تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ

امروزه نیاز به دوربین‌های مداربسته در هر محیطی به شدت احساس می‌شود. علاوه بر این با توجه به کاهش امنیت و افزایش سرقت، به هیچ عنوان نمی‌توان نیاز به دوربین مداربسته را در محیط‌های مختلف نادیده گرفت. سیستم دوربین مداربسته از امکانات و تجهیزات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها وظیفه مشخصی در این زمینه بر عهده دارند. در این محتوا قصد داریم تا به معرفی تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ بپردازیم تا شما با در اختیار داشتن اطلاعات کامل در این زمینه، اقدام به خرید و استفاده از این سیستم ایمنی بکنید.

دوربین مداربسته آنالوگ و تجهیزات آن

امروزه تنوع در بین دوربین‌های مداربسته تا حد بسیار زیادی گسترش پیدا کرده است و به هیچ عنوان نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم. دوربین مداربسته آنالوگ یکی از نسخه‌های قدیمی این سیستم‌ها محسوب می‌شود که به دلیل قیمت مناسب و سایر ویژگی‌های کاربردی آن، امروزه نیز کاربرد بسیار زیادی در سیستم‌های امنیتی دارد. در این بخش قصد داریم تا بدانیم برای نصب یک سیستم دوربین مداربسته، نیاز به چه تجهیزاتی است.

دوربین مداربسته آنالوگ

بدیهی است که اصلی‌ترین وسیله موردنیاز در این زمینه؛ دوربین مداربسته است. دوربین مداربسته موظف است تا تصاویر را دریافت و ضبط کند. امروزه تنوع بسیار گسترده‌ای در بین انواع دوربین مداربسته وجود دارد و شما قبل از انتخاب و خرید در این زمینه، باید اطلاعات خود را در این راستا ارتقا دهید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برگزینید. انتخاب دوربین به عوامل مختلفی مانند کاربرد موردنظر، محل نصب و … وابسته است که توصیه می‌کنیم حتما تمام این عوامل را پیش از خرید محصول در نظر داشته باشید.
از بین دوربین‌های موجود در این زمینه می‌توانیم به دوربین بولت یا دیوار، دوربین دام یا سقفی و دوربین اسپید دام یا چرخشی اشاره‌کنیم. این دوربین‌ها هرکدام ویژگی‌های مشخصی دارند و از این رو موارد کاربرد و استفاده آن‌ها نیز می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. پس توصیه می‌کنیم که در ابتدا هدف خود را از خرید مشخص کرده و سپس اقدام به انتخاب از بین این گزینه‌ها بکنید. تعداد دوربین‌های نصب شده در هر محیط بستگی به سطح امنیت و متراژ محل دارد که باید به درستی انتخاب شود.

قیمت دوربین مداربسته

دستگاه DVR یا همان ضبط کننده ویدئو

تصاویر گرفته شده توسط دوربین مداربسته آنالوگ، نیاز به دستگاهی دارند تا توسط آن مورد آنالیز و تحلیل قرارگرفته شوند و همچنین بعد از ضبط، بتوان مجدد آن‌ها را به نمایش گذاشت. دستگاهی که در بین تجهیزات نصب دوربین مداربسته آنالوگ این وظیفه را بر عهده دارد، دستگاه DVR است.

قیمت دستگاه ضبط NVR

کابل تصویر دوربین مداربسته

 

کابل تصویر دوربین مداربسته

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ که باید تهیه شود، کابل تصویر است. در این زمینه از کابل‌های RG59 استفاده می‌شود. این محصولات معمولا دارای انواع متفاوتی هستند و مشتری می‌تواند برحسب نیاز و کاربردی که مدنظر دارد، از بین آن‌ها به انتخاب بپردازد. کابل تصویر وظیفه دارد تا تصاویر دریافت شده را از دوربین به دستگاه DVR انتقال دهد تا فرایند تحلیل و یا نمایش تصاویر به خوبی انجام شود.

 

کابل برق

کابل برق

بدیهی است که دوربین مداربسته آنالوگ نیز مانند سایر دستگاه‌های الکتریکی به اتصال به برق نیاز دارند تا بتوانیم از آن‌ها بهره ببریم. از این رو باید یک کابل برق مناسب نیز تهیه کنیم که بتواند انتقال برق از منبع به دوربین را به صورت کامل بر عهده بگیرد. در برخی از مواقع می‌توانیم به جای کابل برق و تصویر مجزا، از کابل‌های ترکیبی موجود در این راستا استفاده کنیم. کابل‌های ترکیبی همان‌طور که از عنوانشان مشخص است، هر دو وظیفه را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهند.
این کابل‌های ترکیبی معمولا در محیط‌های کوچک مانند محیط‌های اداری، مغازه‌هایی با متراژ کوچک و … کاربرد دارند. درصورتی‌که از دوربین مداربسته برای امنیت یک محیط با متراژ زیاد استفاده می‌کنید، باید به سراغ کابل‌ها جداگانه بروید.

