تفاوت‌ های دوربین مداربسته با سیم و بی‌سیم (کدام دوربین بهتر است)

در این چند سال‌ اخیر استفاده از دوربین مداربسته موردتوجه افراد بسیاری قرار گرفته، زیرا برقراری امنیت برای محیط موردنظر بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. اغلب کسانی که به دنبال نصب دوربین مداربسته برای محل کار یا منزل مسکونی خود هستند، قصد دارند تا به بهترین شکل ممکن از اموال و دارایی‌های آن‌ها در برابر سرقت محافظت شود. پس کیفیت و نحوه عملکرد دوربین‌ها بسیار مهم است. دوربین‌های مداربسته انواع مختلفی دارند و می‌توان آن‌‌ها را بر اساس پارامترهای مختلفی دسته‌بندی کرد. یکی از این دسته‌بندی‌ها دو نوع بی‌سیم و با سیم را شامل می‌شود. برای تصمیم‌گیری صحیح در هنگام خرید ما قصد داریم تا در ادامه این مقاله درباره تفاوت‌ های دوربین مداربسته با سیم و بی‌سیم صحبت کنیم.

قیمت و خرید دوربین مداربسته

دوربین مداربسته با سیم

عملکرد دوربین‌های مداربسته باسیم همان‌طور که از نامشان مشخص است به سیم‌ها بستگی دارند. دوربین‌های سیمی جزء دوربین‌های مداربسته سنتی هستند که اغلب در محیط‌های بزرگ به کاربرده می‌شوند. سیستم دوربین‌های مداربسته در ساختار خود از کابل‌کشی برق، کابل تصویر به منظور انتقال ویدئو به دستگاه ضبط تصویر و شبکه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. یکی از کابل‌ها دوربین را به یک ضبط‌کننده وصل می‌کند و آن را به روتر شما اتصال می‌دهد.
سیستم امنیتی سیمی برای تغذیه خود یا می‌تواند از یک سیم برق جداگانه استفاده کند یا این که به یک کابل POE متصل شود. در سیستم‌هایthe Ethernet Power Over تنها با کمک یک کابل، انتقال برق و تصویر صورت می‌گیرد. به طورکلی دوربین‌های مداربسته سیمی در دو مدل زیر وجود دارند که بسته به کاربرد مدنظر از آن‌ها استفاده می‌شود:

دوربین امنیتی HD-over-Coax

در این دوربین‌ها برای انتقال تصاویر به ضبط‌کننده‌های ویدئو و همین‌طور تأمین انرژی از یک کابل کواکسیال استفاده می‌شود.

دوربین امنیتی IP

کیفیت فیلم‌هایی که دوربین‌های IP ارائه می‌دهند بسیار بالاست. در این دوربین‌ها با کمک کابل‌های اترنت هم انرژی دوربین‌ها تأمین می‌شود و هم اتصال آن‌ها به ضبط‌کننده‌های ویدئویی شبکه انجام می‌شود.
در ادامه برای این که تفاوت‌ های دوربین مداربسته با سیم و بی‌سیم بهتر درک شود، مزایا و معایب نوع با سیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزیت‌های دوربین مداربسته با سیم

پوشش طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها و نمونه‌ها

دوربین‌های مداربسته سیمی انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان دوربین‌های بولت، PTZ و دوربین‌های حرفه‌ای جعبه ای را نام برد. برای مثال زمانی که به پوشش گسترده‌ای برای امور نظارتی نیاز داشته باشید، دوربین‌های اسپید دام مادون‌قرمز قابلیت کنترل و تنظیم راحتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. هر کدام از دوربین‌های مداربسته سیمی انواع مختلفی دارند که شما متناسب با نیاز خود و بر اساس ویژگی‌هایشان می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قیمت و خرید دوربین مداربسته بولت

ایجاد اطمینان بالاتر

دوربین‌های مداربسته سیمی به دلیل ارائه تصاویری با کیفیت بهتر و سازگارتر می‌توانند اطمینان بالاتری را برای شما ایجاد کنند. در این دوربین‌ها خبری از تداخل سیگنال‌های بی‌سیم نیست و بدون پرداخت هزینه ماهیانه می‌توانید به فیلم‌ها و تصاویر موردنظر دسترسی داشته باشید.

امنیت بهتر

افرادی که نسبت به حریم خصوصی خود نگرانی‌های بیشتری دارند، دوربین‌های مداربسته سیمی با قابلیت اتصال به اینترنت برای آن‌ها گزینه مناسب‌تری خواهد بود. این دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های بی‌سیم کم‌تر در معرض هک شدن قرار دارند و امنیت بهتری را برای شما ایجاد می‌کنند.

پوشش گسترده

زمانی که نیاز به پوشش نظارتی یک ملک بزرگ باشد، به دلیل نیاز به چندین دوربین، دوربین‌های سیمی گزینه بهتری خواهند بود. دوربین‌های مداربسته کامل با دستگاه NVR و DVR توانایی پشتیبانی از دوربین‌های امنیتی 4، 8، 16، 24 و 32 تا حداکثر 64 را نیز دارد.

