راهنمای صفر تا صد خرید رک شبکه

رک شبکه را می‌توانیم به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات هر شبکه معرفی کنیم که وظیفه اصلی آن محافظت از شبکه است. تهیه یک رک مناسب و باکیفیت، می‌تواند از وارد شدن خسارت‌های مختلف به شبکه جلوگیری کند. از همین رو در هنگام خرید رک باید به نکات مختلف و متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای شبکه‌ای که در اختیار دارید انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم تا به بررسی راهنمای خرید رک شبکه بپردازیم. با در نظر گرفتن تمام موارد ذکرشده در این قسمت، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین رک را برای شبکه انتخاب کنید.

رک شبکه چیست؟

در ابتدا لازم است تا یک تعریف کلی و جامع درباره رک شبکه ارائه دهیم تا شما با عملکرد آن نیز آشنایی کاملی به دست آورید. اگر بخواهیم به ساده‌ترین زبان ممکن رک شبکه را توضیح دهیم، باید بگوییم که محفظه‌ای از جنس فلز بوده که می‌تواند قطعات مختلف شبکه مانند سرور، روتر، سوئیچ شبکه، پچ پنل و … را در خود جای دهد. رک می‌تواند به بهترین نحو ممکن از این تجهیزات و سایر قطعات شبکه، محافظت کند و جلوی آسیب‌های احتمالی را بگیرد.

شما می‌توانید با استفاده از رک شبکه، بسیاری از قطعات شبکه را در یک نقطه مشخص جمع کنید تا فضای اشغال شده توسط آن‌ها به میزان قابل‌ توجهی کمتر شود. رک‌ها در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. واحد اندازه‌گیری رک برحسب یونیت بوده و شما می‌توانید بر اساس نیاز و ابعاد شبکه خود، یک رک در ابعاد مناسب تهیه کنید. رک 12 یونیت را می‌توانیم به عنوان یکی از کوچک‌ترین رک‌های موجود در بازار ارائه کنیم.

مزایای خرید رک شبکه

تهیه یک رک مناسب و باکیفیت، مزایای مختلفی به دنبال دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید. به صورت کلی رک وظایف متعدد و مختلفی بر عهده داشته و از همین‌جا می‌توانیم به مزیت‌های استفاده از آن پی ببریم. در این قسمت از راهنمای خرید رک شبکه، قصد داریم تا به معرفی چند نمونه از مزایای خرید این محصول اشاره کنیم.

  • محافظت از تجهیزات با رک

رک شبکه به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند به بهترین نحو ممکن از تجهیزات شبکه و قطعات مختلف آن ر برابر انواع آسیب‌های فیزیکی مانند وارد شدن ضربه یا افزایش دما و … به خوبی محافظت کند. محافظت از تجهیزات را می‌توانیم به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای خرید رک شبکه و استفاده از آن به شمار آوریم. از این رو شما می‌توانید گران‌ترین و حساس‌ترین تجهیزات شبکه را درون رک در وضعیت مناسبی قرار دهید تا از آسیب‌های مختلف به دور باشند.


بیشتر بخوانید: رک شبکه چیست؟ معرفی انواع رک و کاربرد آن


  • تجمع تجهیزات شبکه در یک منطقه

همان‌طور که میدانیم شما می‌توانید تجهیزات و قطعات مختلف شبکه از کوچک تا بزرگ را درون رک قرار داده و به بهترین نحو ممکن آن را آرایش کنید. پس یکی دیگر از مزایای خرید و استفاده از رک را می‌توان جمع کردن تمام تجهیزات در یک منطقه و درنهایت دسترسی به مراتب ساده‌تر به آن‌ها دانست.

خرید رک شبکه

  • نظم بیشتر شبکه

قرار دادن تجهیزات شبکه درون رک باعث برقراری نظم بیشتر در بین آن‌ها می‌شود. در این حالت تجهیزات به مراتب شیک‌تر به نظر آمده و جلوه بسیار بهتری پیدا می‌کنند. به هم‌ریختگی تجهیزات شبکه می‌تواند باعث به هم‌ریختگی روانی کاربران شده و میزان راندمان کاری آن‌ها را کاهش دهد. از این رو نظم شبکه را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مزایای استفاده از رک شبکه به شمار آورد.

  • مدیریت بهینه و آسان شبکه

با قرار دادن تجهیزات مختلف شبکه درون رک، می‌توانید به سادگی به بررسی و تحلیل این تجهیزات بپردازید، بدون اینکه نیاز به طی کردن مسافت زیاد برای دسترسی به آن‌ها داشته باشید تعمیر و تعویض تمام قطعات در این حالت نیز بسیار راحت‌تر از حالت خارج از رک انجام می‌شود، چراکه تمام تجهیزات در مجاورت همدیگر قرار دارند و می‌توانید تأثیر کار آن‌ها بر روی یکدیگر را به سادگی موردبررسی قرار دهید.

