راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته

خرید کابل شبکه کار ساده ای نیست و شما باید در رابطه با آن اطلاعات زیادی داشته باشید. خیلی از افراد با مفهوم کابل شبکه دوربین مداربسته آشنا نیستند و نمی دانند این وسیله کاربردی چیست و چه کاربردی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با کابل شبکه آشنا کنیم و در آخر یک راهنمای خرید کابل شبکه دوربین مداربسته عالی برایتان باشیم.

دوربین IP یا تحت شبکه چیست و چه مزیتی دارد؟

اگر امنیت محل کسب و کار یا سازمانتان مهم است و باید از آن به خوبی محافظت شود، ارزش نصب یک دوربین IP یا تحت شبکه را دارد. بسیاری از شرکت ‌ها برای محافظت از ساختمان‌ ها، پارکینگ‌ ها، کارکنان و بازدیدکنندگان، جلوگیری از وقوع جرم و داشتن تصاویر مطمئن در صورت نیاز، به دوربین مدار بسته تحت شبکه متکی هستند. دوربین‌ های مداربسته IP یا «تحت شبکه» از اینترنت برای دریافت و ذخیره تصاویر استفاده می ‌کنند؛ نه از ضبط‌ کننده ویدئوی دیجیتالی که توسط سیستم‌ های آنالوگ سنتی استفاده می ‌شود. دوربین‌ های IP پیشرفته ‌ترین و چند منظوره ‌ترین دوربین مداربسته موجود در بازار را به نمایش گذاشته است، اما این بدان معنا نیست که یک سیستم آنالوگ نمی ‌تواند به خوبی از محل شما محافظت بکند. هر سازمانی به ویژگی‌ های اضافی که دوربین‌های IP ارائه می ‌دهند نیاز ندارد اما مزایای این دوربین به شرح زیر است:

  • وضوح تصویر عالی: اگر به تصاویر واضح و شفاف نیاز دارید، باید دوربین های IP را انتخاب نمایید. وضوح تصویر دوربین ‌های IP بسیار بهتر از دوربین ‌های آنالوگ است (تا 20 برابر بهتر) و پس از نصب آن ‌ها، می ‌توانید زوم کنید و بر روی جزئیات دقیق در عکس از راه دور فوکوس نمایید.
  • نصب آسان: دوربین IP از طریق کابل به یک سوئیچ شبکه متصل می شود که هم دوربین را تغذیه می کند(برق) و هم داده ها را منتقل می کند. دوربین های آنالوگ برای عملکرد به دو سیم نیاز دارند. همچنین تجهیزات کمتری در ارتباط با دوربین ‌های IP وجود دارد؛ زیرا برای تبدیل داده‌ ها به ویدئو، نیازی به رمزگذاری یا رمزگشایی ندارید و می ‌توانید بدون نیاز به خرید ضبط‌ کننده‌ های ویدئوی شبکه اضافی، هر تعداد دوربین IP را که دوست دارید، اضافه نمایید.
  • افزایش امنیت: دوربین ‌های IP فیلم‌ های ویدئویی رمزگذاری ‌شده و احراز هویت شده را ضبط می‌ کنند، و این فیلم ها را نسبت به دوربین های مشابه خود مانند آنالوگ ایمن‌تر نگه می دارد.
  • سازگاری و چند کارکردی: دوربین های IP که به یک پلت فرم باز مرتبط هستند، می توانند به راحتی با بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر که مبتنی بر وب اند، مانند کنترل دسترسی و سیستم های مدیریت حضور و غیاب، سینک شوند. در زمان وارد کردن داده ها به صورت دستی، در چندین برنامه صرفه جویی می شود، یا به شما امکان می دهد دوربین های IP را طوری تنظیم کنید که با ساعات کاری کارکنان خود، همگام شوند.
  • قابل دسترس از هر جا: تصاویر دوربین های IP را می توان از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت مشاهده کرد. البته با مجوزهای مناسب جهت ورود به سیستم! این بدان معنی است که می توانید فیلم های امنیتی زنده یا ضبط شده را در هر رایانه، لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند، از هر نقطه جهان مشاهده کنید، یا حتی سیستم را از راه دوربه روش های متغییر کنترل نمایید
  • ذخیره سازی راحت داده ها: با اتصال به اینترنت، فیلم و داده های ضبط شده توسط دوربین های IP مستقیماً به یک مخزن اطلاعات مرکزی در یک سرور رایانه مبتنی بر دخیر سازی داده ها، می رود. نیازی به ذخیره ده ها نوار یا سی دی فیلم یا حتی اشغال فضای روی سرورهای خود ندارید. همه این ها در فضای داده ای که انتخاب کردید(فضای ابری) ذخیره می شود. این همچنین به این معنی است که حتی اگر دوربین به سرقت رفته یا آسیب دیده باشد، همچنان فیلم خود را خواهید داشت.

