نکاتی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید رعایت کنید

دوربین مداربسته چیست؟

نوعی از دوربین‌ها هستند که اغلب آنها در جای خود ثابت بوده و از مکان مشخصی با دید معینی فیلم برداری می‌کند. دوربین مداربسته می‌توانند تصاویر را به یک یا چند درگاه و یا حتی به‌صورت اینترنتی منتقل کنند و فردی که مسئولیت کنترل دوربین‌ها را دارد می‌تواند با تلفن همراه هوشمند خود نیز آنها را کنترل نماید. از دوربین‌های مداربسته برای حفاظت، نظارت و امنیت و … استفاده می‌شود که بیشترین استفاده آن برای (حفظ امنیت) انجام می‌شود. اما به طور کلی و فنی حتی دوربین گوشی نیز می‌تواند جزو دوربین مداربسته به حساب بیاید.

تاریخچه ساخت دوربین مداربسته

منابع نشان می‌دهد که اولین بار دوربین‌های مداربسته به عنوان تجهیزات جنگی ساخته شدند به طوری که در سال ۱۹۴۲ میلادی، شرکت زیمنس آلمان برای مشاهده پرتاب موشک‌های (۲V) خود از آن استفاده کرد. سپس سیستم‌هایی برای ضبط تصاویر پرتاب موشک‌ها ساخته شدند و به سرعت روی انواع موشک‌ها نصب شدند که می‌توانستند همزمان صدا و تصویر را به زمین منتقل کنند. همچنین استفاده از دوربین‌های مداربسته برای اولین بار در اماکن عمومی در آمریکا و سال ۱۹۷۳ در میدان تایمز نیویورک انجام شد.

خرید دوربین مداربسته

بخش‌های تشکیل دهنده دوربین مداربسته

با پیشرفت تکنولوژی، تغییراتی در ساخت دوربین‌های مداربسته به وجود آمد. اما بخش‌های اصلی تشکیل دهنده آن ثابت است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

لنز دوربین: دریافت تصاویر از لنز دوربین صورت می‌گیرند، پس لنز دوربین نقطه شروع کننده دریافت تصاویر و تشکیل دهنده دوربین مداربسته است. هنگامی که نور به یک جسم برخورد می‌کند، بازتابی از تصویر آن جسم منعکس می‌شود که اگر این انعکاس طوری باشد که به لنز دوربین برخورد کند، دوربین می‌تواند آن را تحلیل و تصویر جسم را به همان شکل که هست، نمایش دهد. وظیفه لنز دوربین دریافت همین انعکاسی است که از جسم بازتاب شده است.

سنسور و برد دورربین: همان‌طور که گفته شد برای نمایش تصویر یک جسم پس از بازتاب نور آن به لنز دوربین، نیاز به تحلیل آن است. این تحلیل به این صورت است که نور بازتاب شده باید توسط مداری خاص به کد یا سیگنال‌های دیجیتال تبدیل شود تا بری وسایل الکترونیکی قابل درک باشد. وظیفه سنسور دوربین، همان تحلیل این نورها است.

درگاه های دوربین: دو دسته درگاه بر روی دوربین‌ها وجود دارد. یک دسته برای تغذیه الکتریکی یا تأمین برق مورد نیاز دوربین و یک دسته درگاه‌های اطلاعاتی هستند. این درگاه‌ها به دلیل انتقال اطلاعات از دستگاه DVR به دوربین، درگاه اطلاعاتی نام دارند. این اطلاعات می‌تواند شامل مواردی مانند چرخش دوربین، حرکت لنز، فوکوس و تغییر زاویه دید باشد. لازم به ذکر است که درگاه‌های اطلاعاتی هر دوربین نسبت به نوع دوربین متفاوت است و ممکن است از کابل‌های متفاوت نیز استفاده کنند.

انواع دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی

انواع دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی

دوربین‌های مداربسته از نظر تکنولوژی ساخت به دو دسته: دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه یا آی پی (IP) دسته بندی می‌شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.

دوربین مداربسته آنالوگ

این دوربین‌ها اولین نسل دوربین‌های مداربسته می‌باشند که برای انتقال و دریافت اطلاعات (تصویر و صدا) از سیگنال‌های آنالوگ استفاده می‌کنند. برای استفاده از این نوع دوربین‌ها باید از کابل کواکسیل و همچنین برای تأمین برق مورد نیاز آن نیز از کابل برقی با مغری مسی استفاده شود. برای انتقال صدا هم از طریق میکروفون نیز می‌توان از ۳ رشته سیم مجزا که برای ولتاژ مثبت و منفی و انتقال صدا استفاده کرد. طبیعتاً کیفیت این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های تحت شبکه پایین‌تر است و معمولاً نویز بیشتری دارند اما خب قیمت آنها نیز مناسب‌تر است.


جهت دریافت خدمات نظارت تصویری میتوانید به سایت سپنتا مراجعه نمایید.


