لنز Motorized دوربین مداربسته چیست؟

تمامی دوربین‌هایی که وظیفه ضبط تصاویر را بر عهده دارند، دارای یک سنسور هستند که تصویر را دیده و فرایند ثبت آن را بر انجام می‌دهد. نور کافی و مناسب را می‌توان مهم‌ترین عامل برای ثبت تصاویر باکیفیت بدانیم وظیفه رسیدن نور به سنسور و به وجود آوردن تراکم مناسب از نور، بر عهده لنز دوربین است. لنز دوربین‌ها مدل‌های مختلفی داشته که ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه قصد داریم تا به صورت کامل با لنز Motorized دوربین‌ مداربسته آشنا شویم.

لنز Motorized چیست؟

در ابتدای محتوا لازم است تا یک تعریف کلی و ساده برای این لنز ارائه دهیم تا شما با آن آشنا شوید. لنز موتورایز یکی از لنزهای مورد استفاده در دوربین‌های مداربسته است که برای ثبت تصاویر مختلف، می‌توان عدسی آن را به صورت اتوماتیک جابه جا کرد. این جابه جایی به کمک موتوری که در بدنه آن تعبیه شده است انجام می‌شود. هدف از جا به جایی عدسی در این لنزها معمولا برای زوم و یا فوکوس کردن دوربین است. معمولا از این مدل لنزهای دوربین مداربسته، در مکان‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به امنیت بسیار بالایی داشته و حفاظت شده هستند.
این لنز قابلیت چرخش، تنظیم فاصله کانونی و همچنین زوم و فوکوس اتوماتیک را به صورت کنترل از راه دور دارد. ازاین‌رو این محصولات را می‌توانیم دقیقا نقطه مقابل لنزهای وریفوکال معرفی کنیم که شما باید آن‌ها را به صورت دستی تنظیم کنید. لنز Motorized این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند از طریق اپلیکیشن مخصوص دوربین مداربسته و یا رابط وب، از روی گوشی‌های هوشمند خود و سایر دستگاه‌های کنترل، به سادگی لنز دوربین مداربسته خود را از راه دور، تحت کنترل خود در آورند.

قابلیت‌های مختلف لنز Motorized

در راستای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره لنز Motorized، لازم است تا درباره قابلیت‌ها و توانایی این ابزار بیشتر آشنا شویم.

کیفیت تصاویر بالا

دوربین‌هایی که از این تکنولوژی در ثبت تصاویر استفاده می‌کنند، می‌توانند تصاویر به مراتب باکیفیت‌تری را به دست آورده و امکان فوکوس بر روی چهره افراد و موارد مختلف را دارند. پس یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده این دسته از لنزها، کیفیت بالای تصاویر آن‌هاست.

قیمت دوربین مداربسته

دسترسی ساده در هر زمان

در صورتی که از دوربین مداربسته با لنز Motorized استفاده می‌کند، می‌توانید با استفاده از یک دستگاه NVR و یا نرم‌افزار کنترل مخصوص تلفن همراه، به راحتی به دوربین مداربسته و تنظیمات آن دسترسی داشته باشید. از این طریق این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید تمامی فرایندهای کنترلی مربوط به دوربین را از راه دور به سادگی انجام دهید.

مزایای لنز Motorized

مزایای لنز Motorized

از دیگر موضوعاتی که در این محتوا باید به آن بپردازیم، مزایا و فواید استفاده از لنز Motorized در یک سیستم امنیتی است. بسیاری از کارشناسان در این حوزه بر این باورند که اگر از چند دوربین مداربسته در سیستم امنیتی خود بهره می‌برید، بهتر است که برای آن‌ها از لنز Motorized استفاده کرده تا بتوانید به راحتی و بدون نیاز به تنظیمات دستی یا جابه جایی‌های فیزیکی زمان‌بر، لنزهای دوربین‌ها را تنظیم کنید. برخی از مزایای مهم و اصلی استفاده از این دوربین‌ها به شرح زیر هستند.