  • امنیت بالا

یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از رک شبکه را می‌توان برقراری امنیت بالا برای تجهیزات حساس به کار برده شده در شبکه دانست. با خرید یک رک مناسب و کاربردی، شما می‌توانید از تمام اطلاعات سازمانی ذخیره شده بر روی سرور و هارد، به خوبی محافظت کنید تا هیچ فرد غیری به آن‌ها دسترسی نداشته باشد.

جهت خرید انواع رک شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

نکات مهم در خرید رک شبکه

امروزه رک‌های مختلف در مدل‌های گوناگونی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید بری تکمیل شبکه خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید، لازم است نکات مختلفی را در نظر بگیرید. در این قسمت قصد داریم تا به بررسی کامل و جامع راهنمای خرید رک شبکه بپردازیم تا بر اساس موارد معرفی شده در این بخش، یک رک مناسب و سازگار برای شبکه خود خریداری کنید.

  • اندازه رک

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان خرید رک شبکه باید در نظر داشته باشید، اندازه آن است. زمانی که به اندازه رک اشاره می‌کنیم، منظور ما طول، عرض و ارتفاع بوده که باید به صورت کامل موردبررسی قرار بگیرند. معمولا رک‌ها عرض رک استانداری دارند، اما در ارتفاع‌های مختلفی ساخته می‌شوند. همان‌طور که اشاره کردیم واحد اندازه‌گیری در رک، یونیت بوده که شما باید برای اندازه ارتفاع از آن استفاده کنید. رک از طبقه‌های مختلفی تشکیل شده است که بین 1 تا 4 یونیت ارتفاع دارند. با مجموع این اعداد می‌توانید ارتفاع کلی رک را به دست آورید.

عرض رک نیز فاصله دو قسمت جلویی رک از یکدیگر را نشان می‌دهد و به عبارتی می‌توانیم بگوییم که همان پهنای رک است. رک‌های مختلف با پهنای 60 یا 80 سانتی‌متر ساخته می‌شوند که شما می‌توانید از میان آن‌ها به انتخاب بپردازید. عمق رک نیز دیگر مؤلفه‌ای است که در این زمینه باید در نظر داشته باشید. منظور از عمق رک درواقع فاصله قسمت جلویی آن تا قسمت پشتی است. برای عمق رک هیچ‌گونه استاندارد و معیار مشخصی وجود ندارد، بلکه سایر ابعاد و برند تولیدکننده در این زمینه تأثیر می‌گذارند.

  • سیستم تهویه

تهویه رک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌تواند بر روی سلامت تجهیزات نیز تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. معمولا دمای قطعات با کار کردن افزایش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند خطرناک باشد. از همین رو داخل رک به یک سیستم تهویه و خنک‌سازی مناسب نیاز است تا بتوان از این طریق دمای مطبوعی در داخل محفظه به وجود آورد. معمولا فن‌های مخصوص تهویه در سقف و یا کف رک قرار می‌گیرند. پس یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در زمان خرید رک باید در نظر داشته باشید، مربوط به سیستم تهویه آن است.


بیشتر بخوانید: آموزش بستن اصولی رک شبکه


  • قیمت رک

فاکتور مؤثر درگیری که در راهنمای خرید رک شبکه وجود دارد، قیمت است. امروزه تنوع بسیار گسترده‌ای در بین انواع رک تولیدشده توسط برندهای مختلف وجود دارد. بدیهی است که هرکدام از این محصولات در بازه قیمتی متفاوتی هستند. توصیه می‌کنیم که قبل از نهایی کردن خرید خود، به استعلام قیمت مدل‌های مختلف بپردازید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را از بین مدل‌های موجود در بازار انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که قیمت رک باید با ویژگی‌ها، امکانات و مشخصات آن کاملا سازگار باشد تا انتخاب مناسب به شمار رود.

انواع رک شبکه

انواع رک شبکه

رک شبکه با توجه به کاربرد و موارد استفاده، در انواع گوناگون و مختلفی ساخته می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و امکانات مخصوص به خود رادارند. از این رو شما باید بر اساس نیاز شبکه و کاربردهایی که در نظر دارید، به انتخاب نوع رک مناسب بپردازید. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید، لازم سات تا در راهنمای خرید رک شبکه، به معرفی انواع مختلف این محصولات بپردازیم.

