‌شود و انرژی لازم را در هنگام نیاز و یا قطعی برق، به دستگاه می‌دهد. بیشترین کاربرد این باتری‌ها برای زمانی ست که برق قطع شده باشد و ما نیاز اساسی به برق داشته باشیم.

پدال گازی اعلام سرقت دزدگیر

پدال‌ها به پنل اصلی دستگاه وصل هستند و با فشردن آن‌ها یک پیام خطر برای پلیس و یا فرد مدنظر ارسال می‌کند. شاید شما هم در طلا فروشی‌ها و مراکز امنیتی این سیستم را دیده باشید که با فشرده آن یا درب‌ها بسته می‌شوند و یا اینکه یک پیام ارسال می‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.