راه های افزایش امنیت منزل قبل از سفر

فصل تابستان و شروع تعطیلات مدارس، فرصت خوبی را برای خانواده‌ها به وجود می آورد که بتوانند به سفر بروند و خستگی 9 ماه تلاش و کوشش دانش آموزان را در این سفر، جبران کنند! بزرگ‌ترین دغدغه افراد در هنگام خروج از خانه و خالی گذاشتن آن برای چند روز و حتی چند هفته، افزایش امنیت منزل قبل از سفر است. در این مبحث می‌خواهیم به شکل اختصاصی به این مقوله مهم بپردازیم. اول از همه باید بررسی کنیم که منظور ما از امنیت چیست؟

امنیت را ما به سه دسته کلی تقسیم بندی می‌کنیم:

دسته اول امنیت ساختمان از اتفاقات غیر طبیعی و غیر عمدی، دسته دوم، امنیت در برابر اتفاقات طبیعی و غیر عمدی و نهایتاً ایجاد امنیت در برابر حوادث غیر طبیعی و عمدی.از اتفاقات غیر طبیعی و غیر عمدی می‌توان به نشت گاز، نشت آب از آبگر مکن یا شوفاژ، برق رفتگی یا اتصالی برق اشاره کرد. اتفاقات طبیعی و غیر عمد همان بلایای طبیعی هستند که وقوع آن‌ها به خواست طبیعت اتفاق می افتد، مثل سیل زلزله و طوفان. و اتفاقات غیر طبیعی و عمدی، دزدی و خراب کاری‌های انسانی را شامل می‌شود.
هنگامی که تصمیم به مسافرت و خالی گذاشتن خانه برای مدت طولانی را داریم، حتماً باید تمهیداتی را برای به حداقل رساندن احتمال وقوع یا کاهش خسارت ناشی از وقوع این حوادث لحاظ کنیم.

دسته اول

دسته اول یا همان اتفاقات غیر طبیعی و غیر عمدی را می‌توان با بستن شیر اصلی گاز، بستن پنجره‌ها و قفل کردن آنها، بستن شیر فلکه آب و نصب محافظ برق و محافظ ولتاژ به حداقل رساند. البته بهتر است کلید منزل را به فردی مطمئن بدهید که هر از گاهی بررسی اجمالی از منزل شما داشته باشد.

دسته دوم

دسته دوم یا همان اتفاقات طبیعی و غیر عمدی هستند که برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از این رویدادها، باید قبل از خرید یا ساخت ساختمان، تمهیدات لازم را اتخاذ کنید. مثل ایمنی در برابر زلزله، آب راه برای جلوگیری از تجمع آب، ایزوگام و …

دسته سوم

دسته سوم، اتفاقات غیر طبیعی عمدی، عمدتاً شامل ورودهای غیر مجاز می‌شود.

متاسفانه با گذر زمان و افزایش جمعیت و مشکلات اقتصادی و فرهنگی در دنیا، میزان سرقت از اماکن خصوصی نیز بیشتر شده است. اولین مرحله برای جلوگیری از ورود غیرمجاز، استفاده از قفل‌های ایمن و استاندارد و درب‌های ضد سرقت است. اگر پنجره‌ها، به عنوان راهی برای ورود احتمالی به ساختمان هستند، آن‌ها را به وسیله حفاظ‌های فلزی، ایمن کنید. روش قدیمی روشن گذاشتن لامپ نیز می‌تواند کمک کننده باشد. ولی اقدام مهم‌تری که عموماً از آن غافل می‌شویم و بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به دلیل فقدان آن می‌خوریم، نصب دزدگیر اماکن است. توجه داشته باشید که نصب دزدگیر منزل، یکی از مهم‌ترین راه‌های ایمن سازی به حساب می‌آید. دزدگیر اماکن سیم کارتی، از طریق خطوط مخابرات، هرگونه رویداد در محل مثل قطعی برق، ورود غیر مجاز و … را به شما اطلاع می‌دهد. اما استفاده از چه دزدگیری می‌تواند به حفظ افزایش امنیت منزل قبل از سفر کمک کند؟

دزدگیر اماکن سیم کارتی، دزدگیری است که از استانداردهای معتبر مثل استاندارد جهانی EN50131 سیستم‌های اعلان سرقت برخوردار باشد. همان گونه که در مقالات قبلی به ان اشاره کردیم، در ایران مرجعی برای تأیید استاندارد سیستم‌های اعلان سرقت ایجاد نشده است و معیار ما برای انتخاب دزدگیر استاندارد، همان استاندارد EN50131 می‌باشد. عموماً اولویت اصلی ما در انتخاب یک دزدگیر قیمت آن است! اما این نکته را باید در نظر بگیریم قیمت دزدگیر اماکن منزل معیار خوبی برای انتخاب وسیله حافظ امنیت نمی‌تواند باشد.

خرید دزدگیر اماکن سیمکارتی

یکی از برندهای تولید کننده سیستم‌های اعلان سرقت مطرح دنیا، AVS می‌باشد که از استاندارد EN50131 نیز برخوردار است. این کمپانی، سابقه درخشانی در تولید تجهیزات حفاظتی دارد و محصولات این شرکت در آزمایشگاه‌های دقیق کیفی مورد بررسی‌های سخت گیرانه ای قرار می‌گیرند. خوشبختانه شرکت پارس ارتباط، چند سالی است اقدام به واردات این محصول کرده و نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش بسیار خوبی را در سراسر کشور برگزیده است. در اصفهان، شرکت توسعه داده پردازی سپنتا، سفیر برند و نمایندگی فروش محصولات AVS می‌باشد.

سیستم اعلام سرقت

اقدام بعدی ما در افزایش امنیت منزل قبل از سفر، نصب دوربین مداربسته می‌باشد. دوربین مدار بسته نیز باید یک سری ویژگی‌های اصلی را دارا باشد. مهم‌ترین آن‌ها، وضوح بالا در نشان دادن چهره‌ها و پلاک خودرو در فاصله حد اقل 10 متری و دید در شب رضایت بخش است، به‌طوری که بتواند در تاریکی مطلق، تصویر خوبی از محیط به ما نشان دهد. نصب دوربین مدار بسته نیز قوانین و استانداردهایی را شامل می‌شود که در مقالات بعدی مفصلاً به این مبحث خواهیم پرداخت ولی به عنوان نمونه دوربین مداربسته اکسوم یکی از بهترین برندهایی است که در بازار وجود دارد و می‌توان به واسطه 50 ماه گارانتی بی قید و شرط آن، به این برند، رجوع کنیم.


بیشتر بخوانید: ۷ راهکار [ارزان و موثر] جهت افزایش امنیت منزل


نصب دوربین مدار بسته به مکمل دزدگیر می‌تواند دسترسی به نظارت از راه دور هنگام دریافت پیام هشدار از سیستم اعلان سرقت را برای ما فراهم کند و این گونه می‌توانیم تصمیمات و واکنش سریع‌تری نسبت به حادثه در حال رخ دادن بگیریم.

شرکت توسعه داده پردازی سپنتا مفتخر است که نمایندگی و سفیر بهترین دزدگیر اصفهان و همچنین نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش دوربین مداربسته اکسوم می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.