قیمت و خرید دستگاه ضبط NVR

معایب دوربین مداربسته با سیم

آسیب‌پذیری بیشتر نسبت به قطع برق

از معایب دوربین‌های مداربسته سیمی این است که با قطع برق دیگر کار نمی‌کنند. البته این مشکل را می‌توان با منبع تغذیه پشتیبان برطرف کرد؛ بنابراین در هنگام خرید دوربین‌های مداربسته با سیم و بی‌سیم حتماً به وجود منبع تغذیه و قابلیت‌های پشتیبان‌گیری آن توجه داشته باشید.

هزینه‌های بالا

نصب یک سیستم کامل امنیتی با دوربین‌های مداربسته سیمی می‌تواند هزینه‌های بالاتری را نسبت به دوربین مداربسته بی‌سیم برای شما در برداشته باشد. البته سیستم‌هایی با قابلیت نصب پلاگین و بازی DIY از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر هستند.

زمان نصب طولانی

دوربین‌های سیمی به دلیل این که به چندین کابل‌کشی نیاز دارند، به زمان نصب بالایی احتیاج خواهند داشت.

دوربین مداربسته بی‌سیم

معرفی دوربین مداربسته بی‌سیم

دوربین‌های مداربسته بی‌سیمی کنترل نظارتی خوبی را برای محل کار و منزل شما فراهم می‌کنند. انعطاف‌پذیری و کاربرد آسان آن‌ها باعث شده تا یک گزینه ایده‌آل برای نظارت محل موردنظر باشند. این دوربین‌ها انتقال تصاویر ویدئویی را از طریق شبکه WiFi انجام می‌دهند. البته لازم به ذکر است در این نوع دوربین‌ها نیز باید اتصال دوربین از طریق کابل به منبع تغذیه صورت گیرد. در دوربین‌های مداربسته وایرلس در یک کارت micro SD، فیلم‌های ویدئویی ذخیره می‌شود. همچنین می‌توان انتقال فیلم را به شکل بی‌سیم به یک ضبط‌کننده فیلم انجام داد. از این نوع دوربین‌ها بیشتر برای کنترل خانه، حیوانات خانگی و بچه‌ها استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته از کجا بخریم؟ 


مزایای دوربین مداربسته بی‌سیم

برخورداری از قابلیت‌های پیشرفته نظارتی

در دوربین‌های بی‌سیم از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند PTZ، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، دید در شب مادون‌قرمز، وضوح فیلم‌های 1080 و 4K برای تشخیص حرکت استفاده شده است. در برخی از مدل‌های آن قابلیت تشخیص چهره، ارتباط صوتی دوطرفه و هشدارهای حرکتی نیز وجود دارد.

نصب آسان

نصب این دوربین‌ها بسیار راحت است. به دلیل عملکرد بی‌سیمی این دوربین‌ها دیگر نیازی به کابل‌کشی از دوربین به دستگاه ضبط‌کننده نیست. اتصال آن‌ها در هر مکانی که در محدوده وای‌فای قرار داشته باشد به راحتی ممکن است. همچنین می‌توانید تصاویر را روی دستگاه موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ خود مشاهده کنید.

گزینه ایده‌آل برای نظارت خانه

دوربین‌های بی‌سیم می‌توانند برای فضاهای داخلی یا خارجی ثابت مانند حیاط خانه یا درهای ورودی گزینه ایده‌آلی باشند.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

معایب دوربین مداربسته بی‌سیم

هزینه‌های اضافی

دوربین‌های بی‌سیمی که دارای سیستم‌های هشدار یا ذخیره‌سازی ابری هستند به صورت ماهانه هزینه‌های اضافی را برای شما در برخواهند داشت.

تهدید حریم خصوصی

در صورتی که ایمن‌سازی شبکه برای دوربین‌های مداربسته سیمی اجرا نشود، امکان هک کردن آن‌ها به راحتی وجود دارد و در این حالت تهدیدی برای حریم خصوصی و امنیت شما خواهد بود.

تداخل سیگنال‌ها

از مهم‌ترین معایب دوربین‌های مداربسته بی‌سیم، تداخل سیگنال‌های آن‌هاست که می‌تواند اطمینان شما را به برنامه‌های نظارتی کم‌تر کند. سیگنال‌های تداخلی روی فیلم‌های ویدئویی تأثیر می‌گذارند و ممکن است باعث از دست رفتن برخی از آن‌ها شوند.

وابستگی به اینترنت

این دوربین‌ها لازم است تا در نزدیکی مودم وای‌فای قرار داشته باشند. امکان استفاده از توسعه‌دهنده‌های وای‌فای نیز وجود دارد تا پوشش بهتری داشته باشید.

محدودیت فضا

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم در فضاهایی با اندازه محدود مناسب خواهند بود، زیرا تنها می‌توانند چهار یا هشت دوربین را شامل شوند. برای محیط‌های گسترده استفاده از دوربین‌های بی‌سیم توصیه نمی‌شود.

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل درمورد تفاوت‌ های دوربین مداربسته با سیم و بی‌سیم توضیح دهیم. این که کدام یک گزینه بهتری برای شما خواهد بود کاملاً بستگی به کارایی و ویژگی‌های محوطه مدنظر شما دارد. در شرایطی که به امنیت بیشتر و پوشش گسترده‌تری برای محیط موردنظر نیاز باشد، دوربین‌های مداربسته سیمی گزینه بهتری هستند، درحالی‌که برای فضاهای محدود مانند خانه‌ها، دوربین‌های وایرلس می‌توانند با نصب آسان خود نیازهای امنیتی شما را پوشش دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.