نکات مهم خرید دوربین مدار بسته دید در شب

آنچه در این مقاله می خوانید:

امروزه استفاده از دوربین‌های مدار بسته یک امر ضروری و مهم است. این ابزار نظارتی و امنیتی دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد که در ادامه به صورت مختصر به آن اشاره خواهیم کرد. یکی از کاربردی‌ترین نوع دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته دید در شب می‌باشد.

در بازار اکثر دوربین‌های مداربسته که دید در شب دارند موجود هستند. دوربین مداربسته دید در شب را نیز با واژه infrared) IR) به معنای طیف مادون قرمز نیز معرفی و نمایش می‌دهند.

مزیت این نوع دوربین این است که امواج مادون قرمزی که طیف‌های مختلفی را دارا می‌باشند و با چشم انسان قابل دیدن نیست اما با سنسورهای تصویر دوربین قابل مشاهده و شناسایی هستند. از طریق همین طیف‌ها بدون به وجود آمدن نور محیط اطراف خود را روشن می‌کنند و امنیت را چند برابر می‌کنند. همین امر باعث تمایز این دوربین نسبت به دیگر دوربین‌ها می‌گردد.

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته را میتوان از نظر کاربرد و ساختار به چهار قسمت تقسیم نمود.

  1. نوع بدنه دوربین مداربسته
  2. کیفیت تصویر
  3. نوع تکنولوژی (آنالوگ، IP)
  4. لنز دوربین

نوع بدنه دوربین مدار بسته

این مشخصه از دوربین هم به بخش‌های دیگری تقسیم می‌گردد. که یکی از آنها دام یا Dome  است که در زبان انگلیسی به صورت کروی و یا گنبدی می‌باشد. این نوع دوربین از نظر ظاهری به شکل گنبدی هستند و معمولاً در زیر سقف استفاده می‌گردد و بیشترین کاربرد آن برای مصارف داخل ساختمانی است.

دومین نوع بدنه دوربین‌های بولت هستند که جز دوربین‌های ضد آب به شمار می‌روند در نتیجه برای محیط‌های بیرونی که در معرض آب و هوای بارانی هستند مناسب‌اند. نام بولت از واژه BULLET به معنای گلوله گرفته شده است که اشاره به شکل استوانه‌ای مانند این دوربین‌ها دارد.

نوع دیگر بدنه دوربین اسپید دام هستند که  یکی از قوی‌ترین دوربین‌های مداربسته در جهت کنترل تردد و ثبت جزییات می‌باشد. این نوع دوربین به دوربین‌های گردان  و دوربین‌های چرخشی نیز شناخته می‌شوند. در نتیجه از این نوع دوربین برای کنترل ترافیک و همچنین ثبت پلاک استفاده بیشتری خواهد شد.

مورد آخر بدنه دوربین چشم ماهی است که به دلیل ظاهر آن به چشم ماهی و همچنین چرخش تصاویر با زاویه ۱۸۰ یا ۳۶۰  نام گذاری شده است. این نوع دوربین به دلیل چرخش زاویه‌ها این امکان را به وجود آورده است که تعداد دوربین‌های نصبی به حداقل برسد.

 

کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته

 

کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته

این مورد یکی از مهمترین مشخصه های انتخاب دوربین می باشد. کیفیت تصویر بر مبنای مگاپیکسل تعریف می شود. لذا، هر چه تعداد پیکسل هایی که یک تصویر را تشکیل می دهند؛ بیشتر باشد، می توان جزئیات بیشتری را در تصویر دید.

رزولوشن های موجود در بازار شامل موارد زیر است:

  • ۱ مگاپیکسل = (۱۲۸۰*۷۲۰)اHD
  • ۲ مگاپیکسل = (۱۹۲۰*۱۰۸۰) اFull HD
  • ۳ مگاپیکسل = ۲۰۴۸*۱۵۳۶
  • ۴ مگاپیکسل = ۲۵۶۰*۱۴۴۰
  • ۵ مگاپیکسل = ۲۵۳۶*۱۹۲۰
  • ۸ مگاپیکسل = ۳۸۴۰*۲۱۶۰ (۴K) 

نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته

از نظر تکنولوژی دوربین‌های مدار بسته به دو نوع آنالوگ (HD) و تحت شبکه (IP) تقسیم می‌شوند که نوع آنالوگ ا از تغییر فرکانس سیگنال خروجی در آنها قادر به ارائه تصاویری با کیفیت بسیار بالا حتی تا ۸ مگاپیکسل هستند. و نوع تحت شبکه از امواج دیجیتال در بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تفاوت دوربین مداربسته دیجیتال با آنالوگ


لنز دوربین مداربسته

لنزها نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که نوع دستی، خودکار و ثابت را می‌توان از این مشخصه نام برد. که با توجه به نام آنها لنزهای ثابت قابل حرکت نیستند و به صورت ثابت تصاویر را ضبط می‌نمایند و نوع دستی را باید با توجه به زاویه دید به صورت دستی تنظیم نمایید. نوع خودکار به وسیله موتورهای موجود از راه دور کنترل کرد.

راهنمای خرید دوربین مداربسته دید در شب

راهنمای خرید دوربین مدار بسته دید در شب

اکثر دوربین‌های دید در شب موجود در بازار می‌توانند تصاویر را هم به صورت رنگی و هم سیاه سفید با کیفیت بالا ضبط نمایند. اما عامل تعیین کننده در انتخاب اینکه دوربین تصاویر را به صورت سیاه و سفید ضبط نماید یا رنگی بسته به میزان نور در محیط بستگی دارد.

دوربین‌های رنگی با رزولوشن بالا اغلب دارای یک فیلتر مادون قرمز جهت ایجاد دید یکپارچه در شب هستند.

دوربین‌های رنگی انتخاب مناسبی برای استفاده در زمانی هستند که نور کافی وجود دارد. با اینکه رزولوشن دوربین‌های رنگی ممکن است کمتر از دوربین سیاه و سفید با همان قیمت باشد، اما به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند رنگ مو، لباس و ماشین فرد مورد نظر را مشاهده کند.

این نوع دوربین را می‌توانید بسته به نیاز خود و به وجه تهیه کنید و برندهای معتبری اقدام به تولید و تهیه این دوربین‌ها کرده‌اند که می‌توانید آن را از شرکت‌های معتبر تهیه نمایید. در جهت نصب این نوع دوربین‌ها نیازمند افراد با تجربه و متخصص دارید که بتوانید از تمام قابلیت‌های این محصول استفاده نمایید.

برای انتخاب این نوع دوربین باید به میدان دید دوربین توجه بسیاری داشته باشید. به این معنی که مقدار متراژی که این دوربین می‌تواند در شب تصاویر را با کیفیت ضبط کند چه مقدار است؟

رزولوشن نیز در انتخاب دوربین یکی از فاکتورهای مهم می‌باشد. اینکه در شب تصاویر واضح برای شناسایی چهره‌ها یا هر شی‌ء دیگر را ثبت نمایند.

مورد دیگر برای انتخاب دوربین دید در شب پشتیبانی از شبکه وای فای می‌باشد به این صورت که نیاز به سیم‌های فیزیکی را از بین می‌برد و شما دیگر نگرانی در مورد بریده شدن و قطعی سیم‌ها ندارید.

جهت خرید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه با گارانتی و پشتیبانی معتبر می توانید به فروشگاه اینترنتی سپنتا به آدرس www.sepantadp.com/shop مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۹۷۳۲۹ با کارشناسان فروش ما در ساعات اداری تماس حاصل نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.