معرفی و بررسی برند نگزنس (Nexans)

شرکت‌های بسیاری در جهان در زمینه تولید کابل‌های شبکه و تجهیزات پسیو فعالیت می‌کنند که از میان آن‌ها برند نگزنس (Nexans) از معروف‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه است. نگزنس جایگاه دومین تولیدکننده تجهیزات پسیو شبکه را در کل دنیا به خود اختصاص داده است در حالی که اولین جایگاه به برند پریسمان ایتالیا تعلق دارد. محبوبیت نگزنس باعث شده تا محصولات آن برای راه‌اندازی شبکه و مجموعه‌های مخابراتی در کشور ما عرضه شود و مورد استقبال کاربران زیادی قرار گیرد. ما قصد داریم تا در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات این برند و تاریخچه آن بپردازیم.

تاریخچه برند

نگزنس سال‌هاست که به عنوان یک تولیدکننده بین‌المللی کابل و لوازم شبکه فعالیت می‌کند که در پاریس واقع شده است. راه‌اندازی Nexans به سال 1897 برمی‌گردد که تاریخچه آن به گروه شرکت‌های آلکاتل تعلق می‌گیرد. در سال 1912 برای اولین‌بار آلکاتل، نگزنس را تحت مالکیت خود درآورد و بعد از بارها ادغام و جدایی، بخش تولید کابل و تجهیزات شبکه را در سال 2000 به نام برند نگزنس قرار دادند و توانست در یک بازه زمانی کوتاه به یکی از سازندگان بزرگ این محصولات در دنیا تبدیل شود.
این شرکت در طول دوران فعالیت خود توانست سهام تولیدکنندگان معروفی مانند مجموعه Madeco در آمریکای جنوبی، کمپانی آمریکایی AmerCable و برند چینی Shandong yanggu را بخرد. از سال 2018 نگزنس بهبود کیفیت و نوآوری در محصولات خود را شروع کرد. در نهایت او توانست استراتژی‌های جدید خود را در زمینه‌های مربوط به خدمات مدیریت انرژی برای جهانیان عرضه کند.

قیمت و خرید تجهیزات پسیو شبکه

حوزه‌های فعالیت

این کمپانی معروف فعالیت‌های خود را در چهار حوزه مختلف دسته‌بندی کرده است که هر یک را در ادامه معرفی می‌کنیم:

مخابرات و اطلاعات

نگزنس برای بخش مخابرات و فناوری اطلاعات خود سه بازار عمده شبکه‌های اطلاعات، زیرساخت مخابراتی و شبکه‌های مخابراتی زیرآبی را هدف قرار داده است. این کمپانی در کنار تولید انواع مختلف کابل‌های مسی و فیبر نوری توانسته تا در بخش مخابرات و اطلاعات، توانایی بالایی را از خود نشان دهد و پروژه‌های زیادی را مدیریت کند. لازم به ذکر است که تولیدات نگزنس در حوزه شبکه تنها به کابل شبکه اختصاص ندارد و برای کاربری‌های خانگی و تجاری خود محصولات و سرویس‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

پروژه‌های بزرگ و تأسیسات ولتاژ بالا

شما با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که نگزنس در زمینه‌های مختلف صنعتی در پروژه‌های بسیار بزرگ توانسته حضور پررنگی داشته باشد به طوری که از تجهیزات این شرکت در تمامی این پروژه‌ها استفاده می‌کنند. فعالیت‌های این شرکت در حوزه تأسیسات برق و پروژه‌های بزرگ شامل چهار گروه زیر می‌شود:

  • شبکه‌های انتقال قدرت زیرآبی
  • شبکه‌های انتقال قدرت زمینی
  • نیروگاه‌های بادی دور از ساحل
  • پروژه‌های نفت و گاز

شما در 90 درصد این پروژه‌ها می‌توانید شاهد حضور تجهیزات نگزنس باشید که تمامی قاره‌ها را دربرگرفته است. این شرکت در شرایط جغرافیایی متنوع توانایی‌های منحصربه فردی را برای کابل‌کشی از خود نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: غولهای فناوری در راه انرژی تجدید پذیر