  • رک شبکه دیواری

همان‌طور که از عنوان این رک‌ها مشخص است قابلیت نصب بروی دیوار رادارند و برای مواردی که با محدودیت فضا روبه رو هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند. رک شبکه دیواری را می‌توان به راحتی در فضاهای اداری کوچک و یا حتی استفاده‌های خانگی نصب نمود. سایز معمول این رک‌ها بین 4 تا 12 یونیت بوده و برای شبکه‌های مختصر و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • رک ایستاده

در صورتی که یک شبکه وسیع و گسترده با تجهیزات متعدد در اختیار دارید، باید به سراغ مدل دیگری از رک شبکه بروید که رک شبکه ایستاده نام دارد. این رک‌ها در سایرهای مختلفی از 12 یونیت گرفته تا 47 یونیت ساخته و به بازار عرضه شده‌اند. یکی از پرکاربردترین رک‌های موجود در این زمینه را می‌توانیم رک 22 یونیت بدانیم که در موارد مختلف به کار گرفته می‌شود. این رک‌ها امکان استفاده از تجهیزات مختلف و سنگین را به سادگی برای شما فراهم می‌کنند.

برند تولیدکننده

امروزه برندهای تولیدکننده مختلفی در زمینه تولید رک فعالیت می‌کنند. هرکدام از این برندها توانسته اند محصولات متعدد و مختلفی را به بازار ارائه کنند که ویژگی‌های مخصوص به خود رادارند. شما می‌توانید با تحقیقات مختلف در این زمینه، بهترین برند موجود در بازار را شناسایی کرده و محصول موردنظر خود را خریداری کنید. از بهترین برندهای موجود در بازار می‌توانیم به برندهای زیر اشاره کنیم.

پایا سیستم

یکی از قدیمی‌ترین برندهای فعال در زمینه، پایا سیستم است. این برند فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده و در سال ۱۳۷۷ ساخت رک شبکه را شروع کرد. با بررسی محصولات این برند می‌توانیم ادعا کنیم که این برند در صدر بهترین تولیدکننده‌ها رک شبکه است. برند پایا سیستم علا‌وه بر رک شبکه، انواع تجهیزات شبکه را نیز با کیفیت بسیار بالا تولید و به بازار عرضه کرده است.

پایا سیستم رک‌های متنوعی با قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید انواع مختلف رک را برای کاربرهای گوناگون از این برند تهیه‌کرده و مورداستفاده قرار دهید. برند پایا سیستم تجهیزات و متعلقات رک سیستم را در ابعاد و اندازه‌های مختلف در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

رک اچ پی آی

از دیگر برندهای فعال در این زمینه می‌توانیم به برند اچ پی آی اشاره کنیم که تاکنون توانسته محصولات باکیفیت و مرغوبی را به بازار ارائه کند. این برند عمدتا در زمینه تولید رک‌های شبکه ایستاده و دیواری فعالیت دارد. تنوع سایزبندی این رک‌ها نیز بسیار گسترده بوده و شما می‌توانید بین ۶ تا ۴۷ یونیت را از بین آن‌ها انتخاب و خریداری کنید. اغلب رک‌های تولیدشده توسط این برند دارای درب‌های شیشه سکوریتی و نشکن هستند که سطح کیفی بسیار خوبی دارند. جدیدا درب‌های تمام فلزی مشبک نیز به تولیدات این برند افزوده شده‌اند. محصولات ساخته شده توسط این برند امکان اضافه کردن فن تا سه عدد رادارند تا از این طریق تهویه درون سیستم به بهترین نحو ممکن انجام شود.

آماد سیستم

یکی از برندهای نوپا در زمینه تولید رک که توانسته در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهرت بسیار بالایی دست پیدا کند، آماد سیستم است. رک‌های تولیدشده توسط این برند ظاهر جذاب و طراحی فوق‌العاده کاربردی دارند که کاربران می‌توانند تمام نیازهای خود را با کمک آن‌ها برآورده کنند. تنوع سایزبندی رک‌های تولیدشده توسط این برند نیز بسیار گسترده بوده که باعث می‌شود تا کاربران بتوانند بر اساس نیاز خود، به تهیه رک مناسب بپردازند. متعلقات موردنیاز رک را نیز می‌توان از دیگر محصولات باکیفیت این برند معرفی کرد.

معرفی رک‌های شبکه پرفروش

در راستای راهنمای خرید شبکه، برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید لازم است تا پرفروش‌ترین محصولات در این زمینه آشنا شوید. در این راستا قصد داریم تا چند نمونه از گزینه‌های پرفروش را به شما معرفی کنیم.

رک شبکه مدل 18U60

یکی از رک‌های پرفروش شبکه که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد، این محصول است. این رک در ابعاد 18 یونیت به بازار عرضه شده و شما می‌توانید آن را تهیه کنید. این محصول دارای 3 جایگاه فن برای خنک‌سازی و تهیه کامل محیط داخلی دارد.

رک اچ پی آسیا مدل 32U80

این رک با ارتفاع 32 یونیت طراحی و ساخته شده است. چهار عدد جایگاه فن در این محصول قرار دارد که شما می‌توانید از آن‌ها در راستای نصب سیستم خنک‌کننده و تهویه بهره ببرید. از ویژگی‌های این رک می‌توان به پنل های جانبی بازشو و درب عقبی فلزی با قفل سوییچی اشاره کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.