راهنمای جامع خرید مودم همراه

این روزها نیاز به اینترنت تبدیل به یکی از نیازهای اساسی هر فرد شده است. همه ما تمایل داریم که در هرلحظه‌، بتوانیم به اینترنت پرسرعت و قوی دسترسی داشته باشیم. در این زمینه تکنولوژی و تجهیزات مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. یکی از این لوازم، مودم همراه است. این مودم‌های جیبی را می‌توانیم از جدیدترین گزینه‌های ارائه شده در این زمینه بدانیم که در دسته مودم‌های وایرلس قرارگرفته و به شما کمک می‌کنند تا از طریق سیم‌کارت، به اینترنت موردنیاز خود دسترسی داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل به ارائه راهنمای خرید مودم همراه بپردازیم.

مودم همراه چیست؟

قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید مودم همراه و همچنین نکات مهم در زمان خرید این وسیله برویم، لازم است تا یک تعریف کلی برای آن ارائه بدهیم تا شما بیشتر با مودم جیبی و نحوه عملکرد این دستگاه آشنا شوید. مودم همراه یک وسیله کوچک و قابل‌حمل بوده که شما می‌توانید از آن برای اتصال دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و … به اینترنت استفاده کنید. از این رو شما به سادگی می‌توانید از آن‌ها برای اتصال به اینترنت استفاده کنید.
برای اینکه بتوانید از اینترنت این دستگاه‌ها استفاده کنید، شما نیاز به یک سیم‌کارت خواهید داشت. تنها با یک سیم‌کارت، می‌توانید یک اتصال قدرتمند و بدون قطعی داشته باشید. بر این اساس هیچ‌گونه محدودیتی در مکان استفاده ندارید و در هرجایی که آنتن دهی سیم‌کارت وجود داشته باشد، شما می‌توانید از اینترنت آن بهره ببرید. ابعاد مودم همراه تقریبا به اندازه دست شما بوده و از این رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که کاملا قابل‌حمل است. شما می‌توانید این مودم را درون کیف خود قرار داده و آن را با خود به محل کار، مسافرت، دانشگاه و … ببرید.

 

نکات خرید مودم همراه

در این قسمت قصد داریم تا به صورت کامل، به بررسی راهنمای خرید مودم همراه بپردازیم. با توجه به میزان تقاضای این دستگاه، مدل‌های متنوعی توسط برندهای مختلف تولیدشده و در بازار وجود دارند که شما به سادگی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از این رو لازم است که قبل از انتخاب نهایی و خرید، اطلاعات خود را درباره راهنمای خرید مودم همراه ارتقا داده و بر اساس نکات موجود در این زمینه، مناسب‌ترین گزینه را برای خود خریداری کنید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید به شرح زیر هستند.

قیمت Netis-DL4422UV مودم VDSL-FXS

شبکه‌های قابل پشتیبانی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان انتخاب و خرید مودم همراه باید موردتوجه قرار دهید، شبکه‌های قابل پشتیبانی توسط دستگاه است. برخی از مودم‌های موجود در بازار به نحوی طراحی و تولید شده‌اند که توانایی پشتیبانی از سیم‌کارت یک اپراتور را دارند. در صورتی که مودم‌هایی نیز وجود دارند که هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه نداشته و شما می‌توانید از سیم‌کارت‌های اپراتورهای مختلف برای آن‌ها استفاده کنید. بدیهی است که این موضوع می‌تواند در افزایش آنتن دهی و کاربرد دستگاه تأثیر بگذارد.
در این راستا به این موضوع توجه داشته باشید که مودم‌های همراه در نسخه‌های قدیمی‌تر، از اینترنت 3G پشتیبانی می‌کردند، اما نسل جدید این دستگاه‌ها قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های گوناگون در این زمینه مانند 4G، LTE و 5G را دارند. این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار فوق‌العاده‌ای بر روی سرعت اینترنت شما داشته باشد. پس توصیه می‌کنیم که قبل از خرید این محصولات توجه ویژه‌ای به این نکته داشته باشید. در صورتی که ما استفاده زیادی از این محصولات دارید و باید به سرعت بالایی دسترسی داشته باشید، لازم است که به سراغ خرید گزینه‌هایی با سرعت بالاتر بروید.

