نکات مهم خرید هارد دوربین مداربسته

دوربین مداربسته یکی از کالاهای امنیتی و نظارتی پرطرفدار در سال‌های اخیر است که در مراکزی نظیر بانک‌ها، بیمارستان‎ها، مراکز تجاری، ساختمان‌های مسکونی، پاساژها، معابر عمومی و … کاربرد دارد. از دوربین مداربسته به منظور ایجاد امنیت بیشتر، نظارت و در صورت وقوع جرم برای شناسایی مجرم استفاده می‌شود. این دستگاه با تبدیل نور به سیگنال الکتریکی و پردازش این سیگنال، آن را به سیگنال ویدئویی تبدیل کرده و روی یک صفحه ضبط و به نمایش می‌گذارد. دوربین مدار بسته دارای اجزای گوناگونی نظیر چپ تصویر، لنز دوربین مداربسته، آداپتور یا منبع تغذیه، هارد برای ذخیره اطلاعات ضبط شده و کانتورها و فیش‌ها است. هارد یکی از مهم‌ترین اجزای دوربین است و انتخاب بهترین نوع آن بسیار ضروری است. در ادامه به هارد دوربین مداربسته و اهمیت استفاده از آن و ویژگی‌های موثر در قیمت هارد خواهیم پرداخت پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هارد مخصوص دوربین مداربسته و اهمیت استفاده از آن

هارد دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین اجزای دوربین مداربسته است که انتخاب آن بسیار مهم است؛ زیرا در مواردی علی‌رغم صرف هزینه‌های بالا برای خرید این نوع دوربین، به دلیل عدم داشتن دقت و حساسیت لازم در خرید هارد، اطلاعات لحظات خاص و تصاویر و ویدئوهای ضبط شده در لحظه ی مهم و سرنوشت‌ساز برای شما قابل دسترسی نباشد. اغلب دوربین‌های مداربسته ی نصب شده، ممکن است به صورت 24 ساعت از شبانه روز روشن و در حال ذخیره اطلاعات لازم باشد، پس داشتن یک هارد دیسک مناسب به لحاظ سرعت، دقت و ظرفیت و طول عمر بالا امری ضروری است.

اغلب افراد به سبب نداشتن اطلاعات کافی یا به منظور کاهش هزینه، در دوربین مداربسته ی خود از هارد دیسک معمولی استفاده می‌کنند و انتظار بالاترین عملکرد را دارند؛ اما بهتر است بدانید این نوع هارد دیسک معمولاً قابل استفاده به طور 8 ساعته در 6 روز از هفته است و می‌بایست انتظار دریافت عملکرد متوسطی را از آن داشت. برای برطرف سازی این محدودیت، هارد دیسک‌های مناسبی با ظرفیت ذخیره سازی بالا برای سیستم های مداربسته تولید و عرضه شده است که با قرارگیری در داخل دستگاه های NVR یا DVR به ذخیره‌سازی تصاویر ویدئویی می‌پردازد.

قیمت و خرید دوربین مداربسته

هارد مخصوص دوربین مداربسته از لحاظ فیزیکی مناسب برای استفاده در شرایط محیطی مختلف است و تغییرات متعدد دمایی در طول سال و شبانه روز را بدون کوچکترین اختلال در عملکرد متحمل می‌شود. خرید هارد مخصوص دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین اقدامات است که انجام آن ملزم به آگاهی از اطلاعات خاص است که ما در این مقاله سعی بر اشاره ی مختصر به آنها داریم.

نکات انتخاب هارد دوربین مداربسته

نکات انتخاب هارد دوربین مداربسته

معیارهای گوناگونی در انتخاب هارد وجود دارد که می‌بایست پیش از خرید هارد مخصوص دوربین مداربسته اطلاعات لازم را در مورد آنها کسب کرده باشید. اولین معیاری که همه ی ما از آن آگاه هستیم، ظرفیت هارد دوربین مداربسته برای نگهداری ویدئوها به مدت چند هفته تا چند ماه است. ماهیت این نوع از هاردها، کارکرد 24 ساعته در طول هفته است و قادر به سرعت نوشتن بالا و توانایی ضبط همزمان از چندین دوربین است. ظرفیت هارد دوربین مداربسته بر اساس مدت زمان نگهداری ویدئو، تعداد دوربین‌ها، کیفیت ویدئوی ضبط شده و فرمت ضبط ویدئو انتخاب می‌شود. طول عمر و پایایی یکی دیگر از نکاتی است که می‌بایست در هنگام انتخاب هارد دوربین مداربسته به آن توجه شود.

قیمت و خرید هارددیسک

طبیعتا هارد غیرتخصصی یا هارد دیسک معمولی در دوربین مداربسته دوام بالایی نخواهد داشت زیرا توان استفاده ی مداوم و 24 ساعته در 7 روز هفته را ندارد و علی‌رغم  هارد دیسک دوربین‌های مدار بسته که دائماً در حال نوشتن است، قدرت پایینی در خواندن (دسترسی)، نوشتن (ذخیره) و جابجایی اطلاعات دارد و استهلاک آن نیز سریع‌تر رخ خواهد داد. هارد دیسک‌هایی که مخصوص دوربین مدار بسته می‌باشند در برابر پیشامدهای فیزیکی نظیر لرزش و ضربه، تغییرات آب و هوایی و … دارای مقاومت بالاتری می‌باشند که همین امر موجب افزایش طول عمر و دوام بالای محصول می‌شود. خرید هارد وسترن دیجیتال یکی از بهترین گزینه‌ها در هنگام خرید هارد دوربین مداربسته می‌باشد.