قیمت و خرید کابل شبکه

کابل شبکه مناسب دوربین ip (دوربین تحت شبکه)

متداول ترین کابل هایی که برای سیستم دوربین نیاز است، کابل های شبکه می باشد. اگر می خواهید یک سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه را راه اندازی کنید، به احتمال زیاد نیازمند کابل شبکه خواهید شد. این کابل ها شامل 8 سیم مسی عایق بندی شده هستند که به 4 جفت تقسیم می شوند. سیم ها برای کاهش طول تداخل سیگنال در هر جفت، به دور یکدیگر پیچ می خورند. به همین دلیل اصولا سیم های داخل کابل شبکه را زوج های در هم تنیده نام گذاری کرده اند. برای اینکه بخواهید دوربین شبکه خود را فعال کنید، ابتدا باید از این کابل ها کمک بگیرید و باید اذعان کنم که بدون بکارگیری این کابل ها، راه اندازی دوبین امکان پذیر نیست. حتی برخی از افراد برای دوربین های آنالوگ هم از کابل های شبکه استفاده می کنند که به کارگیری آن بلامانع است. کابل شبکه شما را به شبکه خانه و یا محل کار متصل می کند و از طریق آن می توانید به دوربین های امنیتی ای که در مکان مورد نظر تعبیه کرده اید، دسترسی پیدا کنید و آن ها را مدیریت نمایید. اگر از سوئیچ استفاده کنید، این کابل ها قدرت دارند تا شما را به برق هم متصل کنند. پس با این توضیحات متوجه اهمیت کابل های شبکه شده اید.

نحوه سوکت زدن کابل شبکه دوربین

برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، در ابتدا نیازمند فراهم کردن یکسری از تجهیزات هستید. تجهزیاتی از جمله:

  • کابل CAT5 ) LAN  یا CAT6)
  • سوکت یا کانکتور شبکه RJ-45
  • آچار یا پرس کابل شبکه
  • استریپر یا ) Stripperبرای بریدن کاور و پوشش کابل)
  • تستر کابل شبکه
  • کاور سوکت (در صورت دلخواه)

دو استاندارد برای سوکت زنی وجود دارد. T-568A و T-568B. تفاوت زیادی بین این دو روش وجود ندارد و تنها هر کدام نحوه چیدن سیم هایشان با هم متفاوت است. سوکت شبکه 8 پین دارد که 4 زوج سیم کابل شبکه در آن وجود دارد. چینش سوکت کابل شبکه در روش T-568B به شرح زیر است:

  • سفید/نارنجی،
  • نارنجی،
  • سفید/سبز،
  • آبی،
  • سفید/آبی،
  • سبز،
  • سفید/قهوه‌ای،
  • قهوه‌ای

در مدل T-568A استاندارد زیر را دنبال می کند:

  • سفید/سبز،
  • سبز ،
  • سفید/نارنجی،
  • آبی،
  • سفید/آبی،
  • نارنجی،
  • سفید/قهوه‌ای،
  • قهوه‌ای

بهترین کابل دوربین مداربسته

اگر به دنبال بهترین کابل دوربین مداربسته هستید، می توانید همین حالا از طریق سایت سپنتا سفارش محصول خود را بدهید. لازم به ذکر است که این سایت یکی از معتبر ترین سایت ها برای خرید انواع تجهیزات دوربین مداربسته و کابل می باشد. همه محصولاتی که در این سایت درج شده دارای استاندارد جهانی و گارنتی 50 ماهه می باشد که نشان از کیفیت و تضمین محصول است. در صورتی که محصول را خریداری کردید و باب میل شما نبود و یا اینکه ایرادی در این وسیله وجود داشت، می توانید با کارشناسان تماس گرفته و وجهتان را بدون کم و کسری در همان موقع دریافت کنید. ما در مرکز فروش کارشناسانی را داریم که شما می توانید قبل از خرید با آن ها در رابطه با قیمت کابل شبکه و یا خرید تجهیزات دیگر، مشاوره کنید.