تعداد کاربران قابل پشتیبانی

دیگر نکته‌ای که در راهنمای خرید مودم همراه به آن توجه داشته باشید، تعداد کاربران قابل پشتیبانی است. به صورت کلی تعداد دستگاه‌ها و یا کاربرانی که امکان اتصال به مودم و بهره بردن از اینترنت آن را دارند، متفاوت بوده و شما قبل از خرید، باید حتما این نکته را در نظر بگیرید. با کسب اطلاعات در این زمینه، شما می‌توانید یک دستگاه مناسب و کاربردی برای خود انتخاب کنید. اغلب مودم‌های تولیدشده و موجود در بازار که شما می‌توانید تهیه کنید، قابلیت پشتیبانی از حداقل کاربر را دارند. به عبارتی دستگاه‌های مختلف به صورت هم‌زمان می‌توانند به آن دستگاه متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنید.
این دستگاه‌ها با این قابلیت پشتیبانی، می‌توانند برای استفاده‌های عادی و روزمره مناسب و کاربردی باشند. در صورتی که شما برای استفاده‌های متعدد، گوناگون و سازمانی به مودم نیاز دارید، باید به سراغ خرید دستگاه‌های با قابلیت پشتیبانی بیشتری بروید. مدل‌های گوناگونی در این زمینه در بازار وجود دارند که شما می‌توانید از بین آن‌ها به انتخاب بپردازید.

قابلیت ارسال و دریافت پیامک

دانستیم که مودم‌های همراه، با سیم‌کارت کار می‌کنند و از این طریق می‌توانند اینترنت موردنیاز شما را ارائه دهند. ممکن است شرایطی به وجود آید که مجبور شوید از سیم‌کارت موجود در مودم برای ارسال و یا دریافت پیامک استفاده کنید. در صورتی که مودم همراه شما قابلیت ارسال و دریافت پیامک را نداشته باشد، مجبور می‌شوید که آن را از دستگاه خارج کرده، در یک گوشی یا تبلت قرار داده و بعد از ارسال یا دریافت پیامک، مجددا آن را درون مودم قرار دهید.
از همین رو توصیه می‌کنیم که برای اجتناب از این مشکلات به سراغ خرید مودم همراه با قابلیت پشتیبانی از ارسال و دریافت پیامک بروید. در این حالت شما می‌توانید به سادگی پیامک‌های دریافتی را مشاهده و گزینه‌های موردنظر را ارسال کنید. پنلی در بخش تنظیمات مودم وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به راحتی به مدیریت پیامک‌های ارسالی و دریافتی خود بپردازید.

ظرفیت باتری مودم

یکی دیگر از ویژگی‌های مودم جیبی که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید، ظرفیت باتری آن است. تولیدکننده‌های این محصولات، معمولا از باتری‌های قدرتمند 2500 تا 3000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. بر این اساس کاربران این امکان را دارند که برای طولانی‌مدت از اینترنت ارائه شده توسط دستگاه استفاده کنند. چنین باتری‌هایی با این میزان ظرفیت، می‌توانند بین 9 الی 12 ساعت شارژ دهی داشته باشند. در این مدت‌زمان شما از شارژ مجدد دستگاه بی‌نیاز خواهید شد.
با توجه به میزان اهمیت این موضوع، توصیه می‌کنیم که حتما در زمان خرید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. باتری‌های به کاربرده شده در ساخت این محصولات قابل جدا شدن هستند و شما می‌توانید از آداپتورهای مناسبی برای شارژ کردن آن‌ها استفاده کنید. برخی از این مودم‌ها امکان استفاده بدون باتری را هم دارند، یعنی کاربر می‌تواند از طریق اتصال آن‌ها به برق مستقیم نیز از اینترنت استفاده کند. از این رو توصیه می‌کنیم که برای استفاده از اینترنت دائم، به سراغ گزینه‌هایی بروید این امکان را به شما بدهند.

نمایشگر مودم

نمایشگر مودم را نیز باید یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در راهنمای خرید مودم همراه بدانیم. وجود نمایشگر را باید به عنوان یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی دستگاه‌ها بدانیم. شما از طریق این صفحه‌نمایش می‌توانید درباره میزان شارژ باتری، سرعت انتقال داده‌ها، تعداد کاربران متصل به مودم، حجم اینترنت استفاده شده، رمز مودم و … اطلاعات مناسب و کاربردی به دست آورید. اغلب مودم‌هایی که در بازار وجود دارند، چنین قابلیتی داشته و شما به سادگی می‌توانید به یک مودم با صفحه‌نمایش مناسب دسترسی داشته باشید.

نکات خرید مودم همراه

کارت حافظه

قابلیت ویژه دیگری که اغلب مودم‌های همراه دارند، پشتیبانی از کارت حافظه است. در صورتی که شما به صورت روزانه دانلودهای زیادی انجام میدهید، این قابلیت می‌تواند یک ویژگی فوق‌العاده کاربردی برای شما در نظر گرفته شود. بر این اساس این امکان وجود دارد که با قرار دادن یک کارت حافظه در آن، تمام فایل‌های دانلود شده خود از مرورگر، به درون کارت حافظه قرار دهید تا در مواقع موردنیاز، به سادگی به آن دسترسی داشته باشید.