محاسبه ی مصرف هارد و پهنای باند دوربین مداربسته

محاسبه ی مصرف هارد و پهنای باند دوربین مداربسته یکی از اقدامات موثر پیش از خرید هارد مخصوص دوربین مداربسته است و تکنولوژی فشرده‌سازی حجم تصاویر تا حدودی پاسخگوی این نیاز است. برخی از ابزار آنلاین نظیر نرم افزار GUARDTOOL کستل این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا به محاسبه هارد و پهنای باند مصرفی تجهیزات بپردازند.


بیشتر بخوانید: محاسبه فضای ذخیره سازی دوربین مدار بسته


تفاوت رنگ‌های هارد وسترن دیجیتال به چه معناست؟

هاردهای تولیدی توسط کمپانی وسترن دیجیتال(WD HDD) در 7 بخش دسته‌بندی و عرضه می‌شود. این دسته بندی‌ها شامل هاردهایی به رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی، سبز، بنفش و طلایی و همچنین هارد دیسک سری Ultrastar می‌باشد. هر کدام از این هاردها دارای ویژگی‌های گوناگونی هستند که اطلاع از آنها پیش از خرید هارد وسترن دیجیتال خالی از لطف نیست.

  • هارد آبی وسترن دیجیتال (WD Blue HDD): برای مصارف خانگی در دسکتاپ‌ها طراحی و تولید شده و در حافظه‌های 256 گیگابایتی تا 6 ترابایتی عرضه می‌شوند. این نوع از هاردها دارای عملکرد متوسطی بوده و مصرف کمی دارند و اغلب برای دوربین‌های مدار بسته مناسب نیستند.
  • هارد قرمز وسترن دیجیتال (WD Red HDD): در سیستم‌های NAS و RAID و عمدتا در کسب و کارهای کوچک استفاده می‌شوند و امکان ذخیره داده‌ها را روی چندین هارد دیسک فراهم می‌کند. هارد قرمز وسترن دیجیتال قابلیت استفاده تمام وقت در طول هفته را دارا می‌باشد و امکان دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات هاردها برای کارمندان شرکت وجود دارد. این نوع از هاردها تا سقف 18 ترابایت می‌رسند.
  • هارد سبز وسترن دیجیتال (WD Green HDD): یکی از انواع هاردهای آبی موجود در بازار است که برای مصارف عادی طراحی شده و تفاوت عمده ی آن با هارد آبی مصرف انرژی پایین‌تر آن است. در سال‌های اخیر به دلیل استقبال کم مشتریان از هارد سبز وسترن دیجیتال، تولید آن متوقف شده است.
  • هارد مشکی وسترن دیجیتال (WD Black HDD): هاردی است که عملکرد آن بسیار بهتر از مدل‌های آبی رنگ است و دارای سرعت، ظرفیت و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی هارد می‌باشد و محبوبیت آن در میان ویرایشگرهای عکس و فیلم، گیمرها و برخی مشاغل بسیار زیاد است. این مدل دارای حافظه کش 128 مگابایتی بوده و از سرعت دورانی 7200 RPM استفاده می‌کند.
  • هارد بنفش وسترن دیجیتال (WD Purple HDD): همانند هارد قرمز برای استفاده ی 24 ساعته در طول هفته طراحی شده است و می‌توان آن را برای سیستم‌های ذخیره سازی NAS وRAID پیکربندی کرد. هارد بنفش وسترن دیجیتال اغلب برای ذخیره اطلاعات و استفاده از داده‌ها انتخاب می‌شود. هارد دوربین‌های نظارتی از این دسته از هاردها انتخاب می‌شود و فیلم‌ها را با بالاترین کیفیت ذخیره می‌کند.
  • هارد طلایی وسترن دیجیتال (WD Gold HDD): با قابلیت ذخیره ی طولانی اطلاعات و برای استفاده در دیتاسنترها طراحی شده است که می‌تواند حجم کاری 550 ترابایتی را در سال تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: نکاتی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید رعایت کنید


خرید و قیمت هارد دوربین مداربسته

قیمت هارد دوربین مداربسته همانند بسیاری از محصولات بسته به عوامل گوناگون، متغیر است. برندهای بسیاری عرضه کننده هارد دوربین مداربسته با امکانات گوناگون می‌باشند. به طور کلی مولفه‌هایی نظیر برند، کیفیت و رزولوشن تصاویر و ویدئوهای ضبط شده، مدت زمان ثبت و ذخیره تصویر، طول عمر و ماندگاری، گارانتی، حرکت در تصاویر، فرمت فشرده سازی و سایر امکانات متغیر در قیمت آن تاثیرگذار است. بهتر است پیش از خرید هارد دوربین مداربسته به امکانات و ویژگی‌های آن و اعتبار برند مد نظرتان توجه بیشتری داشته باشید. توصیه ی ما به شما، خرید هارد وسترن دیجیتال بسته به استانداردهای رعایت شده و قدمت و اعتبار برند آن است.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.