 

هارددیسک

هارددیسک

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته که حتما قبل از تکمیل شدن فرایند نصب باید خریداری شود، هارددیسک است. تصاویر دریافت شده توسط دوربین، باید به درستی ثبت شوند تا در مواقع موردنیاز بتوانیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم. از این رو یک سیستم دوربین مداربسته، نیاز به یک هارددیسک اینترنال دارد که بتواند به خوبی به این وظیفه عمل کند.
هارددیسک در دستگاه DVR قرار گرفته و باید بر اساس تعداد دوربین‌های موردنظر، کیفیت ضبط و حالت نصب انتخاب شود. امروزه تنوع بسیار زیادی در بین هارددیسک‌های موجود برای دوربین‌های مداربسته آنالوگ وجود دارد. از این رو توصیه می‌کنیم که دقت خود را به کار گرفته و بر اساس فاکتورهای نام‌برده شده، یک انتخاب خوب و مناسب در این زمینه داشته باشید. درصورتی‌که حالت ضبط شما دائم بوده و زا مدل حساس به حرکت استفاده نمی‌کنید یا اینکه تصاویر را با کیفیت بالا ضبط می‌کنید، باید یک هارددیسک با ظرفیت بالا خریداری کرده که بتواند برای مدت‌زمان مناسبی تصاویر را در خود جای دهد.

آداپتور

 

آداپتور

همان‌طور که اشاره کردیم، دوربین مداربسته نیاز به برق دارد تا بتواند کارایی داشته باشد. آداپتور را می‌توانیم وسیله تأمین برق در بین تجهیزات موردنیاز برای نصب دوربین مداربسته بدانیم. در حال حاضر دو نوع آداپتور برای این دوربین‌ها در بازار وجود دارند که شما می‌توانید از بین آن‌ها مدل مناسب با سیستم خود را انتخاب کنید. یک مدل تکی بوده که با خروجی 12 ولت و جریان 2 یا 5 آمپر کار می‌کند. آداپتور نوع دیگر مرکزی بوده و با خروجی 12 ولت و جریان‌های 5 تا 30 آمپر برای شما کارایی دارد. بسته به سایر تجهیزات استفاده شده در روند نصب سیستم، باید آداپتور مناسبی برای آن انتخاب کنید.

میکروفون

در بسیاری از محیط‌ها، علاوه بر تصویر، ضبط صدا نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌تواند در ارتقای سطح امنیت، تأثیر زیادی داشته باشد. در این راستا شما به یک میکروفون مناسب نیاز دارید. لازم به ذکر است که میکروفون را نمی‌توانیم از تجهیزات اصلی موردنیاز برای نصب دوربین مداربسته بدانیم، اما وجود آن یک عامل مثبت محسوب می‌شود.
برخی از دوربین‌ها دارای میکروفون داخلی هستند، اما اگر دوربین منتخب شما چنین قابلیتی ندارد، می‌توانید از میکروفون‌های خارجی برای ضبط صدا استفاده کنید که در بسیاری از مواقع کیفیت صوت بهتری نیز دارند. در این زمینه میکروفون گلفی، باکسی و سوزنی در بازار وجود دارد که امکان انتخاب از بین آن‌ها برای شما وجود دارد.


بیشتر بخوانید: تفاوت دوربین مداربسته دیجیتال با آنالوگ


نمایشگر دوربین مداربسته

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته که باید به آن توجه داشته باشید، نمایشگر است. در این زمینه شما به یک مانیتور یا تلویزیون با ابعاد مناسب احتیاج دارید. توجه داشته باشید که اگر از تعداد دوربین‌های زیادی استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ یک مانیتور با ابعاد بزرگ بروید که کیفیت تصاویر افت نکرده و جزئیات آن قابل‌تشخیص باشند. کیفیت تصویر صفحه‌نمایش نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و توصیه می‌کنیم به سراغ مدل‌های باکیفیت و سطح بالا بروید.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

فیش‌ها و اتصالات

در راستای اتصال دوربین مداربسته آنالوگ و دستگاه DVR، شما نیاز به اتصالات و تجهیزات مختلفی خواهید داشت. پس می‌توانیم این لوازم را نیز از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته بدانیم که شما باید قبل از انجام فرایند نصب، تهیه کنید.

سخن پایانی

دوربین مداربسته را می‌توانیم از مهم‌ترین لوازم امنیتی بدانیم که این روزها در محیط‌های مختلفی نصب می‌شود. این دوربین‌ها را می‌توانیم در دو دسته آنالوگ و تحت شبکه قرار دهیم که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در قسمت‌های قبلی به صورت کامل با تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین‌های مداربسته آنالوگ آشنا شدیم. برای اینکه بهترین نتیجه را از نصب دوربین داشته باشید، توصیه می‌کنیم که از تجهیزات باکیفیت و مناسب در این زمینه بهره ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.