  • فوکوس اتوماتیک برای تصویربرداری کاملا شفاف و عاری از هرگونه تاری دید
  • امکان تنظیم زاویه دید لنز دوربین برای تشخیص چهره و …
  • ارتقای سطح امنیت با استفاده از تصاویر باکیفیت و قابلیت تنظیم فوکوس اتوماتیک
  • عدم نیاز به تنظیم دستی و جابه جایی زاویه دید دوربین در محل نصب شده
  • قابلیت زوم اپتیکال لنز بدون نیاز به تنظیمات دستی و تغییرات فیزیکی
  • عدم حساسیت به شرایط جوی و نوسانات دما

بیشتر بخوانید: لنز وریفوکال دوربین مداربسته چیست؟


زوم اپتیکال لنز موتورایز

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم لنزهای Motorized در عملکرد خود از زوم اپتیکال استفاده می‌کنند که مزایای متعددی به همراه دارد. با کمک این لنزها می‌توان به صورت اختصاصی و فوق‌العاده بر روی چهره افراد فوکوس کرده و سطح امنیتی را تا حد بسیار زیادی، ارتقا داد. از دیگر ویژگی‌های زوم اپتیکال که باید درباره آن اطلاع داشته باشید، این است که با کمک این مدل از زوم، می‌توان بدون کاهش کیفیت تصویر، بر روی جزئیات آن‌ها زوم کرد. به صورت کلی لنزهای با زوم اپتیکال، انتخاب به مراتب بهتر و مناسب‌تری برای دوربین‌های مداربسته محسوب می‌شوند که می‌توان به سادگی از آن‌ها بهره برد.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

فوکوس اتوماتیک لنزهای Motorized

لنزهای Motorized از فوکوس اتوماتیک برای نمایش بهتر جزئیات در تصاویر ضبط شده استفاده می‌کنند که می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در نتیجه نهایی بگذارد. برای اینکه اطلاعات بهتری در این راستا داشته باشید، لازم است تا به برسی تفاوت فوکوس دستی و اتوماتیک بپردازیم. همان‌طور که از عنوان فوکوس دستی مشخص است، در این حالت شما باید دوربین مداربسته را لمس کرده و از طریق حلقه‌ای که دور آن قرار دارد، میران فوکوس تصاویر را مشخص کنید. در برخی از مدل‌ها برای بهره بردن از ویژگی فوکوس تصاویر، لازم است تا از پیچ‌گوشتی استفاده شود. درنهایت به صورت کلی برای بهره بردن از قابلیت فوکوس تصاویر، لازم است تا شما حضور فیزیکی در کنار دوربین داشته باشید.
در صورتی که لنز دوربین مداربسته دارای قابلیت فوکوس اتوماتیک باشد، دیگر هیچ نیازی به حضور فیزیکی در کنار دوربین نخواهید داشت و صرفا از طریق دستگاه NVR می‌توانید اقدامات لازم و موردنظر در این زمینه را انجام دهید. همچنین این امکان نیز وجود دارد که شما نرم‌افزار مخصوص و موردنیاز دوربین را نصب کرده و یا اینکه از طریق صفحات وب به دوربین دسترسی داشته باشید و تمام فرایند مربوط به فوکوس اتوماتیک را به این صورت انجام دهید. به صورت کلی در این سیستم، لنز از طریق چند عدد سیم به دوربین مداربسته متصل شده و از همین طریق امکان جابه جایی آن وجود دارد.

سخن پایانی

امروزه لوازم امنیتی پیشرفت بسیار بالایی داشته‌اند و معمولا می‌توانند سطح ایمنی بسیار خوبی را به ارمغان آورند. دوربین‌های مداربسته را باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات امنیتی معرفی کنیم که توانسته‌اند تحول عظیمی در این زمینه به وجود آورند. دوربین‌های مداربسته نیز دستخوش تغییراتی گشته و به مرورزمان پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند. لنز Motorized یکی از تغییرات به وجود آمده در این محصولات است که امروزه در برخی از دوربین‌های مداربسته به کاربرده می‌شود. در بخش‌های قبلی به صورت کامل با تعریف قابلیت‌ها و همچنین مزایای استفاده از این لنزها آشنا شدیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.