ساخت و ساز

شما تجهیزات این غول فرانسوی را در هر جایی می‌توانید پیدا کنید. در حوزه ساخت و ساز ردپایی از محصولات این شرکت به راحتی قابل‌ مشاهده است. در این چند سال‌ اخیر نگزنس در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش آلایندگی‌های صنایع فعالیت‌های چشمگیری داشته است. این کمپانی در زمینه ساخت و ساز 6 بازار مختلف را هدف قرار می‌دهد:

  • زیرساخت بندرگاه
  • ساختمان‌سازی
  • زیرساخت فرودگاه
  • تجهیزات برق
  • شبکه‌های توزیع برق
  • ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی

صنعت و چاره‌اندیشی

شرکت‌های صنعتی بسیار بزرگ در اجرای پروژه‌های خود غیرممکن است که به سراغ محصولات نگزنس نروند. راه‌حل‌های صنعتی نگزنس 17 بازار مختلف را شامل می‌شود که تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها در ادامه آورده شده‌اند:

  • اتوماسیون
  • بهداشت
  • نیروگاه هسته‌ای
  • حفاری
  • هوافضا و صنایع دفاع
  • موتور پیشرانه
  • کشتی‌سازی
  • نیروگاه و توربین‌های بادی
  • نیروگاه خورشیدی
  • شبکه ریلی شهری و برون‌شهری

پچ پنل شبکه 24 پورت

چشم‌انداز برند

بر اساس آن چه که در تاریخچه نگزنس گفته شد، کاملاً مشخص است که این شرکت بیشتر از یک قرن است که فعالیت‌هایی گسترده در حوزه انتقال داده و برق دارد. این تیم بزرگ به دلیل اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر در حال تلاش برای رسیدن به جایگاهی بزرگ‌تر و جدیدتر است به طوری که کل مردم دنیا بتوانند از الکتریسیته‌ای تجدیدپذیر، پایدار، دکربونیزه و ایمن برخوردار شوند. این گروه قدرتمند به دنبال یافتن بهترین پاسخ برای چالش‌های اساسی است تا نیازهای صنعتی جهان به بهترین شکل ممکن جواب داده شود.
نگزنس تمام فعالیت‌های خود را با شعار یادگیرنده‌تر، هوشمندتر و ساده‌تر جلو می‌برد و به دنبال راحت‌تر کردن کارها با نوآوری‌های کارآمد برای کاربران خود است. این شرکت برای پیشبرد اهداف خود از اختراعات افراد نیز استقبال می‌کند تا بتواند محصولاتی تجدیدپذیر که در ساخت آن‌ها از کربن کم‌تری استفاده شده است را روانه بازار کند. این کمپانی با بررسی اختراعات استعدادهای خارجی به دنبال خلق یک چشم‌اندازی بی‌نظیر در آینده است.

معرفی زیرساخت‌های مخابراتی برند نگزنس

کمپانی Nexans انواع مختلف کابل‌های فیبر نوری و مسی را برای سیستم‌های مخابراتی تولید می‌کند. در طراحی و تولید تمام این سیستم‌های مخابراتی موارد زیر رعایت می‌شود:

  • بتوانند عملکرد خوبی در محیط‌های خشن و صنعتی داشته باشند.
  • از بهره و عملکرد بالایی برخوردار باشند.
  • بتوان به خوبی به آن‌ها اطمینان کرد و ماندگاری بالایی داشته باشند.
  • هزینه‌های متغیری متناسب با نیاز شرکت‌ها و دولت‌ها داشته باشند.
  • از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشند.

