تفاوت دوربین مداربسته دیجیتال با آنالوگ

تا مدت‌ها دوربین مداربسته آنالوگ از مهم ترین نسل دوربین‌های مداربسته بودند تا زمانی که دوربین‌های مداربسته دیجیتال به بازار آمدند، پیمانکاران زیادی به دنبال نصب و راه‌اندازی سیستم‌های دوربین مداربسته دیجیتال رفتند. اما کیفیت و تجهیزات قابل توجه دوربین‌های مدار بسته دیجیتال هر کارفرمایی را مجاب به نصب این مدل از دوربین می‌کرد.

شاید شما هم در این دو راهی قرار گرفتید؛ از یک طرف با قیمت مناسب و هزینه کم دوربین مداربسته آنالوگ مواجه شده‌اید و از یک طرف دیگر امکانات جدید دوربین مدار بسته دیجیتال، همراه با کیفیت ضبط تصاویر از دیدتان دور نمانده است. پس اگر قصد خرید آنلاین دوربین مدار بسته دارید، با ما همراه شوید.

خرید آنلاین دوربین مداربسته

عنوان دوربین مداربسته، معادل فارسی واژه انگلیسی closet circuit television یا به اختصار cctv می‌باشد. معنای لغوی آن جعبه جادویی مداربسته است و به دوربین‌هایی گفته می‌شود که در جای خود ثابت هستند.

دوربین مداربسته به تمام دوربین‌هایی گفته می‌شود که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می‌کنند. از جایی که اغلب این دوربین‌ها در حفاظت، نظارت و سیستم‌های مانیتورینگ امنیت به‌کار می‌روند، این واژه بیشتر به همین حوزه بر می‌گردد؛ اما معنای فنی آن حتی دوربین‌های ویدیو کنفرانس و تلفن را نیز در بر می‌گیرد. خرید دوربین بولت از سایت ما امکان پذیر است.

قیمت و خرید دوربین بولت Bullet

دوربین مداربسته دیجیتال چیست؟

امروزه نام وسایل دیجیتالی متفاوتی از جمله دوربین مدار بسته دیجیتال بسیار به گوش می‌خورد. دوربین‌های مدار بسته در انواع مختلف دیجیتال و آنالوگ وجود دارد و هر یک از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌باشد. دوربین‌های دیجیتال نسل جدیدی از دوربین‌های مدار بسته‌اند که نسبت به نوع آنالوگ دارای خصوصیات برتری هستند. دوربین‌های مدار بسته دیجیتال با نام دوربین‌های HD هم شناخته می‌شوند. اگر به دنبال دوربین مداربسته در اصفهان هستید، با ما همراه شوید.

خرید دوربین مداربسته دیجیتال

 کاربردهای دوربین مداربسته دیجیتال

دوربین‌های مداربسته که به اختصار به آن‌ها CCTV گفته می‌شود، دوربین‌هایی را می‌گوید که به منظور نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرا می‌گیرند. در گذشته این دوربین‌ها فقط در اماکن نظامی و سازمان‌های امنیتی استفاده می‌گشت، ولی امروزه کاربرد انواع دوربین مدار بسته در اماکن و ساختمان‌های مختلف مشاهده می‌شود و بسیاری از افراد برای امنیت بخشیدن به کسب و کارهای خود یکی از انواع دوربین مداربسته را مورد استفاده قرار می‌دهند.

اصلی‌ترین کاربردی که برای این نوع دوربین‌ها وجود دارد، کاربردهای امنیتی و نظارتی بوده که به جهت جلوگیری از سرقت در اماکن مختلف استفاده می‌گردد. کاربردهای متنوع دیگری برای دوربین‌های مداربسته وجود دارد و موارد کاربرد آن در کشورهای متفاوت دنیا گسترده شده است.


بیشتر بخوانید: قیمت دوربین مدار بسته


دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین آنالوگ به دوربین‌های مداربسته‌ای گفته می‌شود که سیگنال‌های ویدئویی را بجای سیگنال‌های دیجیتال ۰ و ۱ به شکل امواج آنالوگ می‌فرستد. تمام انواع دوربین مداربسته قدیمی از این راهکار برای ارسال داده‌ها استفاده می‌کردند. امروزه برخی از دوربین‌های IP هم دارای پورت خروجی آنالوگ می‌باشند و از این سیستم قدیمی استفاده می‌کنند.

