آیا دوربین مداربسته صدا ضبط می‌کند؟

دوربین مداربسته را می‌توانیم یکی از بهترین تجهیزات امنیتی بدانیم که برای محیط‌های مختلف به کاربرده می‌شود. این دوربین‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. یکی از این قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی، ضبط صدا در دوربین مداربسته است که باعث افزایش و بهبود سطح امنیت می‌شود. در صورت مواجه‌شدن با دوربین مداربسته، شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که امکان ضبط صدا را نیز دارد و یا خیر؟ همچنین میزان کیفیت صدای ضبط شده و فاصله پوشش دهی در این حالت نیز از دیگر نکاتی هستند که باید درباره آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه به صورت کامل به بررسی این دوربین‌ها و نکات خرید یک دوربین مداربسته با این قابلیت می‌پردازیم.

اهمیت ضبط صدا در دوربین مداربسته

تکنولوژی ساخت و استفاده از دوربین‌های مداربسته، همواره روبه پیشرفت بوده و قابلیت‌های جدید به آن اضافه می‌شود که شما می‌توانید به سادگی از آن‌ها بهره ببرید. برخی از دوربین‌های مداربسته، قابلیت ضبط صدا نداشته و تنها تصاویر افراد و اشیاء را ضبط می‌کنند. درحالی‌که دوربین‌های جدید باقابلیت‌های متفاوت، این امکان را دارند و می‌توانند علاوه بره تصویر، صدای محیط و افراد را نیز ضبط کنند.
ضبط صدا در دوربین مداربسته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باعث افزایش سطح ایمنی می‌شود. در این حالت چنانچه تصاویر واضح یا قابل‌تشخیص نباشند، می‌توانید با کمک صدای ضبط شده توسط دوربین، خطرات احتمالی را به خوبی تشخیص دهید و از این طریق، اقدامات موردنیاز را جهت برقراری امنیت انجام دهید. استفاده از دوربین‌هایی که این قابلیت را دارند، در محیط‌های کاری بسیار شایع بوده و به شما کمک می‌کند تا تمام دیالوگ‌های جاری شده بین کارمندانتان را نیز متوجه شوید.

نحوه شناسایی دوربین مداربسته میکروفون دار

حال که با اهمیت استفاده از این دوربین‌ها آشنا شدیم، لازم است تا درباره شناسایی دوربین مداربسته میکروفون دار نیز اطلاعات دقیقی به دست آوریم. بدیهی است که در این راستا شما نیاز به شناسایی دوربین مداربسته میکروفون دار خواهید داشت. این موضوع باعث می‌شود تا در صورت مواجه شدن با دوربین مداربسته، بتوانید متوجه قابلیت ضبط صدا در آن بشوید.
یکی از راه‌های فوق‌العاده کاربردی در این زمینه، جست‌وجو کردن مشخصات یک دوربین به صورت آنلاین است. در این راستا لازم است تا عکس دوربینی که قصد خرید آن را دارید و یا در مقابل آن قرار گرفته‌اید را ثبت کرده و سپس گوگل را باز کنید. عکس گرفته شده را در قسمت مشخص آپلود کرده و منتظر بمانید تا بعد از گذشت مدت‌زمانی مشخص، تمام ویژگی‌های مربوط به دوربین به شما نشان داده شوند. در این مشخصات شما می‌توانید به صورت کامل به مدل و قابلیت‌های دوربین دسترسی داشته باشید.
روش دیگری که در این زمینه می‌توانید از آن استفاده کنید این است که با دقت بسیار زیاد به روی بدنه دوربین نگاه کنید. اغلب دوربین‌هایی که قابلیت ضبط صدا دارند، یک سوراخ کوچک روی بدنه آن‌ها تعبیه شده که میکروفون بوده و تمام صداها از همین قسمت، ضبط می‌شوند.


بیشتر بخوانید: نکاتی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید رعایت کنید


شناسایی میکروفون‌های خارجی دوربین مداربسته

میکروفون‌های خارجی به کاربرده شده برای یک دوربین مداربسته را می‌توان بسته به شکل ظاهری آن‌ها به سه دسته مختلف تقسیم‌بندی نمود. در اینجا به معرفی این دسته‌ها می‌پردازیم تا بر این اساس شما بتوانید به سادگی میکروفون‌های خارجی به کاربرده شده در آن‌ها را تفکیک کنید.

میکروفون گلفی دوربین مداربسته

میکروفون گلفی

این میکروفون ظاهری بسیار شبیه به یک توپ گلف دارد. از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به وزن و ابعاد بسیار کم و کوچک آن اشاره‌کنیم. ولتاژ مصرفی این میکروفون‌ها در محدوده 6 الی 12 ولت است.

