صفر تا صد دزدگیر مناسب برای خانه، فروشگاه و اماکن

یکی از بزرگ‌ترین نیازهای انسان که باید به آن پاسخ درست داده شود، امنیت است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و بشر، این نیاز پررنگ‌تر شده و ارضای این احساس، کاری دشوارتر است. شما پول خود را به بانک می‌دهید که احساس امنیت کنید؛ اتومبیل خود را بیمه می‌کنید که با احساس امنیت بیشتری رانندگی کنید؛ ملک خود را بیمه می‌کنید که با خیال راحت‌تری شب، سر روی بالش بگذارید و بخوابید. ولی هیچ بیمه‌ای وجود ندارد که امنیت ملک یا خودروی شما را قبل از وقوع حادثه، تضمین کند. از طرفی، وقتی تعطیلات به مسافرت می‌روید و خانه خود را خالی می‌گذارید امیدوار هستید که اتفاقی برای خانه شما نیفتد و به حس خوش بینی خود، اعتماد می‌کنید. ولی با اطمینان به حس خوب، نمی‌توان امنیت خانه خود را تأمین کرد. باید واقع بین باشیم؛ هیچ راهی وجود ندارد که امنیت شما را صد درصد تضمین کند. اما راه‌های زیادی هست که به ما کمک کند در زمان خطر، بهترین عملکرد را از خود نشان دهیم. از همین رو قصد داریم در این مقاله راجع به دزدگیر مناسب اماکن صحبت کنیم.

دزدگیر اماکن استاندارد؛ نیاز هر ساختمان

یکی از راه‌هایی که به ما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان، در هنگام وقوع حادثه، بهترین تصمیم گیری را داشته باشیم، نصب دزدگیر است. نصب این سیستم، زمانی که از خانه یا محل کار خود دور هستیم، ما را از یک اتفاق ناگوار که البته در اکثر اوقات مراجعه دزدان نه چندان محترم به املاک ما می‌باشد با خبر می‌کند. البته هر دزدگیری قابل اعتماد و اطمینان نیست؛ گاهی انتخاب یک دزدگیر اشتباه، به کمک این دسته از افراد حاضر در جامعه می‌آید و چه بسا دزدی را برایشان راحت‌تر می‌کند. اگر یک دزدگیر تشخیص‌های اشتباه دهد و بی موقع فعال شود؛ و یا اصلاً فعال نشود، باعث گمراهی ما می‌گردد. گاهی هم یک نصب غیر اصولی می‌تواند عملکرد دزدگیر مناسب اماکن را زیر سؤال ببرد.

اهمیت توجه به استاندارد در دزدگیرهای اماکن

امروزه بازار سیستم‌های حفاظتی پر از دزدگیرهای دست ساز و غیر اصولی و بدون استاندارد شده که قیمت‌های ارزانی هم دارد! متأسفانه در کشور ما مرجعی برای تأیید سیستم‌های حفاظتی وجود ندارد، این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته، حساسیت زیادی به این موضوع نشان داده می‌شود. این گونه سیستم‌ها باید استانداردهای خاص و سختگیرانه ای را دریافت کنند. یکی از مهم‌ترین این استانداردها، استاندارد EN 50131 اتحادیه اروپا است. یک دزدگیر اماکن در اصفهان حتماً باید گارانتی و خدمات پس از فروش چند ساله (حداقل 2 سال) زیر نظر یک شرکت معتبر داشته باشد.

خرید دزدگیر اماکن در اصفهان

دزدگیر یا چوپان دروغ گو؟!

به طور کلی خطاهای دزدگیرهای اماکن به دو دسته عمده تقسیم می‌شود: خطاهای کاذب یا سهوی و خطاهای سیستمی یا عمدی. خطاهای کاذب به آن دسته از اعلان هشدارهایی می گویند که به دلیل عوامل محیطی و تأثیر آن بر روی سنسورهای دزدگیر اتفاق می افتد؛ مثلاً تأثیر گرما، باد، سرمای شدید بر روی سنسورهای چشمی، حرکت درختان و تحریک سنسورهای وزنی، فاصله ایجاد شده بین مگنت‌ها و تحریک دستگاه و یا نوسانات برق، حتی نوع کابل و متراژ مورد استفاده از کابل‌ها نیز می‌تواند بر عملکرد صحیح دزدگیر تأثیر گذار باشد.