دوربین مداربسته تحت شبکه یا آی پی IP 

این دوربین‌ها از تکنولوژی دیجیتال برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند؛ تکنولوژی دیجیتال همان تکنولوژِی (۰ و ۱) است. هر دوربین دیجیتال با استفاده از کابل شبکه، تصاویر دریافتی را به سرور تحت شبکه یا اصطلاحاً (NVR) انتقال می‌دهد. هر دوربین تحت شبکه آی پی مخصوص خود را دارد و با شناسایی آی پی آن می‌توان با استفاده از برنامه‌های واسط به‌طور مستقیم تصاویر دریافتی را زنده مشاهده کنید. این دوربین‌ها کیفیت‌های متفاوتی را پشتیبانی می‌کنند و همچنین می‌توانند به‌صورت بی سیم مورد استفاده قرار بگیرند ولی طبیعتاً قیمتشان از دوربین‌های آنالوگ بالاتر است.

نکاتی که هنگام خرید دوربین باید به آنها توجه کنید

در هنگام خرید دوربین مداربسته در اصفهان بهتر است دید بلند مدتی داشته باشید تا احیاناً در آینده مشکل خاصی پیش نیاید.

نوع دوربین مورد نظر خود را از پیش انتخاب و در مورد آن اطلاعات جمع آوری کنید!

با برخی از انواع دوربین‌های مداربسته آشنا شده‌اید، در هنگام خرید دوربین توجه به این موضوع که چه نوع دوربین مداربسته جوابگوی نیاز شما است، امری حیاتی است. مخصوصاً امروزه با توجه به قیمت دوربین و هزینه نصب آن، بهتر است قبل از اینکه اشتباهی کنید که باعث ضرر مال و یا حتی جانی برای شما بشود، انتخاب درستی انجام دهید و از مشکلات احتمالی پیش رو نیز جلوگیری کنید. در انتخاب دوربین با توجه به شرایط اقلیمی، به جنس و نوع بدنه و استقامت آن، قابلیت دید در شب و ابعاد دوربین مداربسته توجه کنید.

تعداد دوریبن های مورد نیاز خود را مشخص کنید!

ابتدا با یک فرد با تجربه مشورت کنید و درباره جایگاه دوربین‌ها و تعداد مورد نیاز آنها با آن فرد مشورت کنید. شاید با توجه به ایده فرد دیگری بتوانید از هزینه‌ها کم کنید ولی همان مقدار بازدهی بگیرید. سپس در خرید دستگاه‌های ضبط کننده دقت کنید، به طور مثال اگر شما به ۴ دوربین مداربسته نیاز دارید، باید دستگاه ضبط کننده ۴ کاناله نیز خریداری کنید تا در بازدهی مشکلی نداشته باشید.

با توجه به نیازتان از نصب دوربین آنرا خریداری کنید!

قبل از اینکه دوربین مداربسته‌ای را سفارش بدهید یا خرید کنید؛ دقت کنید که از آن به چه منظوری می‌خواهید استفاده کنید، به طور مثال اگر دوربین مداربسته را در مکانی آزاد استفاده می‌کنید که شب‌ها نیز انتظار کیفیت خوبی از آن دارید به سراغ دوربین‌های با کیفیت بالاتر بروید و این مسئله را با فروشنده در میان بگذارید تا مشورت درستی در این زمینه انجام داده باشید.

 

دوربین با سیم خرید کنیم یا بی سیم

دوربین با سیم خرید کنیم یا بی سیم

همان‌طور که در بالاتر گفته شد؛ دوربین‌های بی سیم برای استفاده‌های تحت شبکه هستند و می‌توانید با یک سیم شبکه برای هر دوربین از آنها استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که اگر از دوربین‌های بی سیم استفاده می‌کنید، شرایط محیطی می‌تواند تأثیر زیادی در روند دریافت تصاویر داشته باشد و میزان نویز متغیر است. حتماً قبل از خرید این موضوع را بررسی کنید تا در آینده دچار پشیمانی از انتخاب خود نشوید!

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

چه زاویه دیدی مورد نیاز شما است؟

قبل از خرید توجه کنید که زاویه دید هر دوربین به نسبت لنز آن متفاوت است. قبل از خرید میزان زاویه دید مورد نظر خود را با فروشنده در میان بگزارید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

شرایط نور محیط را بررسی کنید!

یکی از مهم‌ترین عوامل در کیفیت تصویر دریافتی، توجه به نور کافی محیط است. پس در صورتی که دوربین قرار است در محلی نصب شود که نور کافی وجود ندارد، بهتر است از لوازمی استفاده کنید که این کمبود را جبران کنید.

محصول با ضمانت خرید کنید!

حتماً توجه کنید که قبل از خرید کالا از اصالت و ضمانت آن مطمئن هستید! اولین توصیه در خرید دوربین، خرید دوربین‌هایی با برند معتبر و با سابقه در بازار هستند زیرا آزمایش‌های خود را پس داده‌اند و نسبت به شرایط، بازدهی بهتر و بیشتری دارند. برای جلوگیری از خرید محصول بی کیفیت و تقلبی بهتر است کالایی را خریداری کنید که ضمانت شده و در صورت بروز مشکل می‌توانید آن را پیگیری کنید و خسارت خود را دریافت کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.