میکروفون سوزنی دوربین مداربسته

میکروفون سوزنی

این میکروفون‌ها با عنوان میکروفون مخفی نیز شناخته می‌شوند. ظاهر این میکروفون‌ها سوزنی و بسیار کوچک بوده و به همین دلیل امکان مخفی کردن آن‌ها در هرجایی به سادگی وجود دارد. شما می‌توانید این میکروفون‌ها را به راحتی درون داکت جایگذاری کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

میکروفون باکسی دوربین مداربسته

میکروفون باکسی

این میکروفون خارجی دارای یک کیس مستطیل شکل و یک پیچ تنظیم صدا است. قیمت این مدل نسبت به گزینه‌های معرفی شده بالاتر است. شما می‌توانید این مدل میکروفون را برای اتصال به دستگاه‌های NVR و DVR نیز به راحتی مورداستفاده قرار دهید.
در صورتی که هرکدام از این میکروفون‌های خارجی را در نزدیکی یک دوربین مداربسته مشاهده کردید، مطمئن باشید که دوربین موردنظر مجهز به قابلیت ضبط صدا است. امکان پیدا کردن میکروفون دوربین مداربسته با کمک دستگاه میکروفون یاب نیز وجود دارد که با کمک سیگنال و فرکانس فرستاده شده از میکروفون، می‌تواند آن را تشخیص داده و پیدا کند.

انواع میکروفون دوربین مداربسته

اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی برای انواع میکروفون‌های دوربین مداربسته در نظر بگیریم، می‌توانیم آن‌ها را در دو دسته داخلی و خارجی قرار دهیم.

میکروفون داخلی

میکروفون‌های داخلی درون خود دستگاه تعبیه شده‌اند و شما از طریق سوراخ ریزی که بر روی بدنه میکروفون قرار دارد می‌توانید متوجه آن بشوید. این مدل از میکروفون‌ها و دوربین‌ها، نیاز به هیچ‌گونه اتصالات و کابل‌کشی‌های اضافه ندارند و کار کردن با آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر است.

میکروفون خارجی

میکروفون‌های خارجی دارای سه نوع مختلف هستند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص و منحصر به فرد خود را دارند. این مدل از میکروفون‌ها با اتصالات مخصوص به دوربین وصل شده و وظیفه ضبط صدا را به سادگی بر عهده می‌گیرند.

کیفیت ضبط صدا دوربین مداربسته چگونه است؟

بعد از آشنایی با انواع میکروفون دوربین‌های مداربسته و همچنین نحوه شناسایی آن‌ها، لازم است تا با وضوح و کیفیت صدای ضبط شده توسط این دوربین‌ها نیز آشنا شویم. به صورت کلی می‌توانیم بگوییم که میکروفون دوربین‌های مداربسته، قادر هستند که صدا را با کیفیت مناسب و قابل قبولی ضبط کنند. میزان کیفیت صدای ضبط شده هیچ تفاوتی در آنالوگ و یا IP بودن دوربین‌ها ندارد. در واقع این موضوع نوع دوربین نمی‌تواند تأثیری درکیفیت صدای ضبط شده داشته باشد.
کیفیت صدای ضبط شده توسط میکروفون خارجی به مراتب بهتر از میکروفون داخلی تعبیه شده در داخل دوربین است. همین موضوع باعث شده تا اغلب افراد تمایل داشته باشند تا از یکی از مدل‌های میکروفون‌های خارجی که در قسمت‌های قبلی معرفی کردیم استفاده کنند. پس اگر کیفیت صدای ضبط شده برای شما اهمیت بالایی دارد، توصیه می‌کنیم که از این مدل میکروفون‌ها استفاده کنید تا بتوانید بهره بهتر و بیشتری از صدای ضبط شده ببرید. میزان کیفیت صدای ضبط شده به برند و جنس میکروفون نیز تا حد زیادی وابسته است، ازاین‌رو توصیه می‌کنیم که از برندهای معتبر و باکیفیت، میکروفون موردنیاز خود را خریداری کنید.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

