تفاوت سینی کابل و نردبان کابل چیست؟

کابل‌ها با نام‌های دیگری مانند: نردبان کابل، سینی کابل شناخته می‌شوند و معمولاً برای پشتیبانی از کابل‌های حجیم یا سنگین، به خصوص زمانی که شکاف‌هایی بین روکش‌ها وجود دارد، استفاده می‌شوند. همچنین برای مسیریابی و نگهداری انواع کابل‌ها و سیم‌هایی که از طریق عبور برق تولید گرما می‌کنند، کاربرد دارند. علاوه بر این، مواد مورد استفاده در این کابل‌ها از جنس ورق روغنی، آلومینیوم، فولاد، لوله گالوانیزه گرم توری گالوانیزه، اصل می‌باشد. بنابراین، آبکاری گرم یا سرد برای جلوگیری از زنگ زدگی هادی‌های کابل در محیط‌های مرطوب، اعمال می‌شود. شایان ذکر است، نردبان‌های کابلی معمولاً در عرض‌های 5 تا 110 سانتی متر، طول‌های 2 تا 3 متر و ضخامت‌های 1، 2 و 3 میلی متر تولید می‌شوند. در این مقاله از شرکت توسعه داده پردازی سپنتا قصد داریم در رابطه با تفاوت سینی کابل و نردبان کابل صحبت کنیم. 

سینی کابل و کاربردهای آن 

همانطور که مستحضر هستید، سینی کابل برای مسیریابی صاف استفاده می‌شود. بنابراین میتوان گفت بهترین المان برای زیباسازی و نظم دهی سیم‌ها و کابل‌های شماست که می‌توان از آن برای پوشاندن مسیر کابل با روکش سینی کابل استفاده کرد تا از کابل‌ها محافظت کرده و زیبایی را دو چندان کند. علاوه بر این، اتصالات سینی کابل دربردارنده: زانوهای سینی کابل، سه راهی‌های سینی کابل، کانکتورهای سینی کابل، گذرگاه‌های سینی کابل، درب‌های سینی کابل، تبدیل کردن سینی کابل و پیچ و مهره می‌باشد. مواد مورد استفاده در ساخت سینی کابل مانند فولاد گالوانیزه در برابر رطوبت و سایر تأثیرات محیطی مقاوم هستند، بنابراین استفاده از سینی‌های کابل گالوانیزه گرم در مناطقی با رطوبت و گرما بالا توصیه می‌شود.

نردبان کابل (لدر کابل) چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه در مورد تفاوت سینی کابل و نردبان کابل صحبت کنیم بهتر است، راجع به نردبان کابل و کاربردهای آن ببشتر بدانید. نردبان کابل (لدر کابل) یکی از تجهیزات صنعتی کارآمد و پرکاربرد می‌باشد که معمولا در مناطق باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نردبان‌های کابلی نسبت به لوله‌های فلزی و PVC خواص کارآمدتر و ایمن‌تری دارند. به عنوان مثال، نردبان‌های کابلی انعطاف پذیرتر از لوله‌های فلزی هستند. همچنین کابل‌ها و سیم‌ها در لوله کشی برق ارتباط کمتری به محیط بیرون دارند که باعث افزایش دمای آنها می‌شود. استفاده از نردبان کابل نه تنها باعث افزایش تماس کابل‌ها با محیط بیرون و کاهش دمای سیم کشی ساختمان می‌شود، بلکه باعث تسهیل در اجرا و سرعت بخشیدن به فرآیند سیم کشی تاسیسات برق صنعتی نیز خواهد شد.

 

تفاوت سینی کابل و نردبان کابل (لدر کابل)

تفاوت سینی کابل و نردبان کابل (لدر کابل)

لدر کابل‌ها مقاومت بالاتری نسبت به سینی کابل‌ها دارند بنابراین، معماران از آن برای کشیدن کابل‌های ضخیم و سنگین استفاده می‌کنند. اما وقتی صحبت از تهویه می‌شود، باید بگوییم نردبان کابل نسبت به سینی کابل قابلیت بیشتری دارد. نردبان‌های کابلی در درجه اول برای محیط‌های بیرونی طراحی شده‌اند. این زمانی است که سینی کابل عمدتاً برای سیم کشی و کابل کشی داخلی استفاده می‌شود. از آنجایی که نردبان کابل از صفحه پایینی استفاده نمی‌کند، نردبان کابل تهویه بیشتری نسبت به سینی کابل دارند، اگرچه تقریباً 70٪ سوراخ در سطوح مختلف سینی کابل وجود دارد. در ادامه به چند نمونه از تفاوت‌های سینی کابل و نردبان کابل اشاره کرده ایم.