زیرساخت‌های مخابراتی برند نگزنس موارد زیر را در برمی‌گیرد:

  • تولید شبکه‌هایی با فناوری‌های DSL مانند شبکه‌های VDSL
  • تولید شبکه‌های موبایلی هیبریدی فیبر نوری و انتقال قدرت، کابل‌های داده 5G داخلی و موارد دیگر برای همکاری با اپراتورهای شبکه موبایلی
  • اجرای پروژه‌های فیبر نوری و FTTx جهانی با قابلیت بومی‌سازی برای هر منطقه

محصولات برند نگزنس

معرفی محصولات مختلف این برند

تجهیزات شبکه برند نگزنس در این بخش معرفی می‌شوند:

1- کابل‌های شبکه نگزنس که در مدل‌های CAT6 و CAT5 و انواع مختلف FTP، UTP و SFTP وجود دارند. ویژگی‌های این سری از کابل‌های شبکه نگزنس در ادامه آورده شده‌اند:

  • از روکش LSZH برخوردار هستند. این نوع روکش‌ها نسبت به روکش‌های PVC در هنگام آتش‌سوزی، دود بسیار کمی را تولید می‌کنند، زیرا دود حاصل از سوختن LSZH بدون هالوژن است. این گاز بسیار سمی است و نفس‌کشیدن در آن می‌تواند باعث خفگی شود.
  • در طول‌های متنوعی از جمله 305 و 500 متری وجود دارد.
  • نرخ تبادل اطلاعات در این کابل‌های شبکه با سرعت 10، 100 و 1000 مگابایت بر ثانیه است. در صورت استفاده از تجهیزات CAT6 SFTP در دو سر ابتدا و انتهای کابل می‌توانید از سرعت تبادل 1000 مگابایتی استفاده کنید.

2- پچ پنل نگزنس CAT6 و CAT5 که در انواع مختلف FTP، UTP و SFTP با 24 و 48 پورت وجود دارند.

کابل‌های شبکه با کمک پچ پنل به تجهیزات شبکه‌ای مانند هاب، روتر، سوئیچ و موارد دیگر متصل می‌شوند. درست است که استفاده از پچ پنل اختیاری است، اما استفاده از پچ پنل در شبکه‌های گسترده برای انجام شدن سریع‌تر و راحت‌تر کارها بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

قیمت و خرید پچ پنل شبکه

3- کیستون

کیستون نگزنس یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در شبکه‌های LAN است. زمانی که نیاز به برقراری ارتباط میان کابل شبکه با تجهیزاتی مانند سوئیچ‌ها، روترها، سرورها و یا کیس کامپیوتر باشد از کیستون استفاده می‌کنند. شما می‌توانید کیستون را در انواع مختلف FTP، UTP و SFTP و همین‌طور انواع Cat تهیه کنید.

4- پچ کورد

پچ کوردها نیز در انواع مختلفی وجود دارند که از روکش LSZH برخوردار هستند. این محصول در بازار در طول‌های مختلف 0.5 تا 10 متر عرضه می‌شود. از پچ کورد در اتصال کارت شبکه، کیستون و سوئیچ‌های شبکه استفاده می‌کنند.

قیمت و خرید پچ کورد شبکه

برند نگزنس در ایران

حتماً تا حالا متوجه شدید که محصولات نگزنس تا چه اندازه در میان قاره‌ها و کشورهای مختلف از جمله ایران محبوبیت دارد. شما می‌توانید محصولات باکیفیت تجهیزات شبکه این برند را در بازار ایران نیز پیدا کنید. تاکنون مذاکراتی بین شرکت‌های ایرانی و شرکت نگزنس در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و همین‌طور صنایع نفت و گاز صورت‌گرفته است که البته نتیجه‌ای به همراه نداشت، اما محصولات شبکه آن را شما می‌توانید هم به صورت حضوری در بازار و هم به شکل آنلاین تهیه کنید.

سخن پایانی

نگزنس از باتجربه ترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید تجهیزات شبکه و انتقال برق است و در این چند سال اخیر به دنبال تولید الکتریسیته پایدار و کم‌کربن فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است. کیفیت بالای محصولات این شرکت باعث شده تا از کل دنیا در بخش‌های مختلف صنعتی و خانگی تجهیزات آن به طور گسترده مورداستفاده قرار گیرد. اعتبار و محبوبیت این برند به حدی است که خیلی از پروژه‌های بزرگ بدون استفاده از محصولات نگزنس موفق به اتمام پروژه خود نخواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.