بیشتر بخوانید: تفاوت کابل شبکه و تلفن در چیست؟


نکات مهم کابل کشی شبکه دوربین

زمانی که می خواهید عملیات کابل کشی را انجام دهید، دقت بفرمایید که کابل را با شدت زیادی نکشید. این کار باعث می شود تا سیم های ریز مسی ای که در داخل کابل به هم تنیده شده اند جدا شده و بعدا به مشکل برخورید. در عوض سعی نمایید که مسیر حرکت کابل شبکه را به گونه ای آماده سازی کنید که بدون هیچ گونه فشار و یا کششی در سمت درستی که مدنظرتان است، حرکت کند. علت توجه به این مسئله عدم تغییر سطح مقطع رشته های کابل شبکه می باشد. پس سعی کنید که این کار را با دقت زیادی انجام دهید. اگر شما زیاد از حد کابل شبکه را بکشید، سطح مقطع رشته سیم های به هم تابیده شده جدا می شوند و کمتر می گردد. در این صورت مقدار مقاومت سیم به ازای سیگنال ارسالی هم تغییر می کند. پس در نتیجه باعث می شود با تغییر سطح مقطع سرعت انتقال اطلاعات هم تحت تاثیر قرار گرفته و کمتر شود. به طور کلی هنگام کابل کشی دقت کنید که کابل دچار پارگی، شکستگی و یا گره خوردگی نشود.

جهت خرید انواع کابل شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

رنگ بندی کابل شبکه دوربین مدار بسته

زمانی که می خواهید سوکت کابل شبکه را وصل کنید، متوجه یکسری از رنگ بندی ها خواهید شد. این رنگ بندی ها کمک خواهد کرد که شما با سرعت بالاتر و عملکرد مناسب تری، کابل را به سوکت متصل کنید. هرکدام از این رنگ ها، وظیفه خاصی را برعهده دارند که می تواند در انتقال داده ها کمک زیادی کنند. اگر نتوانید در سوکت زدن کابل شبکه موفق عمل کنید، تصاویر شما به واضحی ای که باید باشند، نخواهد بود.

اجزای کابل شبکه دوربین مداربسته

کابل شبکه هم ماننده کابل های دیگر از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا به شرح زیر می باشد:

1- روکش رویی کابل که در اغلب اوقات از جنس PVC  می باشد

2-  4 زوج سیم مسی به هم تابیده شده

3- جدا کننده 4 زوج

به جز موارد بالا در برخی کابل های شبکه موارد زیر نیز وجود دارد:

فویل- شیلد- سیم ارت- روکش PE در کابل هایی که مخصوص فضای باز هستند

بهترین کابل برای سیستم دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری

برای اینکه بتوانیم بگوییم که یک کابل شبکه برای سیستم دوربین مداربسته عالی است یا نه، باید به کیفیت آن توجه نمایید. کیفیت یک کابل نشان دهنده این است که آیا می توانید آن را بدون دردسر و دغدغه استفاده کنید یا خیر. کابل ها از جمله تجهیزاتی است که باید روی کیفیت آن سرمایه گذاری کنید. زیرا چیزی نیست که بتوان هر ماه آن را تعویض و یا تعمیر کرد. در صورتی که کابل شما دچار مشکل شود، این اشکال در ضبط تصاویر نیز اختلال ایجاد می کند و امکان دارد که در ساعت ها از محل مدنظرتان تصویر برداری نشود. برند رامون با دستیابی به آخرین تکنولوژی روز دنیا توانسته است کابل های شبکه ای را طراحی و تولید کند که در عین عمر طولانی، کیفیت تصاویر را نیز حفظ کند. سایت سپنتا ارائه کننده انواع محصولات برند رامون است که با 50 ماه گارنتی خدمت شما عرضه می شود. همچنین در صورتی که این محصول ایراد و یا مشکلی داشت، می توانید وجه خود را به صورت کامل پس بگیرید. همه محصولات دارای پشتیبانی 24 ساعته است و می توانید حتی قبل از خرید با کارشناسان ما مشاوره کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.