دوربین مداربسته میکروفون دار تا چه حد فاصله‌ای را می‌شوند؟

یکی دیگر از موضوعاتی که در راستای آشنایی با قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته باید به آن پرداخته شود، میزان فاصله است. در این زمینه باید بدانیم که دوربین مداربسته میکروفون دار، امکان شنود کردن و ضبط صدا تا چه فاصله‌ای را دارد. در صورتی که فاصله فردی که صحبت می‌کند از دوربین بسیار زیاد باشد، به گونه‌ای که حتی یک فرد معمولی نیز به سختی بتواند از این فاصله صدای صحبت کردن آن‌ها را بشنود، میکروفون دوربین مداربسته نیز قادر به شنیدن و ضبط کردن صدای آن‌ها نخواهد بود.
بر اساس بررسی‌های انجام شده در این زمینه، می‌توانیم بگوییم که بیشتر دوربین‌های مداربسته میکروفون دار، می‌توانند صدای افراد را تا فاصله 6 متری به خوبی بشنوند. این فاصله در حالتی برقرار است که در محیط قرارگیری دوربین، سروصدای بسیار زیادی نبوده و تقریبا شرایط ساکتی در آن برقرار باشد. امکان ضبط کردن صداهای آرام و صحبت کردن‌های ملایم تا فاصله 2 متر نیز با کمک این میکروفون‌ها قابل ضبط است.


بیشت بخوانید: دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟


نکات خرید دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا

در زمان رخید یک دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته، لازم است تا به نکات خاصی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین محصول موجود در این زمینه را برای خود انتخاب کنید. برخی از مهم‌ترین نکات در این زمینه که در انتخاب شما تأثیرگذارند، به شرح زیر هستند.

برند تولیدکننده

بدون شک برند تولیدکننده دوربین مداربسته هم در کیفیت ضبط صدا و هم در کیفیت و رزولوشن تصاویر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این راستا توصیه می‌کنیم که حتما اقدام به خرید از برندهای معتبر و با اطمینان فعال در این زمینه بکنید. خرید از یک برند معتبر باعث می‌شود تا شما بتوانید با اطمینان خاطر به مراتب بیشتر و بهتری از محصول خریداری شده خود استفاده کنید. امروزه برندهای متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند، ازاین‌رو بهتر است قبل از نهایی کردن خرید خود، تحقیقات لازم را در این زمینه انجام داده و سپس تصمیم مناسبی بگیرید.

امکانات و ویژگی‌ها

از دیگر نکاتی که در زمان خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه داشته باشید، امکانات و ویژگی‌های محصول است. به صورت کلی امروزه با به کارگیری فناوری‌های جدید، امکانات و ویژگی‌های مختلفی برای دوربین‌های مداربسته در نظر گرفته می‌شود که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم که قبل از خرید حتما به این موضوع توجه داشته باشید و یک دوربین مناسب با قابلیت‌ها و امکانات کاربردی خریداری کنید.

قیمت و گارانتی

دوربین‌های مداربسته در رنج های قیمتی گوناگون و متفاوت در بازار وجود دارند که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم که به هیچ‌عنوان کیفیت را فدای قیمت دوربین نکرده و همواره به نبال گزینه باکیفیت‌تر باشید. گارانتی و خدمات پس از فروش محصول نیز از اهمیت بسیار بالایی در این زمینه برخوردار هستند. معمولا دوربین‌های باکیفیتی که توسط برندهای معتبر و باکیفیت ساخته شده‌اند، بین یک تا سه سال گارانتی دارند و شما می‌توانید با خیال آسوده‌تری از آن‌ها استفاده کنید.

نوع میکروفون

در صورتی که کیفیت صدای ضبط شده برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، توصیه می‌کنیم که اقدام به خرید دوربین‌هایی بکنید که از میکروفون‌های خارجی پشتیبانی کرده و پورت‌های مناسب برای اتصال با آن‌ها را دارند. چنانچه میزان کیفیت برای شما تفاوت چندانی ندارد، می‌توانید به یک دوربین مداربسته با میکروفون داخلی نیز اکتفا کنید. این موضوع کاملا وابسته به کاربرد مدنظر شما داشته و بر این اساس می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

سخن پایانی

وجود دوربین مداربسته در هر مکانی، می‌تواند سطح امنیت مکان را تا حد زیادی افزایش دهد. امروزه در محیط‌های مسکونی، اداری، کارگاهی و … از این محصولات استفاده می‌شود. قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته یکی از امکانات جدید بوده که باعث می‌شود سطح ایمنی به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته و میکروفون‌های مناسب و کاربردی در این زمینه پرداختیم. انواع میکروفون‌های خارجی و داخلی را معرفی کردیم تا شما بتوانید براساس کاربردی که مدنظر دارید، بهترین گزینه را از بین آن‌ها انتخاب کنید. نکات مناسب در زمان خرید دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا را نیز معرفی کردیم تا شما خرید بهتر و کاربردی‌تری در این راستا داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.