دوربین استارلایت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

گسترش تکنولوژی در ساخت دوربین‌های مداربسته و به صورت کلی سیستم‌های امنیتی، باعث شده تا این روزها شاهد تنوع بسیار گسترده‌ای در این زمینه باشیم. دوربین‌های مداربسته جدید دارای قابلیت‌های ویژه‌ای هستند و می‌توانند سطح ایمنی بسیار بالایی را برای کاربر به ارمغان آورند. یکی از دوربین‌های جدید در این زمینه، دوربین استارلایت است. در ادامه قصد داریم بدانیم که دوربین استارلایت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. پس برای آشنایی بیشتر با این دست از محصولات، با ما همراه باشید.

دوربین استارلایت چیست؟

در ابتدا لازم است تا یک تعریف کلی از دوربین‌های استارلایت را ارائه کنیم تا سپس در بخش‌های بعدی بتوانیم به بررسی ویژگی‌های اصلی این محصولات بپردازیم. میدانیم که امروزه تکنولوژی در روند ساخت انواع دوربین‌های مداربسته، پیشرفت‌های فوق‌العاده چشمگیری داشته است که به هیچ عنوان نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. دوربین‌های استارلایت محصولاتی هستند که بر اساس این تکنولوژی‌های جدید ساخته شده‌اند و دارای سطح کیفیت بسیار بالایی هستند.
اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم که دوربین استارلایت چیست، می‌توانیم آن‌ها را دوربین‌هایی با سنسورهای ویژه بدانیم که در شرایط نوری نامناسب مانند شب نیز می‌توانند تصاویر با وضوح مناسبی را ضبط کنند. این دوربین‌ها می‌توانند جزئیاتی که چشم غیرمسلح قادر به دیدن آن‌ها نیستند را با کیفیت مطلوبی ضبط کرده و در اختیار کاربر خود قرار دهند. لازم به ذکر است که این دوربین‌ها دارای مادون قرمز یا IR نیستند، درواقع در روند طراحی و ساخت این محصولات از تکنولوژی خاصی استفاده شده است که باعث شده بتوانند در محیط‌ها تاریک مطلق نیز، تصاویر مناسب و باکیفیتی را ضبط کنند.

خرید دوربین مداربسته

طراحی ساختار دوربین‌های استارلایت

بعد از اینکه دانستیم دوربین استارلایت چیست، برای آشنایی بیشتر با این محصولات، لازم است تا درباره طراحی ساختار آن‌ها نیز اطلاعات مفیدی به دست آوریم. در ساختار تمامی دوربین‌های مداربسته لایه ای به نام wiring به کار رفته است اما در طراحی دوربین‌های Starlight  این لایه به طور کامل حذف شده است. همین موضوع باعث شده تا نور به مراتب بیشتری با زاویه شکست کمتر به سطح سنسور این دوربین‌ها برسد.
تفاوت دیگری که در ساختار این دوربین‌ها با نمونه‌های معمولی وجود داشته و باعث اختلاف تصاویر ضبط شده می‌شود، درجه دیافراگم این محصولات است. درجه دیافراگم در این دوربین‌ها بالاتر از f/2.0 بوده که این موضوع باعث می‌شود تا تیرگی‌های کنار تصویر و همچنین روشنی موجود در وسط تصویر، به حد نرمال برسند.

مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های استارلایت

مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های استارلایت

حال که دانستیم دوربین استارلایت چیست و با تفاوت ساختار آن با دوربین‌های معمولی آشنا شدیم، لازم است تا با مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته از محصولات نیز آشنا شده و اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

کیفیت بالای تصاویر

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین‌ها، کیفیت و وضوح بالای تصاویر ضبط شده است. این موضوع به دلیل استفاده از لنزها و سنسورهای باکیفیت توانسته تأثیر فوق‌العاده‌ای در نتیجه موضوع به دنبال داشته باشد.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

قابلیت دید در شب

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره کردیم، این دوربین‌ها توانایی ضبط تصاویر در شرایط نوری نامساعد و محدود را دارند. از همین رو می‌توانیم از آن‌ها برای تصویربرداری در شب و تاریکی استفاده کنیم. این موضوع به دلیل بهره بردن از تکنولوژی منحصر به فرد و جدید در روند ساخت این دوربین‌هاست.

برقراری امنیت بسیار بالا

از دیگر ویژگی‌های این محصولات که در این بخش باید به آن اشاره کنیم، برقراری سطح امنیت بالاتر نسبت به سایر محصولات در این زمینه است. ازآنجایی‌که سنسورهای به کاربرده شده در روند ساخت این دوربین‌ها دارای کیفیت بالاتری هستند، می‌توانند جزئیات بهتر و کاربردی را نیز ثبت کنند، از این رو برقراری امنیت با استفاده از این دوربین‌ها بهتر انجام می‌شود. این موضوع باعث شده تا کارایی این دوربین‌ها بهتر و مطلوب‌تر باشد.


بیشتر بخوانید: انواع دوربین مداربسته


نمایش فواصل دور

یکی دیگر از ویژگی‌های این محصولات که باید با آن آشنا شوید، پوشش دهی فواصل دور است. این دوربین‌ها می‌توانند فاصله‌های بیشتر و طولانی‌تری را نسبت به سایر محصولات مشابه پوشش دهند.

کاهش هزینه‌های جانبی

استفاده از این دوربین‌های استارلایت، باعث می‌شود تا نیازی به صرف برخی از هزینه‌های جانبی به هیچ‌عنوان نباشد. در این زمینه می‌توانیم به هزینه تهیه پروژکتور و برق مصرفی محوطه اشاره کنیم. از این رو با به کار گرفتن این دوربین‌ها می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های آتی، صرفه‌جویی کنید.

کاربردهای دوربین‌های استارلایت

در راستای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوربین‌های استارلایت، لازم است تا با کاربردها و مکان‌هایی که این دوربین‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند نیز بیشتر آشنا شویم. این دوربین‌ها به شما کمک می‌کنند تا سرتاسر محیط را به بهترین نحو ممکن پوشش داده و دید فوق‌العاده گسترده‌ای داشته باشید. از همین رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که این محصولات برای استفاده در بسیاری از محیط‌ها مناسب و کاربردی هستند. همچنین این دوربین‌ها می‌توانند در فاصله‌های زیاد نیز دید کامل و واضحی داشته باشند. از این رو برخی از کاربردها و مکان‌های مهم برای استفاده از این مدل دوربین مداربسته، به شرح زیر هستند.

  • فرودگاه‌ها
  • بزرگراه‌ها
  • سالن‌های بزرگ همایش و کنفرانس
  • مزرعه‌های بزرگ
  • انواع جاذبه های گردشگری و محیط‌های پرتردد
  • خیابان‌ها

سخن پایانی

دوربین‌های مداربسته از مهم‌ترین تجهیزات در بین سیستم‌های امنیتی هستند و امروزه استفاده از آن‌ها به میزان قابل‌توجهی، رایج شده است. کاربردهای زیاد این دوربین‌ها باعث شده تا تنوع بسیار زیادی در بین این محصولات به وجود آید که از بین آن‌ها می‌توانیم به دوربین‌های استارلایت اشاره کنیم. دوربین‌های استارلایت با استفاده از تکنولوژی جدید و منحصربه فردی ساخته شده و می‌توانند در شرایط نوری کم و نامناسب، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. در بخش‌های قبلی به صورت کامل با این دوربین‌ها و مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنا شدیم تا شما اطلاعات کاملی درباره این محصولات به دست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.