  • نردبان کابل به دلیل مصرف مواد اولیه کمتر، قیمت کمتری نسبت به سینی کابل دارند.
  •  کابل‌های سینی نسبت به نردبان کابل از ایمنی بیشتری برخوردار است.
  • مونتاژ اجزای نردبان کابل آسان‌تر از مونتاژ سینی کابل است.

انواع اتصالات لدر کابل

  • سه راهی نردبان کابل
  • چهارراهی
  • ساپورت گالوانیزه
  • درب یا درپوش
  • زانویی
  • اتصالات نردبان کابل با رابط

نکات مهم خرید سینی کابل و نردبان کابل

سینی کابل و نردبان کابل دو ابزاری هستند که عمدتا در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحان معمولاً از این ابزارها برای ایجاد مسیرهای واضح و منظم برای بسیاری از کابل‌ها استفاده می‌کنند. در مرحله اول، نوع فویل استفاده شده در این کابل‌ها را بررسی کنید. در اولین قدم، اطلاعات کافی در مورد مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این محصولات به دست آورید، زیرا کیفیت مواد اولیه تاثیر ویژه‌ای بر کیفیت محصول نهایی دارد. صفحات آهنی مختلفی در بازار برای ساخت این محصولات وجود دارند که عملکرد بسیار پایین و مقاومت کم‌تری دارند. بنابراین زمانی که تولیدکنندگان استفاده بهترین نوع مواد اولیه را در اولویت قرار می‌دهند، عملکرد محصول نهایی به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد.
نکته مهم دیگر که باید در هنگام خرید سینی کابل به آن توجه کنید، روش ساخت و طراحی است. در صورتی که محصولات تولیدی با در نظر گرفتن استانداردهای موجود ساخته شوند، محصولات عمر طولانی و کیفیت بالایی خواهند داشت. امروزه اکثر تولیدکنندگان برای بهبود کیفیت نهایی محصولات خود  در تلاش هستند و برای تولید این محصولات از تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌کنند. اما برخی از شرکت‌ها از محصولات بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که مقاومت زیادی ندارند. نکته نهایی هنگام خرید این است که اطمینان حاصل کنید که بسته بندی سینی کابل در مسیر ساخت و ساز آسیب نبیند. در صورت عدم بسته بندی مناسب در حین حمل و نقل، ایجاد آسیب‌های مختلف و کاهش عملکرد محصولات دور از انتظار نیست. بنابراین، هنگام خرید لوله گالوانیزه گرم و تجهیزات شبکه می‌توانید به سپنتا که بهترین تولید‌کننده سینی کابل است مراجعه کنید.

خرید و قیمت سینی کابل و نردبان کابل

یکی از مواردی که تا حد زیادی تعیین‌کننده قیمت سینی کابل در بازار است. جنس سینی نگهدارنده و مواد استفاده شده در آن می‌باشد. علاوه بر این، اگر جنس سینی از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ باشد گران‌تر است زیرا در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارد. توجه داشته باشید که عوامل دیگری مانند، ضخامت و عرض ورق، شرکت تولید‌کننده، پوشش و عایق نیز مستقیماً بر قیمت سینی کابل تأثیر می‌گذارند.

جمع بندی

در این مقاله، شما عزیزان با نردبان کابل، سینی کابل و کاربرد آن ها و تفاوت سینی کابل و نردبان کابل آشنا شدید و با این آگاهی و مطالعه این راهنما مطمئناً می‌توانید خرید بهتری داشته باشید. همانطور که گفته شد هر دو تجهیزات ذکر شده پرکاربردترین هستند و همچنین از نظر قیمت، می‌توانند مقرون به صرفه باشند. بنابراین اگر بدنبال بهترین تولید‌کننده سینی هستید با مجموعه ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند. رضایت شما مشتریان گرامی، الویت اول ماست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.