فرکانس و پهنای باند

پهنای باند یا فرکانس هر مودم را نیز باید از دیگر ویژگی‌های مهم هر دستگاه بداینم که باید در راهنمای خرید مودم همراه، موردبررسی قرار بگیرد. در زمینه پهنای باند یا فرکانس دستگاه، شما دو انتخاب در پیش رو دارید، می‌توانید از مودم با فرکانس 2.4 یا 5 گیگاهرتز استفاده کنید. هرکدام از این فرکانس‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند، از این رو توصیه می‌کنیم که انتخاب خود را بر همین اساس انجام دهید. مودم‌های با فرکانس 2.4، محدوده بیشتری برای سرویس‌دهی دارند، اما به دلیل شلوغ بودن شبکه ممکن است با اختلالات اینترنتی درگیر شوید.
مودم با فرکانس 5 گیگاهرتز، سرعت بالاتری دارد اما فضای پوشش دهی آن به نسبت گزینه قبلی کمتر خواهد بود. برای خرید یک مودم مناسب، لازم است که انتخاب خود را با توجه به کاربردهایی که مدنظر دارید انجام دهید.از همین رو می‌توانید یک گزینه مناسب و کاربردی تهیه کنید که در زمینه‌های مختلف اینترنت، پاسخگوی نیاز شما باشد.

وزن مودم

میدانیم که مودم‌های جیبی باید دارای وزن پایین و ابعاد کوچکی باشند تا کاربر بتواند به سادگی آن‌ها را حمل کند. از این رو باید وزن مودم جیبی را نیز به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این محصولات در راهنمای خرید محسوب کنیم. اغلب مودم‌های تولیدشده در این زمینه وزنی بین 100 تا 200 گرم دارند و به سادگی حمل می‌شوند. پس شما می‌توانید به سراغ گزینه‌های سبک‌تر بروید که با اطمینان خاطر بیشتری آن‌ها را حمل کنید.

آنتن دهی

میدانیم که امروزه اپراتورهای متعددی، خدمات موردنیاز در این زمینه را ارائه می‌دهند، میزان اینترنت و یا آنتن دهی این اپراتورها در نقاط مختلف به یک اندازه نیست. در برخی از نقاط ممکن است پوشش دهی اینترنت کمتر باشد، بر همین اساس در این نواحی با کاهش سرعت اینترنت روبه رو خواهیم بود. به هین دلیل توصیه می‌کنیم که در زمان خرید به سراغ مودم‌هایی بروید که آنتن دهی خوبی در اکثر نقاط داشته باشند.
برخی از مودم‌ها قابلیت پشتیبانی از آنتن دارند. در این صورت شما می‌توانید با نصب یک آنتن بر روی دستگاه، با سرعت بیشتر و بالاتری اقدام به دریافت یا ارسال اطلاعات و داده‌ها بکنید. این ویژگی می‌تواند باعث ارتقای کارکرد دستگاه شود. پس در راهنمای خرید مودم همراه، حتما به این قابلیت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.


بیشتر بخوانید: مودم دو بانده چیست؟


مزایای خرید مودم همراه

در بخش‌های قبلی به صورت کامل با ویژگی‌های کاربردی و متنوع مودم‌های همراه آشنا شدیم. خرید این دستگاه‌ها و مورداستفاده قرار دادن آن‌ها، مزایای متعددی به همراه دارد که شما به سادگی می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. در این قسمت به معرفی چند نمونه از این مزایا می‌پردازیم تا شما بتوانید با آگاهی از آن‌ها اقدام به خرید و استفاده از این دستگاه‌ها کنید.

  • کاهش هزینه‌های رومینگ
  • کیفیت اینترنت و اتصال در حد بالا
  • تنوع قیمت بالا در بازار
  • بهره بردن از شبکه‌های مختلف
  • امکان اتصال انواع دستگاه‌های مختلف دارای وای فای
  • امکان اتصال چندین دستگاه به صورت هم‌زمان

سخن پایانی

امروزه بسیاری از کارها از طریق اینترنت انجام می‌شوند، بر همین اساس می‌توانیم ادعا کنیم که اتصال به اینترنت، تبدیل به یکی از نیازهای اصلی انسان‌ها شده است. از همین رو برای یک اتصال قدرتمند و بدون اختلال، به دستگاه‌های مناسبی نیاز داریم که یکی از آن‌ها مودم‌های همراه است. این مودم‌ها قابل‌حمل و سبک‌وزن هستند. با کمک این مودم‌ها شما می‌توانید دستگاه‌های مختلف خود مانند تلفن همراه، تبلت و … را به اینترنت متصل کنید. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی راهنمای خرید مودم همراه می‌پردازیم تا شما بتوانید یک دستگاه مناسب خریداری کرده و مورداستفاده قرار دهید. برخی از مزایای این مودم‌ها را نیز معرفی کردیم تا شما اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه‌ها به دست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.