کاربردهای دوربین مداربسته آنالوگ

استفاده از دوربین مداربسته آنالوگ برای ایجاد سیستم‌های نظارت تصویری کوچک، راه‌حل منطقی می‌باشد. به‌عنوان مثال برای سیستم‌های امنیتی خانه، مشاغل کوچک و متوسط، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، استفاده از دوربین آنالوگ باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌گردد که اغلب برای کاربر نهایی در اولویت می‌باشد.

شکی نمی‌باشد که یک سیستم دوربین مدار بسته IP، تصویری با وضوح بسیار بالاتر و جزئیاتی بهتر از یک سیستم آنالوگ به شما ارائه می‌کند. در حال حاضر هزاران دوربین مداربسته آنالوگ در سراسر کشور نصب شده است و شاید بسیاری از مشاغل تصمیم به ارتقا به دوربین مدار بسته IP داشته باشند، اما هنوز هم دوربین مدار بسته آنالوگ برای بسیاری از مشاغل بیشترین را فایده آرد.

دوربین‌های آنالوگ همچنین می‌توانند در روش‌های جدید و به صورت ترکیبی استفاده بشوند. در یک سیستم مداربسته هیبریدی می‌توان از هر 2 دوربین مداربسته آنالوگ و IP همزمان استفاده نمود. همچنین استفاده از دستگاه ویدئو انکدر network video encoders باعث می‌شود بدون نیاز به سرمایه‌گذاری و خرید دوربین‌های جدید، به‌راحتی خروجی دوربین‌های آنالوگ را به سیگنال دیجیتالی تبدیل کرد. با این اقدام در واقع دوربین‌های آنالوگ را به دوربین‌های IP تبدیل می‌کنید. این کار را می‌توان با دستگاه مبدل دوربین آنالوگ به ip نیز انجام داد.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

 تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال 

برای بررسی تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه، قیمت عنصر تأثیرگذاری می‌باشد. دوربین مدار بسته آنالوگ که نسل گذشته دوربین‌های مدار بسته است، هزینه پایین‌تری نسبت به دوربین مدار بسته تحت شبکه یا دیجیتال دارد. انتقال اطلاعات در هر 2 نوع دوربین آنالوگ و IP Camera از طریق کابل می‌باشد، ولی در نوع IP به دلیل استفاده از سوئیچ، کابل کمتری استفاده می‌گردد، از طرفی خود سوئیچ‌ها هم دستگاه‌های ارزانی نیستند. با این حساب و با وجود تمام گزینه‌ها، همچنان قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ کمی پایین‌تر می‌باشد.

  • فرق بین دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال در روش ارسال داده

فرق اصلی دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه در نحوه ارسال سیگنال‌های ویدئویی می‌باشد. دوربین‌های آنالوگ، تصویر را به صورت آنالوگ تولید و به وسیله سیگنال آنالوگ نیز ارسال می‌کنند؛ ولی دوربین‌های تحت شبکه، تصویر را به صورت دیجیتال تولید و به وسیله سیگنال دیجیتال می‌فرستند. انتقال اطلاعات در دوربین‌های تحت شبکه به دلیل محدود نبودن پهنای باند بسیار سریع‌تر صورت می‌پذیرد.

  • فرق بین دوربین مدار بسته آنالوگ و IP در انعطاف‌پذیری

دوربین مدار بسته تحت شبکه IP، امکانات زیادی را برایتان فراهم می‌کند. انتقال اطلاعات در این نوع دوربین، به‌وسیله کابل شبکه، فیبر نوری و یا بدون سیم و با استفاده از امواج Wifi صورت می‌گیرد که همین مسئله باعث انعطاف‌پذیری بالا در نصب و اجرا می‌شود. مخصوصاً در دوربین‌های IP بی‌سیم که حتی بدون هزینه کابل‌کشی، دوربین‌ها و کنترل کننده‌ها را می‌توان به آسانی نصب و جابه‌جا نمایید ولی در دوربین آنالوگ، انتقال اطلاعات توسط کابل کواکسیال می‌باشد و باعث انعطاف‌پذیری پایین در نصب و اجرا خواهد شد.

  • فرق بین دوربین مدار بسته آنالوگ و IP در امکانات نرم‌افزاری

دوربین مداربسته تحت شبکه IP امکانات نرم‌افزاری بسیار کاربردی دارد که نکته حائز اهمیتی در تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال بشمار می‌آید. از دیگر امکانات دوربین تحت شبکه IP می‌توان سیستم تنظیم هشدار و ارسال ایمیل در صورت حرکت یک جسم خاص یا حرکت و انتقال دوربین و سیستم شمارش اشخاص را نام برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.