خطاهای سیستمی به دسته‌ای از خطاها گفته می‌شود که عموماً به خاطر خرابی سنسورها و یا عیب در برد دستگاه اتفاق می افتد. مثلاً سنسور چشمی در شرایط ایده آل محیطی و بدون وجود هیچ گونه مانعی تحریک شده و دزدگیر را به صدا در می‌آورد و یا برد دزدگیر، فرمان اشتباه صادر کرده و باعث فعال شدن هشدارهای دزدگیر می‌شود. گاهی عملکرد ریموت های بی سیم ضعیف می‌شود که نشان دهنده ضعف در مدار رادیویی دزدگیر است (البته در اکثر اوقات به خاطر اتمام باطری ریموت، این اتفاق رخ می‌دهد. به‌صورت کلی، استفاده از ریموت بی سیم، به علت سهولت در کپی کردن، ضریب امنیتی دزدگیر را پایین می آورد)

گاهی هم در کمال تعجب، برخی از دزدگیرهای غیراستاندارد از حالت آرم (فعال) خارج شده و عملکرد تمام سنسورها غیرفعال می‌شود. گاهی اتفاق می افتد که دزدگیر از حالت دیس آرم (غیر فعال) درآمده و خود به خود فعال می‌شود و شروع به ارسال فرمان تحریک به برد و بلندگوها می‌کند. هرچقدر ضریب این خطاها در دزدگیر بالاتر باشد، دزدگیر از کیفیت کم تری برخوردار است و این سیستم، برای ما قابل اعتماد و اتکا نمی‌باشد. اصطلاحاً به این دزدگیر، چوپان دروغ گو می گوییم! یک دزدگیر استاندارد از میزان ضریب خطاهای کاذب و سیستمی خیلی کمی برخوردار است و احتمال خطا در این دزدگیرها، نزدیک به صفر و یا صفر است.

سیستم اعلام سرقت

تشخیص سیستم دزدگیر مناسب محل من

اول از همه، به تعداد ورودی‌های محیط مورد نظرمان باید یک چشم دزدگیر مناسب اماکن در نظر بگیریم. به‌طور مثال اگر منزل ما 2 درب به بیرون و دو پنجره دارد که فاصله هرکدام از هم، بیش از 5 متر است، به 4 چشم دزدگیر(سنسور داخلی)  نیاز داریم. توصیه ما این است به هیچ وجه از مگنت‌هایی که به پنجره و درها متصل می‌گردند و هنگام باز شدن درب، تحریک می‌شوند، استفاده نکنید. به این علت که ضریب امنیتی پایینی دارند ( اطلاعات بیشتر، جنبه آموزش خنثی سازی مگنت پیدا می‌کند!). سنسورهای لرزشی نیز به علت ساختار غیر استاندارد، خطای زیادی دارند. پس از این دسته سنسورها هم استفاده نکنید.

خرید سنسور داخلی

در فضاهای باز مثل حیاط منزل، به علت وجود پرندگان و جانوران کوچک همچون گربه و یا سگ، باید از چشم‌های وزنی مخصوص فضای باز استفاده شود که نسبت به حیوانات کوچک (بر اساس وزن بین 15 تا 45 کیلوگرم) حساسیت نشان ندهند؛ که البته این گونه چشم‌ها در فضاهایی که درخت وجود دارد ممکن است دچار خطا شوند. امروزه چشم‌هایی با قابلیت برنامه ریزی و تطابق با محیط اطراف خودشان ساخته شده که این مشکل را حل کرده‌اند. برای فضاهای باز، سنسورهای متنوعی طراحی شده که بسته به محیط، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. یکی از چشم‌های غیر استانداردی که وجود دارد و تمایل زیادی به استفاده از آن‌ها هست، بیم‌های خطی می‌باشد که فرکانسی را بین دو سنسور نصب شده، به شکل خطی نامرِئی ارسال می‌کند. این چشم‌ها نیز از ضریب امنیتی خوبی برخوردار نیستند. در زمینه انتخاب نوع سنسور، بهتر است از مشورت و راهنمایی کارشناسان مربوط به این حوزه استفاده کنید.

بلندگویی که برای دزدگیر مناسب اماکن انتخاب می‌کنید، حتماً باید دارای باطری بک آپ (پشتیبان) باشد که اگر دزد نامحترم! سیم بلندگو را قطع کرد، برق مورد نظر خود را از باطری تأمین کند و سریع بلندگو به صدا دربیاید. بهترین مکان‌ها برای نصب بلندگو، حداقل یک عدد بیرون از فضای ساختمان ولی به دور از دسترس است که به افراد بیرون از محیط، وقوع یک حادثه را اطلاع می‌دهد؛ و یک عدد داخل خود ساختمان است که جنبه روانی دارد و باعث ایجاد استرس، حواس پرتی و عدم تمرکز سارقان می‌گردد. برای تأمین برق مورد نیاز دزدگیر در هنگام قطعی برق، حتماً از باطری‌های استاندارد (12 ولت 4 یا 7 یا 9 آمپر) با تاریخ تولید به روز (نهایتاً 6 ماه بعد از تولید) استفاده کنید. هیچ گاه از باطری‌های مخصوص موتورسیکلت برای دزدگیر استفاده نکنید.


بیشتر بخوانید: راه‌های افزایش امنیت منزل قبل از سفر


از دزدگیرهای سیم کارتی و یا دزدگیرهای شبکه استفاده کنید

سیستم‌های جدید از قابلیت نصب سیم کارت برخوردار هستند و این بزرگ‌ترین و بهترین قابلیت دزدگیرهای امروزی است. پس حتماً از دزدگیرهای سیم کارتی استاندارد استفاده کنید و هشدارهای آن را روی گوشی خود و چند نفر قابل اعتماد فعال کنید که در صورت دور بودن از محل، از وقوع حادثه با خبر شوید و بتوانید بهترین تصمیم را در کمترین زمان ممکن بگیرید. البته برخی دزدگیرهای استاندارد و مدرن، قابلیت اتصال به شبکه و اینترنت را دارا هستند که این قابلیت کمک می‌کند بتوانید سیستم دزدگیر خود را از طریق اینترنت از هرکجای دنیا مدیریت کنید.

نصب را به کار درست بسپارید

نصب دزدگیر مناسب اماکن را به تکنسین‌های حرفه‌ای مورد تأیید یک شرکت ارائه دهنده خدمات نظارتی و حفاظتی معتبر بسپارید. البته بهترین راه این است که دزدگیر خود را از یک فروشگاه و یا شرکت با سابقه خوب و دارای جواز کسب خریداری کنید و نصب سیستم را هم به همان شرکت بسپارید. اگر از دوربین مداربسته هم، مکمل دزدگیر استفاده کنید، می‌توانید نظارت بهتری از محل داشته باشید و اقدامات دقیق‌تری اتخاذ کنید. در آخر باز هم تاکید می‌کنم، انتخاب یک دزدگیر استاندارد و یک نصب اصولی، به حفظ امنیت ما کمک قابل توجهی خواهد کرد. از آن غافل نشوید.

خرید دزدگیر AVS

دزدگیر AVS، نمونه یک دزدگیر استاندارد و قابل اعتماد

از معدود دزدگیرهای موجود در بازار که از استانداردهای جهانی برخوردار است، سیستم دزدگیر AVS می‌باشد. کمپانی بزرگ AVS در زمینه تولید سیستم‌های اعلان سرقت و ورود غیر مجاز فعالیت می‌کند و در کشور ایتالیا مستقر است. محصولات این کمپانی بزرگ تماماً از استانداردهای بین المللی (EN50131) برخوردار هستند و دارای ضمانت 50 ماهه می‌باشند. هر قطعه الکترونیکی تولیدی AVS بارها در آزمایشگاه‌های کیفی تست می‌شوند تا اطمینان پذیری و ضمانت محصول در طول زمان تضمین گردد و با استانداردهای مطرح شده همخوانی داشته باشند. تنوع محصولات AVS در تکامل با کیفیت بالای آن‌ها به لطف وجود مرکز تحقیق و توسعه (R&D) فعال و پویا در کمپانی بزرگ AVS می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.